سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه با این آپشن ها به فروش می رسد

به گزارش وبلاگ مهیار، محموله خودروهای سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه به مقصد ایران بارگیری شد. بالنو قرار است با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و کامل ترین سطح تجهیزات به بازار خودرو کشور عرضه گردد. بهای تیپ لوآپشن این هاچ بک مجذوب کننده سوزوکی در بازار خودرو امارت از 48 هزار و 200 درهم (665 میلیون و 642 هزار تومان) شروع می گردد. اما قیمت نسخه وارداتی به ایران به علت آپشن های بیشتر، بالاتر خواهد بود.

سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه با این آپشن ها به فروش می رسد
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - به زودی نسل دوم سوزوکی بالنو به عنوان یک خودرو وارداتی از سوی راسا موتور خاورمیانه در ایران عرضه خواهد شد.

این خودرو که به وسیله جوینت ونچر سوزوکی ماروتی در شهر احمدآباد هندوستان فراوری می گردد، برای اولین بار در سال 2015 رونمایی شد.

خودروهای فراوریی سوزوکی ماروتی در این سایت، به بازارهای خاورمیانه، آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا صادر می شوند و نسخه های وارداتی به ایران هم از این قاعده مستثنی نیستند.

نسل اول سوزوکی بالنو با دو ایربگ در تست تصادف لاتین انکپ کاملاً مردود شد. البته سوزوکی در نسخه Safety Pack توانست در تست های تصادف یوروانکپ بالنو را با چهار ستاره ایمنی راهی بازارهای هدف کند.

نسل دوم این خودرو گرچه هنوز تست های تصادف را پشت سر نگذاشته است، اما سوزوکی گفت که تمام نواقص ایمنی قبلی این محصول را رفع نموده است.

محموله سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور در راه ایران

سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه، یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین خودروهای کشور هندوستان است. جالب است بدانیم که بیش از یک میلیون شهروند این کشور تا به امروز این خودرو را خریداری کردند. این محصول سوزوکی به لطف قیمت کاملاً مالی خود، در کشورهای خاورمیانه نیز هواداران خاص خود را دارد.

قیمت سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه

محموله سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور در راه ایران

همانطور که عنوان شد، بالنو را در بازار خودرو امارات در نسخه لوآپشن GL می توان با پرداخت 48 هزار و 200 درهم (665 میلیون و 642 هزار تومان خریداری کرد. اما راسا موتور خاورمیانه میخواهد نسخه GLX بالنو را به کشور وارد کند.

این نسخه در کشور امارات 52 هزار و 500 درهم قیمت دارد که براساس نرخ تبدیل امروز، معادل رقمی در حدود 725 میلیون تومان است.

باید توجه داشت که اگر فقط 66 درصد تعرفه نو واردات خودرو را به این رقم اضافه کنیم، بهای گمرکی آن فراتر از یک میلیارد و 200 میلیون تومان خواهد شد! پس نباید منتظر یک هاچ بک مقرون به صرفه قیمت و مالی در بازار خودرو کشورمان باشیم.

مشخصات فنی سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه

تنها قوای محرکه ای که هندی ها در زمان خرید این خودرو با آن روبرو می شوند، موتور K12N Dualjet سوزوکی با 90 اسب بخار قدرت است. اما خوشبختانه این موتور به وسیله شرکت واردکننده برای بازار خودرو ایران انتخاب نشد.

قوای محرکه سوزوکی بالنو وارداتی به ایران از نوع K15B است که با 1462 سی سی حجم می تواند 103 اسب بخار قدرت در 6 هزار دور در دقیقه نیرو در اختیار راننده قرار دهد.

گشتاور خروجی این موتور هم به رقم 138 نیوتن متر می رسد که در دور 4 هزار و 400 در ایده آل ترین شرایط خود قرار گرفته است. نیرو و گشتاور این موتور MPi تنفس طبیعی، به وسیله گیربکس 4 سرعته اتوماتیک (AT) به محور جلو سوزوکی بالنو منتقل می گردد.

براساس اطلاعات اعلامی سوزوکی، شتاب صفر تا صد این هاچ بک جمع و جور، 11.6 ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز به 170 کیلومتر در ساعت می رسد.

بالنو با طول 3990 میلیمتر، عرض 1745 میلیمتر و ارتفاع 1500 میلیمتر می تواند در فاصله بین دو محور 2520 میلیمتری، پنج سرنشین را در خود جای دهد. فضای بار این خودرو نیز به 355 لیتر می رسد که برای یک هاچ بک کلاس B (کامپکت) مناسب است.

براساس اطلاعات نمایندگی سوزوکی در کشور امارات، بالنو با باک 37 لیتری پر از سوخت می تواند در ازای هر صد کیلومتر پیمایش، 4.4 لیتر بنزین مصرف کند.

البته راسا موتور خاورمیانه در شرح مصرف سوخت این خودرو، رقم 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر را گفت. این بدان معناست که سوزوکی بالنو وارداتی به ایران می تواند 685 کیلومتر را بدون توقف با چنین مصرف سوختی پشت سر بگذارد.

امکانات رفاهی سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه

راسا موتور خاورمیانه فول ترین تیپ سوزوکی بالنو را در کشور عرضه خواهد نمود. این تیپ که در کشورهای حاشیه خلیج فارس با کد GLX شناخته می گردد، دارای استارت دکمه ای، کروز کنترل، شش ایربگ، ایرکاندیشن اتوماتیک، پشت آمپر آنالوگ با نمایشگر 4.2 اینچی، نمایشگر لمسی 9 اینچی دارای اپل کارپلی و اندرویداتو، Head Up Display و سنسور پارک عقب است.

به غیر از این موارد، ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش و پایداری، چراغ های LED، چراغ روشنایی روز، چهار اسپیکر به همراه دو تیوتر برای سیستم صوتی، فرمان چند منظوره با تنظیم دستی، دوربین 360 درجه، ورود بدون کلید، TPMS، رینگ های 16 اینچی آلومینیومی و… نیز در این خودرو وجود خواهد داشت.

ساعاتی پیش نخستین محموله سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه به مقصد ایران بارگیری شد. از همین رو، احتمالاً طی روزهای آینده، شاهد اعلام قیمت گمرکی این هاچ بک مجذوب کننده برای بازار خودرو ایران خواهیم بود.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

نمایشگاه خودرو تهران در سئول یا شهر آفتاب؟ / برگزاری دو نمایشگاه خودرو در دو هفته!

تارا اتوماتیک V4 LX تا خاتمه سال وارد بازار می گردد

نمایشگاه بین المللی خودرو تهران اسفند ماه برگزار می گردد

جی ای سی امپو راسا موتور خاورمیانه با این مشخصات به بازار می آید

گران فروشی مدیران خودرو و کرمان موتور اثبات شد / جریمه 2500 میلیاردی مونتاژکاران

منبع: بیت ران

به "سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه با این آپشن ها به فروش می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور خاورمیانه با این آپشن ها به فروش می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید