برگزاری جشنواره مهیج تابستانه در منطقه آزاد ماکو

به گزارش وبلاگ مهیار، منطقه ها آزاد با توجه به مجاورت با مرزها فرصت بیشتری برای بهره گیری از این فرصت دارند؛ فرصتی که می تواند نه تنها به تحول مالی این منطقه ها بلکه به صنعت گردشگری کشور هم یاری کند. به عقیده کارشناسان هم بسیاری از گردشگران با هدف خروج از کشور به منطقه ها آزاد وارد می شوند به همین دلیل این موضوع می تواند فرصت طلایی برای جذب گردشگران بیشتری باشد.

برگزاری جشنواره مهیج تابستانه در منطقه آزاد ماکو

مهدی عبدالله زاده مدیر جهانگردی سازمان منطقه آزاد ماکو در مورد شرایط بازار سفرها در تابستان 98 و برنامه های سازمان به همگردی می گوید: در مورد پیش بینی شرایط بازار سفر در تابستان باید بگویم با توجه به شرایط جغرافیایی که منطقه آزاد ماکو از آن بهره مند است، در فصل تابستان جهانگردان اقبال بیشتری به این منطقه نشان می دهند، بنابراین تعداد مسافران در فصل تابستان بیش از نوروز خواهد بود. منطقه آزاد ماکو با توجه به طبیعت بکری که دارد مقصدی مجذوب نماینده برای دوستداران طبیعت محسوب می گردد. به همین دلیل منطقه آزاد ماکو برای استفاده از این ظرفیت ایده های بسیار خوبی داده اند که در تابستان سال جاری عملیاتی می گردد.

برگزاری جشنواره تابستانه با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها

عبدالله زاده اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه ها برگزاری جشنواره تابستانه است که آن را برنامه ریزی نموده ایم و برنامه های مهیج و متنوعی را در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری و ورزشی تعریف نموده ایم. برنامه هایی برای استفاده از تمامی ظرفیت های منطقه برای میزبانی و جذب جهانگردان داخلی وخارجی تدارک دیده ایم.

تدارک تفریحات مهیج هوایی

او اضافه نمود: با توجه به موقعیت مکانی منطقه آزاد ماکو، این منطقه می تواند یکی از برترین سایت ها و مکان ها برای انجام تفریحات هوایی و پروازی مانند پاراگلایدر و بالن سواری باشد. به همین دلیل سال جاری اولین جشنواره پرواز را برای تابستان برنامه ریزی کردیم که در این زمینه صحبت هایی با فدراسیون ورزش و انجمن ورزش های هوایی هم اجرا شده و هماهنگی ها برای پیاده سازی این برنامه ها صورت گرفته است.

جشنواره موسیقی محلی

مدیر جهانگردی سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: علاوه بر برنامه هایی که مطرح شد، جشنواره هایی در حوزه موسیقی مانند موسیقی پاپ و خیابانی هم خواهیم داشت. بعلاوه مسابقاتی ورزشی مانند مسابقات موتو کلاس و تور سافاری و بعلاوه جایزه عظیم برای تفریحات مهیجی مانند فرایورد برنامه ریزی شده است.

تشکیل کمپین های تبلیغاتی و اطلاع رسانی

عبدالله زاده با بیان اینکه امید این است که تابستان متفاوتی برای جهانگردان ماکو داشته باشیم، گفت: در تلاشیم که کمپین های تبلیغاتی را برای معرفی این رویدادها در ایام تعطیلات تابستان و دعوت مسافران به ماکو داشته باشیم تا بتوانیم از ظرفیت منطقه برای جذب جهانگرد استفاده کنیم.

توسعه بازارهای جهانگردی در ماکو

او در انتها گفت: یکی از اهداف سفر به ماکو بازارچه ها هستند. بسیاری از مسافران برای خرید به ماکو سفر می نمایند، بنابراین قصد داریم بازارچه ها را توسعه دهیم. مطمئنا بازارهای مربوط به جهانگردی که در ایام نوروز برگزار گردید را برای ایام تابستان هم خواهیم داشت و بازارهای دیگری هم به این مجموعه اضافه خواهد شد که آن ها را برای معرفی منطقه به جهانگردان اقسان نقاط کشور اطلاع رسانی می کنیم.

منبع: گردشبان

به "برگزاری جشنواره مهیج تابستانه در منطقه آزاد ماکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره مهیج تابستانه در منطقه آزاد ماکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید