توضیحات معاون مالی استانداری تهران درباره افزایش قیمت نان در مرکز ؛ فعلا اتفاقی نیفتاده است

به گزارش وبلاگ مهیار، به رغم افزایش قیمت نان در بعضی استان های کشور، در شهر تهران آنطور که از صحبت های مسئولان برمی آید فعلا خبری از افزایش قیمت نان نیست و نان همچنان به نرخ های قبلی فروخته می گردد.

توضیحات معاون مالی استانداری تهران درباره افزایش قیمت نان در مرکز ؛ فعلا اتفاقی نیفتاده است

وبلاگ مهیار- مرضیه ثمره حسینی: افزایش قیمت نان بحث داغ این روزهاست. 12 تیرماه سال جاری بود که محمد جلال، مشاور وزیر امور مالی و دارایی در صحبت با خبرگزاری صدا و سیما مطرح نمود: اختیار ترمیم قیمت نان به شورای آرد و نان استان ها داده شده و تصمیم گیری در این باره در جلسات کارگروه که خود اتحادیه ها هم عضویت دارند صورت می گیرد. پس از این صحبت ها، سوم مرداد بود که رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد از افزایش 40 درصدی نرخ نان در خراسان رضوی اطلاع داد و گفت: با توجه به افزایش هزینه های فراوری نان، قیمت های نو باید اول فروردین اعلام می شد.

احمدرضا کشتگر ادامه داد: افزایش قیمت نان در مشهد از طرف مرکز بوده و با هماهنگی استانداری خراسان رضوی اجرایی شده و فقط مربوط به خراسان رضوی نیست و به مرور در تمام کشور اجرایی خواهد شد.

صحبت های کشتگر خیلی زود به واقعیت تبدیل شد و به طوری که حالا خبرها حاکی از افزایش قیمت نان در 13 استان کشور است. حالا چشم ها به تهران دوخته شده است و شایعاتی در خصوص افزایش نرخ نان در مرکز در شبکه های اجتماعی دست به دست می گردد.

البته سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات در نشست علنی امروز مجلس گفت: در بیش از 15 استان ما شاهد افزایش بیش از 40 درصدی قیمت نان هستیم.

اما معاون مالی استانداری تهران که چندی پیش در گفت وگو با وبلاگ مهیار مطرح نمود به نظر می رسد موضوعات مربوط به نرخ نان تا آخر مردادماه در استان تهران مشخص تکلیف گردد، در مصاحبه امروز خود به وبلاگ مهیار آنلاین گفت: همانطور که پیش تر اعلام شد ما یکسری پیشنهادات در این زمینه ارائه کردیم اما هنوز چیزی مصوب نشده و اتفاقی نیفتاده و فعلا تغییری درباره قیمت نان در تهران اتفاق نخواهد افتاد.

محمد علی مهری در پاسخ به اینکه چند درصد احتمال افزایش قیمت نان در تهران وجود دارد؟ گفت: اختیار این موضوع با ما نیست و با وزارت کشور است و ما نمی توانیم به طور قطع در این باره اظهارنظر کنیم.

همراستا با صحبت های علی مهری، یکی از فعالان در حوزه نان که نخواست نامش اعلام گردد، به وبلاگ مهیار گفت: هنوز هیچ اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده و ما تا به امروز در این زمینه نتیجه ای نگرفته ایم.

وی ادامه داد: ما فعلا منتظر هستیم که ببینیم پیشنهاداتی که در زمینه اصلاح نرخ نان به استانداری داده ایم چه می گردد که امیدواریم یک هفته تا 10 روز دیگر این موضوع مشخص تکلیف گردد.

لازم به ذکر است نرخ نان در تهران از سال 1399 که قیمت نو مشخص و سال 1400 ابلاغ و اجرایی شد، تغییری نداشته است.

از دلایل اصلی افزایش قیمت نان که در بعضی استان ها اجرایی شده است، جبران هزینه های نانوایان عنوان می گردد. نانوایان بارها با بیان اینکه دخل و خرجشان با هم نمی خواند، خواهان اصلاح قیمت نان بوده اند اما در شهر تهران آنطور که از صحبت های مسئولان برمی آید فعلا (دستکم تا سرانجام مردادماه) خبری از افزایش قیمت نان نیست و نان همچنان به نرخ های قبلی فروخته می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "توضیحات معاون مالی استانداری تهران درباره افزایش قیمت نان در مرکز ؛ فعلا اتفاقی نیفتاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات معاون مالی استانداری تهران درباره افزایش قیمت نان در مرکز ؛ فعلا اتفاقی نیفتاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید