برای برطرف نفخ شکم چه بخوریم؟

به گزارش وبلاگ مهیار، با مواد غذایی از بین برنده نفخ، در تمام طول سال اندامی متناسب داشته باشید.

برای برطرف نفخ شکم چه بخوریم؟

نفخ شکم جزو مواردی است که بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند. نفخ (مایع جمع شده بین سلول های بدن) ممکن است به علت هضم نادرست غذا، سدیم بیش از حد و یا عادت ماهیانه در بانوان شما بوجود بیاید. اما به گفته کارشناسان توجه به موادغذایی و استفاده مناسب از آنها می تواند در حذف و یا برطرف نفخ شکم موثر باشد. در این مطلب از وبلاگ مهیار با مواد غذایی ضد نفخ آشنا شوید.

مواد غذایی ضد نفخ شکم

آب همراه با لیمو

بسیاری از مردم هنگامی که دچار نفخ می شوند، از خوردن آب صرف نظر می نمایند. در حالی که در واقع باید برعکس این کار را انجام دهند. اگر مشکل نفخ دارید، زمان آن است که مایعات بیشتری مصرف کنید، نه این که آن ها را محدود کنید.

با اضافه شدن لیمو به آب، این محلول به یک ادرار آور طبیعی و ملین ملایم تبدیل می گردد که مصرف آن می تواند به کاهش اندازه نمکی که در بدن به جای مانده، یاری کند.

هندوانه

هندوانه با 92% آب، به عنوان یکی از آبدارترین میوه ها شناخته شده است. هندوانه ادرارآور بوده و یک منبع عالی از پتاسیم است.

برای تهیه یک نوشیدنی خانگی، لیمو، خیار، هندوانه و رزماری را با هم مخلوط کنید. (احتیاط: هنگامی که این نوشیدنی را مصرف می کنید، ممکن است بیشتر از حد معمول به استفاده از دستشویی احتیاج پیدا کنید).

رزماری و زردچوبه

رزماری تقریبا برای درمان هر چیزی به کار می رود. این گیاه از سوزش سردل و سردرد گرفته تا دندان درد و فشار خون بالا را بهبود می بخشد. رزماری، گاز روده را نیز درمان نموده و به هضم یاری می نماید. شما می توانید رزماری را در چای تان خیس کنید یا آن را با کرفس یا جعفری مخلوط کنید و با استفاده از آن غذای همیشگی تان را بپزید.

زردچوبه،دارای خاصیت ضدالتهابی بوده و به همین علت در آسیا با ارزش است. زردچوبه یکی از مواد غذایی ضد نفخ است که برای یاری به ناراحتی معده نیز مفید است.

لوبیا و عدس

عدس با اندازه فیبر بالایی که دارد، انتخاب خوبی برای یاری به هضم است. مواد غذایی غنی از پتاسیم شامل لوبیا سفید، دانه های سویا و لوبیای لیما هستند و بعلاوه بالاترین فیبر را در بین سبزیجات دارند.

لوبیا به طور طبیعی سرشار از استروژن و پروتئین هستند و می تواند نفخ ناشی از عادت ماهیانه را کاهش دهند.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب برطرف یبوست با 3 نوشیدنی عالی و خوشمزه را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "برای برطرف نفخ شکم چه بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای برطرف نفخ شکم چه بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید