تعطیلی سفارت فرانسه در سودان تا اطلاع ثانوی ، ازسرگیری درگیری ها در خارطوم

به گزارش وبلاگ مهیار، وزارت خارجه فرانسه امروز اعلام نمود که سفارت این کشور در خارطوم تا اطلاع ثانوی تعطیل است و این ساختمان هرگز محل تجمع اتباع خارجی که قصد خروج از سودان را دارند، نخواهد بود.

تعطیلی سفارت فرانسه در سودان تا اطلاع ثانوی ، ازسرگیری درگیری ها در خارطوم

فرانسه امروز (دوشنبه) خاطرنشان کرد که سفارتش در خارطوم تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فرانسه امروز خاطرنشان کرد که سفارت این کشور در خارطوم سودان تا اطلاع ثانوی تعطیل است و این ساختمان هرگز محل تجمع اتباع خارجی که قصد خروج از سودان را دارند، نخواهد بود.

درگیری ها در مرکز سودان پس از آرامشی که با وجود اتمام آتش بس سه روزه برقرار شده بود، ازسرگرفته شده است و همزمان عملیات های خارج کردن اتباع خارجی از سودان سرعت گرفته است.

ارتش سودان نیز امروز در بیانیه ای از نیروهای واکنش سریع خواست به ارتش ملحق شده و از آنچه دامنه شورش می خواند، بیرون بیایند.

ارتش سودان در ادامه بیانیه خود تاکید نمود، رایزنی ها با کشورهای مختلف درخصوص انتقال کادر سفارت خانه ها ادامه دارد و ارتش به هماهنگی هایی که روز یکشنبه داشت، ادامه خواهد داد.

بعضی فعالان شبکه های اجتماعی نیز ویدیویی از درگیری های خشونت آمیز و بلند شدن دود در اطراف سفارت کویت در شهر خارطوم به اشتراک گذاشتند.

خبرگزاری رویترز عربی به نقل از یک منبع دیپلمات خاطرنشان کرد که روز یکشنبه 700 تن از کارمندان سازمان ملل و دیگر نهادها و دیپلمات ها از خارطوم خارج شده و به شهر پورت سودان منتقل شدند.

سازمان جهانی بهداشت نیز خاطرنشان کرد، اگر نیروهای امدادرسان می توانستند خود را به غیرنظامیان زخمی شده در درگیری ها برسانند، امکان نجات یک چهارم کشته ها وجود داشت.

این سازمان خاطرنشان کرد، به علت تعطیلی فرودگاه ها و ناامن بودن مسیرها، در حال حاضر نمی تواند تعداد بیشتری از گروه های جراحی های اولیه را در سودان مستقر کند اما کاملا آماده است بدون به خطر انداختن فعالان حوزه یاری های بشردوستانه، از اولین فرصت برای یاری استفاده کند.

کمیسر امور پناهجویان سازمان ملل امروز خاطرنشان کرد که اعزام تیم های کمیسیون یاری به پناهجویان سودانی را که به کشورهای همسایه از جمله چاد فرار کردند، شروع کرد.

پیشتر سازمان ملل اعلام نموده بود که حدود 10 تا 20 هزار سودانی به چاد فرار کردند.

طبق گزارش ها ارتش سودان پس از آرامش برقرار شده در پی توقف آتش بس انسانی سه روزه، پایگاه های نیروهای واکنش سریع واقع در شهر خارطوم دریایی را هدف قرار داد و در پی آن درگیری ها میان دو طرف ازسرگرفته شد و همزمان نیروی هوایی ارتش یک پایگاه نیروهای واکنش سریع واقع در الجریف را هدف قرار داد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، ارتش سودان کوشش می نماید نیروهای واکنش سریع را از محله های مسکونی بیرون کند و غیرنظامیان دوباره در منطقه ها مختلف مستقر می شوند.

یک منبع در ارتش سودان اظهار کرد، ارتش از موضعگیری عملیاتی خود اطمینان دارد و کارها طبق طرح قبلی پیش می رود.

او در ادامه گفت: نیروهای واکنش سریع دچار ازهم گسیختگی نظامی شده و به شکلی آشفته در خیابان ها مستقر هستند.

احمد الطیب، شیخ الازهر نیز در پیغامی خطاب به دو گروه درگیر در سودان، به آنها درباره کشتارها هشدار داد.

الطیب از پیغام خود از خداوند درخواست کرد که درگیری هایی را که مردم سودان به آن دچار شدند، رفع کند و خردمندان کشور را به ساحل آرامش برسانند و آنها را پیروز کند کشتار و خونریزی ها را که حرام است، متوقف نمایند.

منبع: عصر ایران

به "تعطیلی سفارت فرانسه در سودان تا اطلاع ثانوی ، ازسرگیری درگیری ها در خارطوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی سفارت فرانسه در سودان تا اطلاع ثانوی ، ازسرگیری درگیری ها در خارطوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید