اثری از آرتور استریتن برای نخستین بار در 130 سال گذشته به نمایش گذاشته می گردد

به گزارش وبلاگ مهیار، ایسنا/ براساس خبرهای بدست آمده، اثری از آرتور استریتن برای نخستین بار در 130 سال گذشته به نمایش گذاشته می گردد.

اثری از آرتور استریتن برای نخستین بار در 130 سال گذشته به نمایش گذاشته می گردد

یک شاهکار از آرتور استریتن نقاش امپرسیونیست استرالیایی که بندرگاهی در سیدنی را به تصویر میکشد، پس از 130 سال برای عموم رونمایی شد.

گاردین نوشت، این تابلو نقاشی رنگ روغن که آفتاب در اردوگاه نام دارد در سال 1894 میلادی به وسیله استریتن خلق شد و پیش از آنکه در سیدنی به مزایده گذاشته گردد، در ملبورن به نمایش گذاشته می گردد.

پیش بینی می گردد که این نقاشی در حراجی پیش رو به قیمت 1.5 میلیون دلار فروخته گردد.

به گفته مدیر حراجی اسمیت و سینگر موسسه ای که این نقاشی در آن به فروش خواهد رسید، این اثر هنری از اهمیت ویژه ای در کارنامه استریتن و تاریخچه هنر استرالیایی برخوردار است و آثار معدودی با این موضوع، قدمت و ابعاد وجود دارند که همچنان در مجموعه های خصوصی نگهداری می شوند.

استریتن یکی از تاثیرگذارترین نقاشان چشم انداز استرالیا و همانند تام رابرتز، فردریک مک کابین و چارلز کوندر یکی از اعضای اصلی مکتب هایدلبرگ بود.

آثار هنری این گروه از هنرمندان بعدها به عنوان آثار امپرسیونیسم استرالیایی شناخته شد.

استریتن نقاشی آفتاب در اردوگاه را در سال 1894 میلادی و زمانی که در اواخر دهه دوم زندگی اش بود، در اردوگاه هنری در کنار تام رابرتز خلق کرد.

این دوره همزمان با عصر طلایی امپرسیونیسم استرالیا بود که خلاق ترین هنرمندان تجسمی در استرالیا در کنار یکدیگر فعالیت می کردند تا چشم انداز ها را به تصویر بکشند و طبیعت را در فضای باز به گونه ای نقاشی می کردند که مسیر هنر استرالیا را تغییر می داد.

آفتاب در اردوگاه آخرین بار در سال 1894 میلادی به نمایش گذاشته شده بود. این نقاشی در هفدهم آوریل به مزایده گذاشته خواهد شد.

منبع: همگردی

به "اثری از آرتور استریتن برای نخستین بار در 130 سال گذشته به نمایش گذاشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثری از آرتور استریتن برای نخستین بار در 130 سال گذشته به نمایش گذاشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید