فراوری لوازم خانگی بزرگ رشد پیدا می نماید

به گزارش وبلاگ مهیار، تهران (پانا) - کارخانجات و شرکت های داخلی پیروز شدند از ابتدای سال جاری تا سرانجام دی ماه با ثبت عملکرد مثبت در سه قلم لوازم خانگی بزرگ، رشد فراوری یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و کولر آبی را به ثبت برسانند.

فراوری لوازم خانگی بزرگ رشد پیدا می نماید

به گزارش ایرنا، مطابق آمارهای رسمی منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، در 10 ماهه سال جاری یک میلیون و 853 هزار و 200 دستگاه انواع یخچال و فریزر در کشور فراوری شد. این مقدار فراوری در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 9 درصدی نشان می دهد.

در همین مدت، فراوری ماشین لباسشویی رشد 23 درصدی ثبت کرد و به یک میلیون و 180 هزار و 400 دستگاه رسید.

بعلاوه شرکت های داخلی با فراوری 913 هزار و 600 دستگاه کولر آبی تا خاتمه دی ماه، رشد 5.2 درصدی به ثبت رساندند.

با این حال، کارخانجات داخلی پیروز به فراوری یک میلیون و 17 هزار و 200 دستگاه انواع تلویزیون شدند که حاکی از افت ناچیز یک دهم درصدی است.

پیشتر، محمدرضا شهیدی دبیر انجمن فراوریکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور در گفت وگو با ایرنا درخصوص مقدار فراوری تلویزیون در 10 ماهه سال جاری، گفت: آمارها حاکی است با وجود مسائل به وجود آمده به ویژه در تامین میکروچیپ ها که در ماه های گذشته به یک معضل جهانی تبدیل شده بود، تامین قطعات هرچند به سختی در حال اجرا است و فراوریات با پشت سرگذاشتن عقب ماندگی ماه های گذشته، تا خاتمه دی ماه تقریبا با مدت مشابه پارسال برابر شده است.

شهیدی توضیح داد: به طور قطع در ایام به جای مانده تا خاتمه سال 1400، رشد فراوری در هم سنجی با سال گذشته در بخش فراوری تلویزیون را شاهد خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "فراوری لوازم خانگی بزرگ رشد پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری لوازم خانگی بزرگ رشد پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید