فرهنگ و هنر

روانشناسی مد؛ لباس ها در خصوص شما چه می گویند؟

شخصیت و روان ما انتخاب لباس، ما را راهنمایی می نماید. این نحوه تفکر ماست که معین می نماید مد چگونه بر ما تأثیر بگذارد. به همین علت لباس هایی که می پوشیم سیگنال های قدرتمندی به همسالان و غریبه ها می فرستد و ناخودآگاه تصویری از خودمان را نشان می دهد. با این...

1 اردیبهشت 1403

افشای راز نقاشی قدیمی به وسیله هوش مصنوعی، عکس

نقاشی مشهور مدونا دلا رزا اثر نقاش برجسته ایتالیایی رافائل سانتی، مدت ها است که به خاطر چهره سنت جوزف که سمت چپ بالای تابلو واقع شده است، موردبحث قرارگرفته است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این چهره سنت جوزف، اثر رافائل سانتی نیست، حال هوش مصنوعی...

1 اردیبهشت 1403

چگونه لپ تاپ را ریست کنیم؛ هر آنچه باید بدانید

گاهی اوقات مسائل سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی به وجود می آیند که تنها راه حل برای حل آن ها، ریست کردن لپ تاپ است. همانگونه که در گوشی های هوشمند در مواجهه با مسائل مشابه اقدام به ریست کردن آن می کنیم، این امکان در لپ تاپ نیز وجود دارد. البته انجام این...

29 فروردین 1403

طرز تهیه کوکو سیب زمینی آب پز شده خوشمزه و ساده

اگر دنبال غذایی ساده و خوشمزه هستید که در کمترین زمان ممکن آن را تهیه کنید، کوکوی سیب زمینی برترین گزینه است. در ادامه، طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی آب پز شده را آنالیز می کنیم. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام را مرور نموده بودیم.

7 فروردین 1403

استانهای فارس و اصفهان و تهران بیشترین تعداد بازدید کننده نوروزی را داشته اند

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارش های واصله، استانهای فارس و اصفهان و تهران بیشترین تعداد بازدید کننده نوروزی را داشته اند.

5 فروردین 1403

شناور تفریحی مازندران در ساحل

شناور تفریحی با ظرفیت 50 نفر که قرار بود طی مدت زمان کوتاه ساخته و به آب انداخته گردد اما بنا به دلایلی از جمله نبود سرمایه گذار برای تحویل و شروع فعالیت جدی در مازندران به گِل نشست.

16 اسفند 1402

ببینید؛ پلاتینیوم گیمز سالگرد هفت سالگی Nier Automata را با طراحی های نو جشن گرفت

اکنون که بازی NieR: Automata هفت ساله است، هنرمندان در استودیوی سازنده بازی، پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames)، مجموعه ای از تصاویر هنری با موضوع شخصیت های 2B و 9S را برای برای طرفداران به اشتراک گذاشته اند.

13 اسفند 1402

آموزش تخصصی کارشناسان نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان

مدیرکل ارزیابی و خدمات گردشگری گفت: آموزش تخصصی کارشناسان نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی وراهنمایان گردشگری با هدف ارتقا و به روزرسانی معلومات تخصصی نیروهای فعال در صنعت گردشگری انجام می شود.

8 اسفند 1402

طبس، عروس کویرهای ایران

در نقطه ای از ایران باورتان نمی گردد، اینجا کویر باشد، زیرا کشتزارهای گندم و جو، شالیزار برنج، رودخانه دائمی و قنات های پرآب، سد ذخیره آب، نخلستان های زیبا و باغ های مرکبات جلوه گری زیبایی داشته و مناظری بی نظیر خلق نموده است.

5 اسفند 1402

جاذبه های گردشگری برزیل؛ سفر به دنیای رنگ ها و زیبایی

آیا شما در پی یک مقصد هستید که ارزان قیمت باشد و ترکیبی از چشم انداز ها طبیعی خیره کننده، تنوع فرهنگی غنی و ماجراجویی های مهیج را ارائه دهد؟ برای دیدن جاذبه های گردشگری برزیل؛ سفر به دنیای رنگ ها و زیبایی پیشنهاد می کنیم این مقاله را حتما بخوانید.

28 بهمن 1402

در سفر به استانبول کجا بریم؟

در این مقاله فهرستی از برترین جاهای تماشای استانبول را گردآوری نموده ایم که اگر قصد سفر به این شهر مجذوب کننده را داشتید، از همین حالا برای تماشا تک تک آن ها برنامه ریزی کنید.

14 بهمن 1402

طرح بلندپروازانه عربستان برای گردشگری ماجراجویی، عربستان با طرح ریگ تجربه ورزش های دریایی و اوقات فراغت را متحول می نماید

The Rig برای علاقه مندان به ورزش های هیجانی و جویندگان ماجراجویی، از طراحی سکوهای نفتی دریایی الهام گرفته شده است و بیش از 300 هزار متر مربع وسعت دارد. این پروژه در 40 کیلومتری خط ساحلی، نزدیک جزیره الجرید و میدان نفتی بری در خلیج فارس واقع شده است.

2 بهمن 1402

گشایش نمایشگاه شکوه ایران باستان در پکن

در این نمایشگاه که به مدت سه ماه در چین دایر خواهد بود، بیش از 200 اثر باستانی ایران با قدمت تا 3000 هزارسال به نمایش در خواهد آمد.

22 دی 1402

فکر خوانی با استفاده از امواج مغزی ممکن شد، نیازی به گفتن نیست

دیجیاتو نوشت: محققان استرالیایی یک فناوری نو به نام DeWave را توسعه داده اند که برای اولین بار با هوش مصنوعی می تواند افکار ذهنی را بخواند و آن ها را به کلمات ترجمه کند. این فناوری از هیچ گونه ایمپلنتی استفاده نمی نماید و تنها فرد باید کلاه خاصی بپوشد. این...

6 دی 1402

بحث داغ درباره عکس قدیمی جانی دپ ، آیا چنین چیزی ممکن است؟

یک صحنه جالب از فیلم دزدان دریایی کارائیب که به شکلی علمی غیرممکن به نظر می رسد بحث داغی در فضای مجازی به راه انداخته است.

2 دی 1402

کاروانسرای خشکرود در معرض تخریب است

شهردار شهر خشکرود گفت: کاروانسرای تاریخی خشکرود به عنوان قدیمی ترین اثر تاریخی منطقه در معرض تخریب قرار گرفته است و هر چه سریعتر باید بازسازی و بازسازی گردد.

18 آبان 1402

علت ضبط نکردن دوربین مداربسته و برطرف مشکل آن

برای رسیدن به پاسخ علت ضبط نکردن دوربین مداربسته و رفع مشکل آن ، ابتدا می توانید دوربین را به یک مانیتور متصل نموده و تنظیمات و تصاویر خروجی را آنالیز کنید. سپس با مرور و آنالیز موارد مختلف، می توانید به ریشه یابی مشکل پرداخته و آن را رفع کنید. اگر شما...

25 مهر 1402

نسخه کامل هورایزن فوربیدن وست اولین بازی دو دیسکی پلی استیشن 5 است

بازی های ویدئویی در سال های اخیر بزرگ تر از قبل شده اند و اگرچه این مشکل چندان بزرگی برای دارندگان نسخه های دیجیتالی نیست اما درباره نسخه های فیزیکی مسئله دیگری است. در حالی که Final Fantasy VII: Rebirth اولین بازی در دوران پلی استیشن بود که سازندگانش اعلام کردند...

16 مهر 1402

با گذشت 56 سال هنوز تعریف جامعی برای صنایع دستی ارائه نشده است

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، با گذشت 56 سال هنوز تعریف جامعی برای صنایع دستی ارائه نشده است.

6 مهر 1402

تصاویر ، بحران های عجیب در زندگی محسن تنابنده و پریناز ایزدیار ، فضای تاریک و تلخ این فیلم تا کجا ادامه دارد؟

به نظر می رسد سامان سالور به مرور و پس از سیزده 59، به سمت سینمایی گام برداشته که هم مضامین اجتماعی قوی دارد، هم بازیگر حرفه ای و هم قابلیت جذب مخاطب. سه کام حبس، تازه ترین فیلم او، تا امروز برترین فیلم کارنامه فیلمسازی است که با ساخته های نخستینش بیشتر...

28 شهریور 1402
تعداد: (233)