خبرنگاران ثبت افزون بر یک هزار و 400 تخلف اضافه تناژ در گیلان

به گزارش وبلاگ مهیار، رشت - خبرنگاران- سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از ثبت یک هزار و 467 فقره تخلف اضافه تناژ در سیستم مربوطه به این امر طی سال گذشته خبر داد .

خبرنگاران ثبت افزون بر یک هزار و 400 تخلف اضافه تناژ در گیلان

سبحان اله علیپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ مهیار با قدردانی از پلیس راه استان اظهار کرد: براساس آمار ماخوذه از سیستم اضافه تناژ این اداره کل؛ سال گذشته یک هزار و 467 فقره تخلف اضافه تناژ از سوی پلیس راه استان کشف و برای اعمال قانون معرفی شده اند.

وی شرح داد: بررسی آمارها حاکیست که در سال گذشته به طور متوسط بالغ بر 122 تخلف اضافه تناژ به صورت ماهانه در سیستم ثبت تخلفات این مهم مشمول پرداخت جریمه شده است .

علیپور ، تخریب محورهای مواصلاتی به خصوص راههای اصلی و شریانی استان و نیز وارد آمدن آسیب به ابنیه راه به ویژه پل های ساخته شده با صرف هزینه های بالا را از جمله اثرات منفی بار زدن بیش از میزان مجاز مطرح نمود.

وی افزایش تصادفات و تلفات رانندگی را از جمله تبعات منفی دیگر حمل اضافه بار توسط خودروها خواند و گفت: مشکلاتی که متوجه مردم و آسیب های جدی که به راهها به عنوان سرمایه های ملی وارد می شود به هیچ وجه با جریمه های اخذ شده مطابقت ندارد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از رانندگان وسائط نقلیه سنگین خواست با رعایت میزان مجاز حمل بار ضمن سهیم شدن در ارتقای ایمنی تردد و راهها از آسیب رساندن به سرمایه های ملی جلوگیری کنند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: راه اندازی گشت های نظارتی نامحسوس با مشارکت پلیس راه استان و رصد تخلفات جاده ای همواره در راههای استان در حال اجراست.

گیلان بدلیل هم مرز بودن با کشورهای حاشیه خزر مبدا و مقصدی برای وسائط نقلیه سنگین است . بیش از 227 هزار و 209 تن کالا از استان ترانزیت شده که از این میزان 224هزار و 319 تن کالا از مرز آستارا و 28 هزار و 290تن از مرز انزلی بوده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ثبت افزون بر یک هزار و 400 تخلف اضافه تناژ در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ثبت افزون بر یک هزار و 400 تخلف اضافه تناژ در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید