ییلاق خصیل دشت، مکانی بکر میان ابر و مه

به گزارش وبلاگ مهیار، روستای ییلاقی خصیل دشت در تابستان برترین انتخاب برای اقامت خواهد بود. دشت های سرسبز، گل های وحشی، چشم اندازی زیبا و هوایی خنک تنها بخشی از جذابیت های این ییلاق هستند.

ییلاق خصیل دشت، مکانی بکر میان ابر و مه

یکی از آن جاهایی که باید در گرمای تابستان امتحان کنید، ییلاق است. ییلاق خصیل دشت املش که در بخش رانکوه املش قرار گرفته و یکی از مهم ترین جاهای تماشای املش است. ییلاق خصیل دشت در نزدیکی ییلاق هلودشت قرار گرفته و هنوز زیبا و دست نخورده است. این ییلاق حدود 1900 متر از سطح دریا فاصله داشته و آب وهوایی خنک و دلپذیر در بهار و تابستان دارد. با وبلاگ مهیار همراه باشید.

ییلاق خصیل دشت کجاست؟

ییلاق خصیل دشت در استان گیلان، شهرستان املش و بخش رانکوه املش واقع شده است.

امکانات ییلاق

خوشبختانه ییلاق خصیل دشت بکر و دست نخورده به جای مانده و کسی تا حالا خانه های بزرگ در آن نساخته است. ظاهر ساده و روستایی روستا حفظ شده و همین موضوع هم برای گردشگران مجذوب کننده است. امکانات تفریحی زیادی در روستا وجود ندارد. اگر هم می خواهید شب را اینجا بمانید می توانید در یکی از خانه های روستا بمانید یا کمپ بزنید.

جاهای تماشای نزدیک به ییلاق خصیل دشت

روستای هلودشت

روستای هلودشت یکی از همسایه های خصیل دشت است. این روستا، گردشگران بسیار بیشتری دارد و به همین علت هم امکانات اقامتی خوبی برای مسافران در نظر گرفته شده است.

شهر املش

شهر املش امکانات زیادی دارد و می توانید آنجا را برای اقامت انتخاب کنید. املش خودش یکی از جاهای تماشای استان گیلان است و می توانید تجربه بسیار مجذوب کنندهی را در این شهر داشته باشید.

غار تلابن گورج

غار تلابن گورج در 90 کیلومتری شهرستان املش و 2 کیلومتری شرق روستای گورج واقع شده است. این غار که با نام تولابن هم شناخته می شود حدود 22 متر طول و 6 متر عرض دارد. ارتفاع دهانه غار 3 متر است و به راحتی می توانید وارد آن شوید.

آبشار سیاه تاش

آبشار سیاه تاش در سی سرا یکی از زیباترین آبشارهای استان گیلان است که در شهرستان املش واقع شده است. این آبشار در دل جنگل های سرسبز گیلان قرار گرفته و چشم انداز اطراف آن ستودنی است.

غار سیاه استخر

غار سیاه استخر یکی از جاهای تماشای املش و استان گیلان است که جزو بناهای تاریخی استان نیز به شمار میرود. در این غار نشانه های از سکونت افراد دیده شده که به زمان های خیلی دور برمی شود.

توصیه هایی برای سفر به ییلاق خصیل دشت

فرقی نمی کند چه موقعی از سال را برای سفر به ییلاق خصیل دشت انتخاب می کنید. در هر صورت از بودن در اینجا لذت خواهید برد. این روستای ییلاقی آب وهوایی فوق العاده تمیز و عالی داشته و می توانید ریه های خود را از اکسیژن خالص پُر کنید. اگر به روستاگردی علاقه دارید، در این روستا میان ابرها قدم بردارید را بخوانید.

برترین زمان سفر

خصیل دشت به عنوان یکی از جاهای تماشای املش، آب وهوایی دلپذیر دارد و می توانید از اردیبهشت تا خاتمه شهریور به اینجا سفر کنید. البته پاییزِ دشت بسیار زیباست اما خب کمی سرد است و شاید این سرمای هوا برای شما قابل تحمل نباشد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری قلعه مارکوه رامسر با افسانه های شگفت انگیز را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "ییلاق خصیل دشت، مکانی بکر میان ابر و مه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ییلاق خصیل دشت، مکانی بکر میان ابر و مه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید