خودروی خارق العاده پلیس دبی؛ صفر تا صد 2.9 ثانیه

به گزارش وبلاگ مهیار، پلیس دبی یک لامبورگینی آونتادور را خریداری نموده است که می تواند تنها در 2.9 ثانیه به 0 تا 100 کیلومتر برسد و حداکثر سرعت آن 350 کیلومتر در ساعت است.

خودروی خارق العاده پلیس دبی؛ صفر تا صد 2.9 ثانیه

به گزارش خبرآنلاین، این یک ماشین گشتی برای تعقیب و گریز با سرعت بالا است، اما بعلاوه یک تمرین برندسازی است، زیرا آونتادور در عرض چند روز تقریباً در تمام نشریات خبری اصلی پلیس دبی را برجسته نموده است. آونتادور با قیمت 1.5 میلیون درهم نوترین خودروی اضافه شده به ناوگان پلیس دبی است که شامل شورلت کامارو نیز می گردد.

لامبورگینی اونتادور یک خودروی اسپورت موتور وسط است که به وسیله شرکت ایتالیایی لامبورگینی فراوری می گردد. مطابق با سنت لامبورگینی، اونتادور از یک گاو نر جنگنده اسپانیایی نامگذاری شده است که در سال 1993 در ساراگوسا، آراگون جنگید.

اونتادور جانشین مورسیه لاگو است و در سانتاگاتا بولونیزه فراوری می گردد.

نوترین مدل اونتادور اس وی جی است که سبک تر از نمونه قبلی است و موتوری با ظرفیت فراوری 760 اسب بخار دارد که در 26 ژوئیه 2018 با زمان 6:44:97 سریع ترین دور پیست نوربورگ رینگ را به نام خود کرد. بعلاوه مدل های وننو، سنتناریو و سیان دارای موتور اونتادور هستند.

این وسیله نقلیه با کد داخلی LB 834 که در 28 فوریه 2011 در نمایشگاه خودروی ژنو، پنج ماه پس از رونمایی اولیه آن در سانتاگاتا بولونیزه عرضه شد، برای جایگزینی مورسیه لاگو یک دهه قدیمی به عنوان مدل پرچمدار نو طراحی شد.

بلافاصله پس از رونمایی اونتادور، لامبورگینی اظهار داشت که 12 خودرو فروخته است که تحویل آن از نیمه دوم سال 2011 شروع می گردد. تا مارس 2016، لامبورگینی 5٬000 اونتادور ساخته بود.

طبق سنت دیرین لامبورگینی هرکدام از خودرو های فراوریی این شرکت براساس نام های گاو های اسپانیایی نامگذاری می شوند.

اونتادور نام یکی از شجاع ترین گاو هایی است که در اکتبر سال 1993 در شهر ساراگوسا اسپانیا با مقاومت کم نظیری در مقابل ماتادور ها پیروز به دریافت نشان شجاعت شده بود.

فیلیپو پرینی از مرکز استایل لامبورگینی زیر نظر طراح ارشد شرکت مانفرد فیتزگرالد خالق این خودروی سوپر اسپرت است.

دماغه خودرو متشکل از خطوط شکسته و تیز که در ادامه با پروفیل بسیار کوتاه سقف و دیفیوزر غول پیکر عقب تکمیل می گردد. اونتادور با طولی برابر با 4780 میلی متر و پهنای بسیار زیاد 2260 میلی متر (شامل آیینه ها) در کنار ارتفاع 1136 میلی متر، بسیار بیش از آنچه واقعاً هست عریض به نظر می رسد که جدا از نسبت ارتفاع به پهنای کم، نباید از تأثیر ورودی های هوای بزرگ جلو نیز غافل شد.

منبع: فرارو

به "خودروی خارق العاده پلیس دبی؛ صفر تا صد 2.9 ثانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی خارق العاده پلیس دبی؛ صفر تا صد 2.9 ثانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید