تاریخی ترین قاب هایی که شما را دگرگون می نماید

به گزارش وبلاگ مهیار، احتمالا دیگر نیازی به گوشزد کردن منفعت های مرور تاریخ نباشد. پس بدون هیچ حرف اضافه ای در این مقاله قصد داریم تاریخ معاصرِ جهان را با مشاهده 18 عکس با هم مرور کنیم.

تاریخی ترین قاب هایی که شما را دگرگون می نماید

وقتی دو نابغه با هم دیدار می نمایند

به گزارش بهترین ها، ظاهرا وقتی درنهایت نابغه جهانی فیزیک یعنی آلبرت انیشتین با نابغه جهانی هنر و سینما یعنی چارلی چاپلین دیدار کرد، انیشتین به چاپلین گفت:آنچه درباره هنرِ تو بیش از هر چیزِ دیگر من را به تحسین وامی دارد، همه فهم بودن و جهانی بودن آن است. تو حتی یک کلمه هم نمی گویی و با این حال همه جهان تو را می فهمند. چاپلین هم اینچنین پاسخِ ستایشِ انیشتین را می دهد:حرفت کاملا درست است، اما به نظر من معروفیتِ تو حتی از این هم فوق العاده تر است. تمام جهان تو را تحسین می نماید درحالی که هیچ کس حتی یک کلمه از حرف های تو را نمی فهمد.

به یادِ خوش صداترین خواننده راک

فردی مرکوری، خواننده اصلیِ گروه کوئین در سال 1985 در حین یک مصاحبه درباره آینده اش گفت: من یک ستاره راک نخواهم بود. من یک افسانه خواهم بود.

چطور می گردد سگ ها را دوست نداشت؟

سوژه این عکس اِستابی نام داشت و او از یک جهت در جهانی سگ ها رکوردار بود. استابی بیش از هر سگ دیگری در تاریخ، مدال و عنوان نظامی دریافت نموده بود. در جریان یک حمله شیمیایی با گاز سارین در جنگ جهانی اول، استابی پیروز شده بود جانِ یک گروهان از سربازان را نجات دهد.

پاسپورتِ یک مومیایی با 3 هزار سال سن!

تصویرِ عجیبی که در حال مشاهده اش هستید درحقیقت تصویر پاسپورتِ صادر شده برای فرعون رامسِس دوم در جریان سفر به فرانسه است. داستان از این قرار است که در سال 1974 مسئولان مصری تصمیم گرفتند مومیاییِ این فرعون را برای ترمیم به پاریس بفرستند و برای اینکه این فرعون مومیاییِ سه هزار ساله سفر راحتی با هواپیما به پاریس داشته باشد، برای او یک پاسپورت قانونی صادر کردند.

تصویری از 80 سال قبل

در این تصویر یکی از تعمیرکاران ماهرِ شرکت لاکهید (Lockheed) مشغول کار بر روی یک جنگنده مدل آذرخش پی-38 (P-38 Lightning) است. این تصویر در بِربنک در حوالی سال 1944 گرفته شده است.

قدیمی ترین ساعتِ نجومیِ درحال کار در جهان

این تصویر زیبا از ساعت نجومی شهر پراگ گرفته شده است. این ساعت در سال 1410 میلادی نصب شده است و به عنوان قدیمی ترین ساعت نجومیِ مشغول به کار در جهان شناخته می گردد. ساعت نجومی (Astronomical Clock) یا هورولوجیوم به ساعت هایی گفته می گردد که با برخورداری از مکانیسمی خاص، اطلاعات مربوط به نجوم مانند موقعیت خورشید، ماه و سایر اجرام فلکی را نمایش می دهد.

برخوردِ پینک فلویدِ گوش نواز و ونیزِ چشم نواز

این عکس زیبا و مجذوب نماینده در حین کنسرت سال 1989 گروه پینک فلوید در شهر ونیزِ ایتالیا گرفته شده است.

قفسی که بد نیست در همه باغ وحش های جهان نصب گردد

مقاله اصلی این تصویر را از یکی از روزنامه های انگلیسی برداشته است، اما اگر اشتباه نکنم مکانی که در عکس حاضر است، باغ وحشی در آمریکاست و زمان آن حوالی دوران جنگ سرد و اضطراب جنگ هسته ای. داستان از این قرار است که در این باغ وحش در کنار قفس سایر حیوانات، قفسی وجود داشت با عنوان خطرناک ترین حیوانِ جهان و در پسِ میله های آن یک آینه کار شده بود و به این ترتیب هر مراجعه نماینده تصویرِ خودش را به عنوان خطرناک ترین حیوان جهان می دید. ترجمه متن حک شده در زیر اینه چنین است:شما در حال نگاه کردن به خطرناک ترین حیوان جهان هستید. از بین تمام حیواناتی که تابحال روی زمین زندگی نموده اند، تنها این موجود می تواند تمام گونه های زنده روی زمین را از میان ببرد و حالا همین موجود به قدرتی دست یافته که حیات را از روی این سیاره پاک کند.

آلمانِ شرقی شدن یا آلمانِ غربی شدن، مسئله این است

در سال 1989 و هم زمان با برچیده شدن دیوارِ مشهورِ برلین، ترافیکی باورنکردنی در بخش شرقی برلین و اندکی بعد در سراسر این شهر ایجاد شد. علت ایجادِ این ترافیک، هجومِ شهروندانی بود که در بخش شرقیِ برلین و تحت سلطه شوروی زندگی می کردند و با از بین رفتن دیوار کوشش داشتند هرچه سریع تر خود را به بخش غربی برلین برسانند.

پیش از گوگِل مپ جهان چگونه بود؟

حالا دیگر سال هاست که با توسعه برنامه هایی مانند گوگل مپ و همه گیری اپ های مختص مسیریابی، گم شدن به مقوله ای مربوط به گذشته تبدیل شده است، اما انسان ها در جهانی قبل از این برنامه ها چگونه زندگی می کردند؟ این تصویر در سال 1963 و از مرکزی گرفته شده است که وظیفه آدرس یابی تلفی را بر عهده داشت.

عکسی که به شرح احتیاج ندارد

این تصویر جالب و اندکی غم انگیز در سال 1939 گرفته شده است. مغازه دار با گذاشتن تابلو به مشتریانش خبر می دهد که امروز خبری از بیسکوئیت های مخصوص سگ ها نیست. کافی است به چهره غمگین کودک و سگش در حال تماشای تابلو نگاه کنید.

هلندی ها در شلوار کردی!

این تصویر در سال 1900 گرفته شده است و سوژه های آن دو مردِ داچ (Dutch) با شلوار های سنتی شان است. لازم به شرح است که امروزه از کلمه داچ تنها برای اشاره به مردم هلند استفاده می گردد، اما در گذشته به اهالی آلمان و هلند، داچ گفته می شد. کسی چه می داند شاید اگر انسان های روی کره زمین به جای مقابله وقت بیشتری را برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ دیگر ملت ها ونژاد ها اختصاص می دادند به جای مهم شدن تفاوت ها، شباهتِ فراوان انسان ها مورد توجه قرار می گرفت.

چند لحظه پیش از عبور از خیابان

شاید اگر علاقمند به ژانر های راک و بلوز هم نباشید و حتی گروه بیتلز را هم نشناسید، چشمتان به آن تصویر مشهور از اعضای این گروه در حال رد شدن از خیابان افتاده باشد. آن تصویر که در حقیقت آلبوم آرت و کاورِ آلبومِ ابی رود (Abbey Road) از این گروه بود، خیلی زود بسیار مورد توجه نهاده شد و هنوز هم از پربازدیدترین تصاویرِ مربوط به موسیقی در جهان به شمار میرود. این تصویر، اما در سال 1969 از اعضای این گروه در حالی گرفته شده است که آماده عبور از خیابان و ثبت آن عکس معروف بودند.

جهانیی که در آن کامپیوتر و اینترنت نبود

این تصویر که احتمالا برای بسیاری از مخاطبانِ جوان ترِ بهترین ها عجیب به نظر می رسد، در دهه 80 میلادی و در یک فستیوال موسیقی در لهستان گرفته شده است. برای اطلاعِ این مخاطبان باید بگویم فرد حاضر در مرکز تصویر میخواهد به این شیوه، تِرک های اجرا شده در این فستیوال را ضبط نموده و با خود به خانه ببرد.

توانستید فرد حاضر در این تصویر را بشناسید؟

این تصویر در سال 1988 و پیش از ورود استیو کارِل به جهانی سینما و تلویزیون و بازیگری گرفته شده است. در آن موقع استیو کارلِ 26 ساله مسئول عرضه مدل های تازهِ موجود در بروشور ها در یک شرکت معمولی بود.

6 دهه قبل و تبلیغِ خلاقانه کوکا کولا

این تصویر از تبلیغِ جالب کمپانی کوکا کولا در میدان سینت مارکِ شهر ونیز در سال 1960 گرفته شده است. طراحان این تبلیغ با بهره بردن از کبوتر های بیشمار و مشهور این میدان و قرار دادن دانه ها به شکل نام این کمپانی، این تصویر را ایجاد کردند.

علاقمندان به بدنسازی باید این مرد را بشناسند

با وجود طولانی شدن مقاله حیفم آمد به خاطر محبوبیت زیاد این رشته ورزشی در کشورمان، این عکس و شرحش را به این مقاله اضافه نکنم. سوژه این دو تصویر جرج هکِن اِشمیت نام دارد و بسیاری او را به وجود آورنده شکل مدرن بدنسازی و تناسب اندام می دانند. این فرد البته خالق حرکت های پرس سینه و هک اسکات (Hack squat) هم به شمار میرود. این تصویر در سال 1907 گرفته شده است.

این مرد شاید ثروتمندترین انسان تاریخ باشد

سوژه این تصویر که برای آمریکایی ها بسیار هم معروف است، جان دی. راکِفِلِر است و با لقب ثروتمندترین آمریکایی تاریخ شناخته می گردد. راکفلر در سال 1916 به اولین میلیاردرِ تاریخ تبدیل شد و در نهایت ثروتش را به 1.4 میلیارد دلار رساند. ثروتِ او با توجه به تورم و ارزش پول، برابر با 300 تا 400 میلیارد دلارِ امروز برآورد می گردد.

منبع: فرارو

به "تاریخی ترین قاب هایی که شما را دگرگون می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخی ترین قاب هایی که شما را دگرگون می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید