آیا سویه XE جایگزین سویه دلتا می شود؟

به گزارش وبلاگ مهیار، در میان گزارش های مبنی بر اینکه سویه هیبریدی امیکرون با نام XE در برخی از نقاط جهان در حال گردش است، یک کارشناس بهداشت مستقر در دهلی گفت که هنوز اطلاعات زیادی در مورد سویه تازه در دست نیست.

آیا سویه XE جایگزین سویه دلتا می شود؟

به گزارش ایسنا، به نظر می رسد که این بیماری بیشتر از سویه امیکرون قابل انتقال است، اما ممکن است شدت بیماری آن به شدت سویه دلتا نباشد.

با این حال، وی پیشنهاد کرد که باید اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از افزایش توسعه کووید نو انجام شود.

ساچین قندهری، جراح مغز و اعصاب و مدیر عامل بیمارستان IBS هند گفت: اگرچه سویه XE در چند هفته اخیر معروفیت یافته است، اما جزئیات کامل آن هنوز ناشناخته است.

وی در خصوص علائم و شدت سویه نو گفت: با توجه به سناریوی بالینی فعلی موارد کووید، به نظر نمی رسد که علائم آن به میزان سویه دلتا باشد اگرچه امکان انتقال بیشتر آن نسبت به امیکرون وجود دارد.

قندهری اظهار کرد که ظهور سویه های نو را می توان به واکسیناسیون ناعادلانه در سراسر جهان نسبت داد.

این پزشک با اشاره به اینکه هنوز تعداد مبتلایان و میزان بستری در بیمارستان پایین است، گفت: زمان وحشت از این سویه فرا نرسیده است، اما تمام اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

عاقلانه است که همه ما برای جلوگیری از بیماری شدید از جمله واکسیناسیون کامل، استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و رعایت منظم بهداشت دست، اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهیم.

سازمان بهداشت جهانی اخیرا گفته بود که سویه جهش یافته نو XE در بریتانیا شناسایی شده است و گفت که ممکن است بیشتر از زیر سویه امیکرون BA.2 قابل انتقال باشد. با این حال، چندین ویروس شناس در هند گفتند تعیین نیست که سویه آن به میزان کافی قوی باشد که بتواند موج کووید دیگری را ایجاد کند.

تا به امروز یک مورد از سویه XE در بمبئی و دیگری در گجرات شناسایی شده است و گزارش ها حاکی از آن است که این سویه ممکن است در دهلی و هاریانا نیز در گردش باشد.

منبع: فرارو

به "آیا سویه XE جایگزین سویه دلتا می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سویه XE جایگزین سویه دلتا می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید