تهدید کننده های زیبایی دندان ها

به گزارش وبلاگ مهیار، اگر می خواهید دندان هایی سفید داشته باشید ضروری است نگاهی دقیق تر به آنچه می خورید، بیندازید؛ چون خیلی از غذاها و نوشیدنی ها تاثیر قابل توجهی در تغییر رنگ دندان ها دارند و بر مینای دندان ها تاثیر می گذارند. مثلا اسیدیته غذا عامل تاثیرگذاری است و غذاها و نوشیدنی های اسیدی (از جمله آنهایی که رنگ روشن ندارند)، با

تهدید کننده های زیبایی دندان ها

تهدید نماینده های زیبایی دندان ها

ترجمه: سهیلا عابدین پور

زیبایی دهان و دندان های شما بخشی از زیبایی تان محسوب می گردد.

اگر می خواهید دندان هایی سفید داشته باشید ضروری است نگاهی دقیق تر به آنچه می خورید، بیندازید؛ چون خیلی از غذاها و نوشیدنی ها تاثیر قابل توجهی در تغییر رنگ دندان ها دارند و بر مینای دندان ها تاثیر می گذارند. مثلا اسیدیته غذا عامل تاثیرگذاری است و غذاها و نوشیدنی های اسیدی (از جمله آنهایی که رنگ روشن ندارند)، با برداشت مینای دندان، این تاثیر را تشدید می نمایند:

1.سرکه: سرکه قرمز یک مایع اسیدی است که حاوی کروموژن و ماده ای دیگر به نام تنانس است و موجب رنگی شدن دندان ها می گردد. سرکه سفید هم کم وبیش همین تاثیر را دارد. طبق تحقیقات تازه در دانشگاه نیویورک، مواجهه دندان ها با سرکه به شدت موجب تغییر رنگ دندان ها می گردد.

2.چای: چای هم نظیر سرکه در صورتی که زیاد مصرف گردد موجب تغییر رنگ دندان ها می گردد. دندانپزشکان معتقدند که چای حتی بیش از قهوه موجب تغییر رنگ دندان می گردد چرا که سرشار از کروموژن است. چای سبز و سفید کمتر از چای سیاه این تاثیر را روی دندان ها دارند.

3.نوشابه گازدار: اسید و کروموژن فراوانی که در این نوشابه ها وجود دارد، می تواند به طور قابل توجهی سبب تغییر رنگ دندان ها گردد. حتی نوشیدنی های کم رنگ دیگر هم به علت داشتن اسید می توانند موجب تغییر رنگ دندان ها شوند. نوشیدنی های حاوی کربنات هم همان تاثیر را روی دندان ها دارند. افرادی که عادت به نوشیدن نوشابه های گازدار دارند و روی میزشان به جای آب یک لیوان نوشابه گازدار دارند، بیشتر دچار تیرگی رنگ دندان ها می شوند.

4.نوشیدنی های تیره رنگ: نوشیدنی هایی که حاوی آب آلبالو، توت فرنگی، گیلاس و انار هستند در صورتی که به اندازه زیاد مصرف شوند می توانند سبب تغیر رنگ دندان شوند.

5.سس ها: سویاسس، سس گوجه فرنگی، سس کاری و سایر سس های رنگی می توانند به طور قابل توجهی سبب تغییر رنگ دندان ها شوند.

6.شیرینی ها: شیرینی های سفت، آدامس و سایر شیرینی هایی که دارای مواد رنگی هستند هم می توانند رنگ دندان ها را تغییر دهند.

7.قطره آهن: قطره آهن و شربت های حاوی آهن هم از جمله موادی هستند که به شدت موجب تغییر رنگ دندان ها می شوند. بنابراین در صورتی که خودتان یا کودک تان قرار است شربت حاوی آهن بخورید حتما آن را در قسمت انتهایی دهان بریزید تا با دندان ها تماس نداشته باشد و بلافاصله هم کمی آب بنوشید.

چه باید کرد؟

این نوشیدنی ها را فورا قورت دهید؛ چون قورت دادن سریع آنها یک راه موثر در پیشگیری از رنگی شدن دندان هاست. سعی کنید کمتر آنها را در دهان نگه دارید. همواره امکان مسواک زدن بعد از خوردن غذا وجود ندارد اما آب همواره در دسترس است. بلافاصله پس از نوشیدن این نوشیدنی ها با آب دهان و دندان های تان را شستشو دهید. مینای دندان به آسیب ناشی از مواد اسیدی بسیار حساس است. حتما30 دقیقه پس از مصرف غذاهای اسیدی حتما مسواک بزنید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "تهدید کننده های زیبایی دندان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید کننده های زیبایی دندان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید