برترین روش دکلره مو در خانه، بدون آسیب تماشا موها

به گزارش وبلاگ مهیار، رنگ کردن مو در خانه کار بسیار رایجی است و معمولا نتیجه هم خوب از آب در می آید اما دکلره مو در خانه پیچیدگی های خاص خود را دارد و اگر ترفندها و ریزه کاری های مربوط به این کار را ندانید مطمئنا به موهایتان آسیب می زنید. در طول فرآیند دکلره کردن باید شدیدا با دقت پیش بروید و حتما مراقبت های مربوط به موی دکلره شده را انجام دهید تا موهایتان زیبا، خوشرنگ و سالم باقی بماند.

برترین روش دکلره مو در خانه، بدون آسیب تماشا موها

در این مطلب از وبلاگ مهیار مگ می خواهیم برترین روش انجام دکلره مو در خانه را به شما آموزش دهیم. پس اگر شما هم دوست دارید سال جاری زمستان را با موهای روشن بگذرانید اما تمایلی به مراجعه به سالن های زیبایی ندارید، این مطلب را با دقت تا آخر بخوانید.

نکات مهم قبل از دکلره مو در خانه

فاکتورهای زیادی در فرآیند دکلره مو در منزل برای رسیدن به یک رنگ سفید و بدون اشکال وجود دارد. مواردی مثل شرایط کلی مو، زمان دکلره کردن و بعلاوه روشی که برای این کار انتخاب می کنید از جمله مهم ترین فاکتورها هستند. مواد دکلره می تواند به طور جدی به پوست سر آسیب برساند، به همین علت است که در زمان انجام این کار احساس ناراحتی می کنید و قبل از رسیدن به درجه رنگ مناسب، موها را می شویید. در نتیجه رنگ موها چیزی بین زرد تا نارنجی می گردد.

به همین علت بهتر است قبل از اینکه تمام موهایتان را دکلره کنید، ابتدا ریشه ها را خوب سفید کنید و سپس به سراغ ساقه ها بروید. با این روش یک دکلره کامل مو خواهید داشت که کمترین مشکل را برای پوست سر به وجود آورده است. این نکته را هم نباید فراموش کنید که مدت زمان رنگ باز کردن مواد کاملا بستگی به نوع و رنگ اصلی موهای شما دارد. پس به جای پیروی از یک قانون کلی بهتر است در زمان های مناسب رنگ موها را چک کنید.

برخی از افراد هم برای روشن کردن و آرایش مو از روش روشن کردن مو با اکسیدان استفاده می نمایند و سپس با یک لایه رنگ موی خانگی بی ضرر موها را به رنگ مورد علاقه شان در می آورند. اگر رنگ اصلی موهای شما روشن است اکسیدان مو می تواند به شکل رنگ ساژ عمل نموده و رنگ مو را روشن کند اما در غیر این صورت این روش جوابگوی شما نیست.

دکلره مو در خانه برای چه افرادی مناسب است؟

ابتدا شرایط کلی موهایتان را آنالیز کنید. اگر تارهای موی شما فوق العاده نازک است یا درگیر وز شدگی و موخوره شده بهتر است دکلره کردن مو در خانه را فراموش کنید و برای این کار حتما به یک سالن زیبایی مطمئن مراجعه کنید. اگر رنگ موی شما به طور طبیعی بلوند یا قهوه ای روشن است اصلا احتیاجی به دکلره کردن ندارید، هر رنگی که دوست دارید را می توانید به موهایتان بزنید و مطمئن باشید که نتیجه عالی خواهد بود.

آموزش دکلره مو در خانه

آگاهی از نکات قبل از دکلره بسیار مهم است چون انجام کار را برای شما آسان تر می نماید. قبل از آغاز کار بهتر است تمام وسایل را آماده کنید تا در حین دکلره کردن مو در پی وسایل نگردید. بعلاوه پیشنهاد می کنیم برای انجام کار حمام را انتخاب کنید. چون ممکن است ذرات مواد دکلره در حین کار به اطراف پاشیده گردد و به وسایل آسیب بزند. اما وقتی در حمام این کار را انجام دهید به راحتی بعد از سرانجام کار همه جا را می شویید و هیچ چیزی هم خراب نشده است.

شما به این وسایل برای دکلره مو در خانه احتیاج دارید:

  • مواد دکلره
  • تی شرت قدیمی
  • حوله قدیمی
  • گیره مو
  • شامپوی حاوی نرم نماینده
  • شامپوی خشک

بهتر است موها را قبل از دکلره نشویید اما باید تا حدی تمیز و خشک باشند. برترین گزینه استفاده از شامپوی خشک است. مواد داخل این مدل شامپو آلودگی های اضافه را، بدون از بین بردن چربی مو، پاک می نمایند و هیچ رطوبتی به موها اضافه نمی نمایند. اگر هنوز نمی دانید برترین اکسیدان چیست پیشنهاد می کنیم در وبلاگ مهیار نام محصول را جست وجو کنید و کامنت های خریداران قبلی را بخوانید تا بتوانید برترین برند اکسیدان را انتخاب کنید.

روش انجام کار

برای دکلره مو در خانه باید به روش زیر عمل کنید:

  • موها را به چهار قسمت تقسیم کنید تا مواد دکلره به خوبی به تمام تارهای مو برسند. البته می توانید موها را به بخش های بیشتری هم تقسیم کنید تا از پوشش کامل تارهای مو با مواد دکلره مطمئن شوید.
  • مواد دکلره را از دو سانتیمتر بالاتر از قسمت ریشه، روی ساقه مو بزنید و به سمت پایین بیایید. نباید فراموش کنید که نباید ابتدا مواد را به ریشه بزنید چون حرارت در آن بخش به سرعت بالا می رود و قبل از اینکه ساقه های مو رنگ باز کند، ریشه ها سفید شده و سوزش سر به مرحله آزاردهنده ای می رسد.
  • وقتی تمام ساقه های مو رنگ گرفتند، به سراغ ریشه ها بروید و آن ها را هم با مواد پوشش دهید.
  • بین 20 تا 45 دقیقه زمان لازم دارید تا موهایتان سفید گردد. مراقب باشید که بیشتر از 45 دقیقه مواد روی سر باقی نماند، چون به موها آسیب می زند.
  • وقتی درجه رنگ ساقه مو به درجه دلخواه رسید فوری موهایتان را با شامپو بشویید.

مراقبت از موهای دکلره شده

مراقبت از موهای دکلره شده بسیار مهم است. فرقی ندارد در خانه این کار را انجام داده اید یا سالن زیبایی، هرگز نباید این مرحله را فراموش کنید. استفاده از نرم نماینده ای عمیق، ماسک مو، روغن مو، شامپو رنگ و رنگ ساژ کردن دوره ای کارهایی هستند که باید به صورت مداوم انجام دهید.

مرور کلی

دکلره مو در خانه کار بسیار حساسی است که باید با دقت انجام گردد. اگر موهای نازک یا آسیب دیده دارید هرگز نباید این کار را در خانه انجام دهید. در این مطلب روش دکلره کردن مو در خانه به شما آموزش داده شده است. اگر شما هم تجربه انجام این کار را دارید و ترفند خاصی برای بهتر شدن نتیجه کار می دانید، در قسمت کامنت ها بنویسید.

منبع: harpersbazaar

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین روش دکلره مو در خانه، بدون آسیب تماشا موها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش دکلره مو در خانه، بدون آسیب تماشا موها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید