افتتاح 76آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در مازندران

به گزارش وبلاگ مهیار، خبرگزاری خبرنگاران- با حضور ویدئوکنفرانسی دکتر عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر حسینی نیا معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تعداد 76 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد و 52 مرکز آموزش جوار کارگاهی و بین کارگاهی در مازندران مورد بهره برداری قرار گرفت .

افتتاح 76آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در مازندران

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران- با حضور ویدئوکنفرانسی دکتر عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر حسینی نیا معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،تعداد 1هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد، 555مرکز مهارت آموزی جوار- بین کارگاهی افتتاح و 31مجوز مهارت آموزی در محیط کار واقعی در سراسر کشور اعطا شد .

براساس این گزارش به صورت هم زمان با سراسر کشور، تعداد 76 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد و 52 مرکز آموزش جوار کارگاهی و بین کارگاهی نیز در مازندران مورد بهره برداری قرار گرفت .

هدف اصلی آموزشهای فنی و حرفه ای تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش های مختلف جامعه است و با توجه به اینکه توان دولت در اجرا و فراگیر سازی برای تمامی گروه های هدف و متقاضیان کسب مهارت بسیار محدود بود، بنابراین حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری برای تاسیس آموزشگاه های آزاد ضروری است .

به همین علت قوانین بسیار مناسبی برای صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد وضع شده تا زمینه حضور بخش خصوصی هموار شود و افراد علاقه مند می توانند با داشتن حداقل سن لازم برای تاسیس آموزشگاه فنی حرفه ای آزاد 18 سال اقدام کنند .

از زمان آغاز دولت سیزدهم و تاکید مقام عالی وزارت و نیز دستور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تا کنون بیش از 300موافقت اصولی تاسیس صادر شده که این مهم بیانگر علاقمندی بخش خصوصی در سرمایه گذاری برای توسعه مهارت آموزی در جامعه است .

لازم به ذکر است همزمان با این مراسم سیدحسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران به همراه کمال رستمعلی فرماندارجویبار ضمن حضور در گروه صنعتی کاسپین لوله طبرستان 124موسسه آموزشی را افتتاح کرد .

منبع: خبرگزاری آریا

به "افتتاح 76آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 76آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید