رازهای آیفون15 که از آن بی خبرید!

به گزارش وبلاگ مهیار، گجت نیوز نوشت: پیش از رونمایی رسمی iPhone 15 اپل، در اینجا به جمع بندی امکانات، قیمت، تاریخ عرضه و ویژگی های آیفون 15 خواهیم انداخت تا ببینیم باید منتظر چه محصولی باشیم.

رازهای آیفون15 که از آن بی خبرید!

با آنالیز سوابق اپل در عرضه گوشی ها، به این نتیجه می رسیم که اپل قطعاً نسل بعدی فزونین آیفون های خود را در سپتامبر 2023 رونمایی خواهد نمود. شایعاتی درباره مشخصات و قابلیت های نو آیفون 15، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از زمان عرضه آیفون 14 به گوش می رسد و آیفون 15 با ویژگی های منحصربه فرد خود و شایعات منتشر شده توانسته توجه بسیاری را به سوی خود جلب کند.

البته اطلاعاتی که تا به امروز فاش شده است همگی در هاله ای از ابهام قرار دارند و مشخصاتی هستند که تحلیلگران به اشتراک گذاشتند. قبلاً شنیده بودیم که احتمالاً آیفون 15 اولترا به جای آیفون پرو مکس در امسال وارد بازار می گردد. ما انتظار داریم که اپل یک مدل آیفون 15 پلاس را در سال 2023 عرضه کند و خط فراوری آیفون 15 را به چهار دستگاه برساند.

در این مقاله به منظور پاسخ به سوالات فکر های کنجکاو، تصمیم داریم به آنالیز همه چیز درباره آیفون 15 بپردازیم و صفر تا صد ویژگی های احتمالی این مورد از فزونین محصولات کمپانی اپل را براساس پیش بینی ها و شایعات پیرامون آن تحلیل کنیم.

نوترین اطلاعات منتشر شده از سری آیفون 15

مقایسه مدل استاندارد iPhone 15 با پرو و پرومکس

بیشتر اخباری که تا به امروز از سری نو آیفون در دست داریم به آیفون 15 استاندارد اشاره دارد، اما ما انتظار داریم اپل در ماه سپتامبر از آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس نیز رونمایی کند.

براساس آخرین اطلاعات فاش شده، می توان گفت که آیفون 15 استاندارد احتمالا به فراوری انبوه برسد، دوربین 48 مگاپیکسلی متفاوتی نسبت به مدل های پرو دارد، ممکن است نوع دیگری از فناوری باتری را معرفی کند و کل خط فراوری آیفون 15 می تواند دارای باتری های بسیار بزرگتری باشد. بعلاوه طبق گزارش ها، آیفون 15 رنگ مورد علاقه هواداران آیفون 12 را باز خواهد گرداند.

در ادامه تمامی مشخصات شایعه شده و همه چیز درباره آیفون 15، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس را مشاهده خواهید کرد. اپل ممکن است امسال از آیفون 15 پلاس نیز رونمایی کند، اگرچه این گوشی احتمالاً مشخصاتی مشابه همتای استاندارد خود را ارائه می دهد.

آیفون 15 استاندارد از صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED، رزولوشن 1179 × 2556 پیکسل، نرخ نوسازی 60 هرتز، چیپست A16 Bionic، دوربین های عقب اصلی 48 مگاپیکسل و 12 مگاپیکسل التراواید، دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی، رم 8 گیگابایت، حافظه داخلی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت و باتری 3877 میلی آمپر ساعت بهره خواهد برد.

آیفون 15 پرو ابعاد نمایشگر 6.1 اینچی OLED، رزولوشن 1179 × 2556 پیکسل، حدبیشتر نرخ نوسازی (Refresh Rate) 120 هرتز، نسبت تصویر 19.5:9، استانداردهای HDR دالبی ویژن، نمایشگر همواره روشن، تراشه Apple A17 Bionic، پردازنده گرافیکی Apple GPU، رم 8 گیگابایت، درگاه اتصال USB Type-C، حافظه داخلی 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت، باتری 3650 میلی آمپر ساعت و دوربین های عقب 48 مگاپیکسل عریض، 12 مگاپیکسل فوق عریض، 12 مگاپیکسل تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر را شاهد خواهد بود.

آیفون 15 پرو مکس نیز با مشخصاتی همچون نمایشگر 6.7 اینچی OLED، حدبیشتر نرخ نوسازی 120 هرتز، تراشه Apple A17 Bionic، درگاه اتصالUSB Type-C، دوربین های عقب 48 مگاپیکسل عریض، 12 مگاپیکسل فوق عریض، 12 مگاپیکسل تله فوتو با زوم متغیر 6 برابر، دوربین جلو با لنز دوگانه 12 مگاپیکسلی، حافظه داخلی 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت، رم 8 گیگابایتی و باتری 4852 میلی آمپر ساعت راهی بازار خواهد شد.

ساختار و طراحی ظاهری

در آنالیز صفر تا صد و همه چیز درباره آیفون 15، مهمترین شایعات طراحی این است که هر چهار مدل آیفون 15 دارای لبه های کمی خمیده خواهند بود، به این معنی که آیفون 15 می تواند بیشتر شبیه آیفون 11 باشد (درحالی که که آیفون 14 شبیه به آیفون 12 و آیفون 13 است).

ظاهراً آیفون 15 و آیفون 15 پلاس نیز شاهد یک برآمدگی دوربین نو هستند، این شایعه ای است که به وسیله رندرهای غیررسمی آیفون 15 بر اساس مشخصات کیس بیشتر تایید شده است. یکی دیگر از ویژگی های طراحی سطح آیفون 14 پرو نیز می تواند راه خود را به آیفون استاندارد بعدی اپل باز کند.

به گفته کاربر Weibo که به درستی وجود آیفون 14 زرد رنگ را فاش کرد، آیفون 15 استاندارد به جای پنل پشتی براق سنتی، با پنل پشتی شیشه ای مات بافت دار به سبک آیفون 14 پرو عرضه می گردد.

در قسمت جلویی درگاه، انتظار می رود که آیفون 15 به جای درگاه لایتنینگ آیفون 14 (که از زمان آیفون 5 تا به امروز یکی از قطعات ثابت آیفون به جای مانده است) یک درگاه شارژ USB-C داشته باشد. اتحادیه اروپا به کمپانی اپل گفته است که باید از سال 2024 درگاه های شارژ USB-C را به آیفون های خود اضافه کند، اما شایعات می گویند که این شرکت استاندارد شارژ نو را در سال 2023 اتخاذ می نماید.

رندرهای بیشتری از آیفون 15 پلاس در فوریه 2023 (بهمن 1401) ظاهر شد و تغییرات بیشتری را در طراحی نشان داد. این تغییرات شامل پورت USB-C، لبه های گردتر و اضافه شدن جزیره پویا در مدل های مقرون به صرفه تر بود.

به نظر می رسد که ابعاد گوشی های آیفون 15 کمابیش مشابه نمونه های آیفون 14 خواهد بود، اگرچه همانطور که گفته شد، ظاهراً تغییرات جزئی در مقدار برجستگی های دوربین وجود دارد. با این حال، به نظر می رسد که سایر تفاوت های طراحی بین سری آیفون 14 و سری آیفون 15 یعنی کناره های تیتانیومی، حاشیه های نازک تر و غیره برای مدل های پرو آیفون نو محفوظ خواهد بود. در واقع این همان چیزی است که در سال های اخیر از اپل انتظار داریم.

بعلاوه شایان ذکر است که اپل احتمالاً مدل های آیفون 15 و 15 پرو خود را بدون شیار سیم کارت در فرانسه عرضه کند. این بدان معناست که این دستگاه ها برای اتصال شبکه ای فقط با eSIM (سیم کارت دیجیتال) کار خواهند کرد. این یک خبر بزرگ برای همه خریداران آیفون 15 در خارج از ایالات متحده است.

اگر شیار سیم کارت از آیفون های فرانسه حذف گردد، ممکن است حداقل در چند کشور اروپایی دیگر نیز این اتفاق رخ دهد، زیرا اپل معمولا یک مدل آیفون را در بیشتر منطقه ها اروپا به فروش می رساند، به این معنی که آیفون 15 بدون سیم کارت می تواند به بریتانیا، ایرلند، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و بسیاری از کشورهای دیگر نیز راه یابد.

سیم کارت الکترونیکی به کاربران امکان می دهد تا بدون احتیاج به نانو سیک کارت فیزیکی، از شبکه تلفن همراه بهره مند شوند. با توجه به مقیاس یکپارچه سازی با اپراتورهای تلفن همراه مورد احتیاج برای پشتیبانی از پیاده سازی سیم کارت های الکترونیکی در کشورهایی که قبلاً از آن ها به طور گسترده استفاده نمی نمایند، بعید است که اپل بتواند برای تمامی مدل های آیفون 15 فروخته شده یک تصمیم را اتخاذ نموده و شیار سیم کارت را حذف کند.

البته در تحلیل همه چیز درباره آیفون 15 باید این را در نظر گرفت که این موضوع چیز نوی نیست و اپل پیش تر نیز شیار سیم کارت را برای تمامی مدل های آیفون 14 در آمریکا در شهریور سال گذشته حذف کرد و کاربران فقط به وسیله eSIM می توانستند از گوشی خود استفاده نمایند.

مقدار صفحه نمایش

سری های نو آیفون احتمالاً از صفحه نمایش 6.1 اینچی Super XDR OLED استفاده می نمایند و انتظار می رود تمام مدل ها داینامیک آیلند را دریافت نمایند. در طراحی Dynamic Island از دو برش مخفی برای سخت افزارهای مربوط به فیس آیدی استفاده شده است. فضای مابین و بعلاوه اطراف این برش ها حالت تعاملی داشته و محتواهایی را که در پس زمینه در حال انجام هستند، به خوبی نمایش می دهد.

وقتی هنگام آنالیز همه چیز درباره آیفون 15 صحبت از مقدار و صفحه نمایش به میان می آید، انتظار داریم آیفون 15 یک پیشرفت بزرگ را نسبت به مدل های آیفون 14 ارائه کند، اما اینگونه نیست. آیفون 14 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی Super XDR OLED است که وضوح 2532 در 1170 پیکسل را ارائه می دهد و شایعات حاکی از آن است که آیفون 15 نیز از همین روش پیروی خواهد نمود.

علاوه براین، مطمئناً آیفون 15 جزیره پویا را از آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به ارث می برد. فیلم های فاش شده که شیشه جلوی سه مدل آیفون 15 را نشان می دهند نیز شواهد بالقوه ای برای این ادعا هستند و نشان می دهند تمامی مدل های آیفون 15 شامل جزیره پویا به همراه حاشیه های کمی خمیده هستند و مدل های پرو حاشیه های کوچک تری نسبت به مدل های استاندارد دارند.

با این حال، ما انتظار نداریم که جزایر دینامیک خط آیفون 15 با آنهایی که در حال حاضر در دستگاه های پرچمدار اپل ارائه می شوند، یکسان باشد. طبق توییت اخیر مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، حسگر مجاور آیفون 15 به جای قرار گرفتن در زیر آن (مانند آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس) در داخل جزیره پویا ادغام خواهد شد.

همانطور که کو اشاره می نماید، بعید است چینش سنسور نو به هیچ تفاوتی در ظاهر یا عملکرد آیفون 15 در مقابل آیفون 14 پرو منجر گردد، اما جزیره دینامیک مدل نو با توجه به گنجاندن نمونه قبلی، از نظر فنی پیشرفته تر از مدل پیشین خود خواهد بود. به جز این تغییر، انتظار می رود که نمایشگر آیفون 15 همچون نمونه قبلی خود باقی بماند.

هر دو آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دارای فناوری نرخ نوسازی تطبیقی 1-120 هرتز (معروف به ProMotion) هستند که به طور اتوماتیک صافی نمایشگرهای خود را متناسب با هر اتفاقی که روی صفحه رخ می دهد تنظیم می نماید.

دوربین آیفون 15

دوربین پشتی آیفون 14 دارای تنظیمات دوگانه زیر است:

  • 12 مگاپیکسل اصلی (26 میلی متر، f/1.5)
  • 12 مگاپیکسل فوق عریض (13 میلی متر، f/2.4)

به همین ترتیب انتظار می رود تنظیمات دوربین آیفون 15 شامل دو سنسور باشد، اگرچه شایعات نشان می دهند که آیفون 15 به جای سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی که به وسیله آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس استفاده می گردد، از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

در حالی که دوربین های آیفون 14 به مقدار کافی برای عکاسی خوب هستند، اما اساساً نسبت به آیفون 13 تغییری ننموده اند، به استثنای خط لوله تصویربرداری ارتقا یافته که انرژی آنها را تامین می نماید.

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس در ماه سپتامبر شاهد یک ارتقای جدی در دوربین خود خواهند بود و انتظار می رود یک یا هر دو مدل دارای دوربین های پریسکوپ و بزرگترین سنسورهای دوربین آیفون تا به امروز باشند. آیفون 15 پرو مکس حتی می تواند یک دوربین تله فوتو با لنز زوم متغیر نیز داشته باشد.

براساس اطلاعات فاش شده، در حالی که یک دوربین 48 مگاپیکسلی برای آیفون 15 در نظر گرفته شده است، این مدل از سنسور متفاوت و کوچکتری نسبت به مدل های پرو استفاده خواهد نمود. این احتمالا منجر به ثبت عکس هایی با کیفیت پایین تر می گردد. انتظار می رود دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی آیفون 14 در جلوی دوربین سلفی در آیفون 15 وانیلی باقی بماند.

تاریخ رونمایی و عرضه

آیفون 15 احتمالاً در نیمه اول شهریور عرضه می گردد و تاریخ عرضه آن در بازار احتمالاً یک هفته بعد یا شاید بیشتر خواهد بود و عرضه این سری ممکن است تا مهر ماه به تعویق بیفتد.

رویداد معرفی سری آیفون 14 سال گذشته در 7 سپتامبر (16 شهریور) برگزار گردید و سه گوشی از چهار گوشی بیش از یک هفته بعد در 25 شهریور به فروش رفت (آیفون 14 پلاس در 15 مهر عرضه شد). اپل معمولاً هفته اول یا دوم سپتامبر (10 تا 23 شهریور) را برای رونمایی از محصولات خود انتخاب می نماید.

بنابراین در سال 2023، انتظار می رود روزهای 5 یا 12 سپتامبر روزهای احتمالی عرضه آیفون 15 باشند که هر دو سه شنبه هستند، اگرچه 6 و 13 سپتامبر نیز احتمالات مشخصی هستند. در واقع، آخرین گزارش ها حاکی از آن است که اپل 13 سپتامبر را به عنوان یک تاریخ ویژه معین نموده است، به این معنی که به احتمال زیاد این تاریخ روز رونمایی از آیفون 15 است.

همچون آیفون 14، آیفون 15 نیز احتمالاً یک هفته بعد از عرضه رسمی خود، راهی بازار خواهد شد. با این حال، وامسی موهان، تحلیلگر آمریکایی که به درستی پیش بینی نموده بود که آیفون 12 در سال 2020 به تعویق می افتد، پیشنهاد نموده است که خط فراوری آیفون 15 ممکن است تا اواخر اکتبر به تعویق بیفتد و علت آن را مسائل فراوری در خصوص نمایشگرهای آیفون 15 پرو و پرو مکس اعلام نموده است.

تاخیر در فراوری آیفون 15 به طور جدی شرایط مالی سه ماهه سوم این شرکت را با مشکل روبرو می نماید. اما ما انتظار داریم که سایر منابع زنجیره تامین به زودی بر این موضوع تاثیر بگذارند. بعلاوه شایان ذکر است که اپل می تواند آیفون 15 را در ماه سپتامبر رونمایی کند، بعضی از مدل ها را در سپتامبر در دسترس قرار دهد و عرضه بعضی دیگر را تا اکتبر به تعویق انداخت.

قیمت

امسال قطعاً شاهد افزایش قیمت آیفون 15 پرو و پرو مکس خواهیم بود. پیش از این براساس شایعاتی که از تصمیم اپل مبنی بر افزایش قیمت آیفون 15 پرو و پرو مکس به گوش رسیده بود، انتظار این را داشتیم که این سری از محصولات اپل رکورد گرانترین گوشی هوشمند را بشکند. اما آخرین گزارش ها رقم ماورای انتظاری را نشان می دهند.

قیمت آیفون 15 و 15 پلاس یکسان خواهد بود، اما مدل پرو ممکن است 100 دلار افزایش قیمت داشته باشد و آیفون 15 پرو مکس نیز 100 دلار یا حتی 200 دلار گران تر از نسخه پرو فروخته خواهد شد. بنابراین هنگام عرضه شاهد تفاوت قیمت زیادی میان مدل های مختلف آیفون 15 خواهیم بود.

در واقع ما هنوز قیمت آیفون 15 را به صورت دقیق نمی دانیم، اما می توانیم با استفاده از ترکیبی از شایعات و قیمت سری قبلی این رقم را حدس بزنیم.

آیفون 14 با حافظه داخلی 128 گیگابایت 799 دلار، با حافظه داخلی 256 گیگابایت 899 دلار، و با حافظه 512 گیگابایت 1,099 دلار فروخته شد. با این حال، اخیراً تحلیلگران پیش بینی نموده اند که قیمت آیفون 15 به علت افزایش هزینه های فراوری از سوی اپل، بیشتر از آیفون 14 خواهد بود. اگر این پیش بینی درست باشد، یک سری افزایش قیمت برای خط آیفون 15 در ایالات متحده از سال 2017 خواهد بود.

اپل ممکن است امسال از گزینه افزایش قیمت برای مدل 128 گیگابایتی آیفون 15 چشم پوشی کند، همانطور که سایر سازندگان از جمله سامسونگ و اوپو با پرچمداران 2023 مربوطه خود انجام داده اند. با این حال، ما حدس می زنیم که این شرکت تصمیم افزایش قیمت را به طور انحصاری برای مدل های بعدی پرو خود اتخاذ کند. تحلیلگران معتقدند که اپل میخواهد با افزایش قیمت چشمگیر مدل های پرو، تقاضای موجود برای نسخه های غیر پرو را تقویت کند.

رنگ بندی

با توجه به شایعات و مدل های قبلی آیفون، اپل احتمالاً پنج رنگ آیفون 15 را در هنگام عرضه ارائه خواهد نمود. هنگام تحلیل همه چیز درباره آیفون 15، ما صحبت های زیادی در خصوص آیفون 15 سبز و آیفون 15 صورتی شنیده ایم، اما هر یک از شش رنگ ذکر شده در زیر می تواند رنگ احتمالی سری نو آیفون باشد:

  • فیروزه ای / سبز روشن
  • صورتی
  • آبی روشن
  • قرمز
  • رنگ Midnight
  • رنگ Starlight

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به احتمال زیاد در رنگ های متفاوتی نسبت به آیفون 15 استاندارد ارائه خواهند شد و ما در مجموع منتظر چهار رنگ مختلف قرمز تیره، نقره ای، طلایی، خاکستری فضایی یا مشکی فضایی خواهیم بود.

رنگ های تیره از محبوب ترین آپشن ها در خرید دستگاه های اپل به حساب می آیند. اپل به طور کلی دو رنگ متفاوت تیره دارد که کدهای آن برای محصولات فرق می نماید. بسیاری از محصولات اپل با کد رنگ خاکستری فضایی فراوری می شوند، اما در اصطلاح روزمره آنها را مشکی می خوانند. خاکستری، خاکستری فضایی و مشکی از جمله نام هایی است که اپل برای اشاره به محصولات تیره رنگ خود استفاده می نماید.

سایر ویژگی ها

هنگام آنالیز همه چیز درباره آیفون 15 به قابلیت هایی می رسیم که تقریباً از وجود آنها مطمئن هستیم. به عنوان مثال، ما انتظار داریم که آیفون 15 استاندارد تراشه A16 بایونیک آیفون 14 پرو را به ارث ببرد، همانطور که آیفون 14 استاندارد A15 بایونیک آیفون 13 پرو را به ارث برد. این تراشه ترکیبی از 6 هسته قدرتی با 2 هسته کم مصرف است که در کنار آن 5 هسته گرافیکی و 16 هسته برای پردازش تعبیه شده است و می تواند تا سقف 17 تریلیون پردازش را در ثانیه به انجام برساند.

این تراشه که با فناوری ساخت 4 نانومتری طراحی شده است، از قابلیت های ویژه هوش مصنوعی برخوردار است و سازگاری بیشتری نیز با اپلیکیشن های اختصاصی آیفون دارد. وجود این تراشه از ویژگی های حتمی سری نو آیفون محسوب می گردد، بنابراین تعجب آور خواهد بود اگر اپل در ماه سپتامبر روند خود را تغییر دهد.

گنجاندن A16 بایونیک در آیفون 15 باید از نظر فنی باعث گردد که دستگاه نسبت به آیفون 14 مجذوب کننده تر باشد. اما خبر بد این است که به نظر می رسد این تراشه به طور انحصاری برای iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max طراحی شده است. اپل برای مدل های پرو آیفون 15 از چیپست A17 استفاده خواهد نمود که مبتنی بر فناوری ساخت 3 نانومتری TSMC است.

آیفون 14 برای بیشتر کاربران به مقدار کافی سریع است و آیفون 15 با ارائه قدرت بیشتر احتیاجهای پخش جریانی، کشیدن انگشت، عکس برداری و بازی را به راحتی برآورده می نماید. به نظر می رسد که کوالکام دوباره مودم 5G را عرضه کند و اسنپدراگون X70 برای آیفون 15 انتخاب گردد که عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون X65 در آیفون 14 ارائه می دهد.

در خصوص سایر مشخصات، پیش بینی ها می گویند که مدل های پرو قصد دارند به 8 گیگابایت رم جهش نمایند و از تفاوت های مدل های پرو و غیرپرو می توان به پشتیبانی از Wi-Fi 6E در خصوص مدل های پرو اشاره نمود. وای فای 6E در کل در مقایسه با وای فای 6 پهنای باند بیشتر، تاخیر پایین تر و ظرفیت بالاتری ارائه می دهد.

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس ظاهراً می توانند سرعت انتقال داده 20 یا 40 گیگابیت در ثانیه داشته باشند، در حالی که طبق گزارش ها آیفون 15 استاندارد با همان سرعت 480 مگابیت در ثانیه مانند مدل های فعلی عرضه خواهد شد. ممکن است در هر مدل آیفون 15 یک پورت USB-C نیز وجود داشته باشد، اگرچه گزارش ها نشان می دهد که فقط مدل های پرو سرعت انتقال داده ارتقا یافته را ارائه می دهند. عکسی از یک مدل آیفون با درگاه USB-C منتشر شده است که احتمال اضافه شدن آنها را افرایش می دهد.

اپل در واقع تایید نموده است که محصولات این شرکت به زودی به USB-C تغییر خواهند کرد (حداقل در اروپا). اگرچه این شرکت هنوز نگفته است که آیا این تغییر را در سطح جهانی انجام خواهد داد یا خیر. کمپانی اپل بعلاوه در خصوص اینکه کدام مدل اولین آیفونی خواهد بود که USB-C دریافت می نماید چیزی نگفته است. بنابراین شاید مدل مذکور آیفون 15 نباشد.

مینگ چی کو نیز بیان نموده است که شارژرهای اختصاصی USB-C این شرکت، آیفون سریع تری را ارائه خواهند کرد. با این حال اتحادیه اروپا اخیرا به اپل در خصوص انجام چنین حرکتی هشدار داده است.

با قضاوت براساس تاریخچه اپل در خصوص به روزرسانی، یا بهتر است بگوییم عدم به روزرسانی مقدار باتری با عرضه آیفون های نو، ما انتظار داشتیم که آیفون 15 وانیلی دارای باتری با مقدار ای مشابه با آیفون 14 (3279 میلی آمپر ساعت) باشد. البته شایعات اخیر نشان می دهد که سری آیفون 15 از باتری های بسیار بزرگ تری در سراسر صفحه بهره می برد.

ظاهراً سری نو اپل از یک باتری که 18 درصد بزرگتر از آیفون 14 است بهره خواهد برد که ظرفیت آن را تا 3877 میلی آمپر ساعت می رساند و در نتیجه عمر باتری بهتری نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت. باتری های آیفون 15 بعلاوه ممکن است به یک نوع فناوری انباشته، همانطور که در خودروهای الکتریکی استفاده می گردد، تغییر نمایند.

یکی دیگر از شایعات جالب در آنالیز همه چیز درباره آیفون 15، اضافه شدن احتمالی شارژ بی سیم معکوس است که باعث می گردد آیفون 15 وانیلی قادر به شارژ بی سیم سایر گجت های اپل باشد. با این حال، ما در خصوص پیش بینی این ویژگی خاص زیاد مطمئن نیستیم، اما اگر درست باشد، به نظر می رسد شارژ بی سیم معکوس در انحصار آیفون های پرو بعدی اپل باشد.

علاوه براین، گزارش شده است که آیفون 15 دارای یک تراشه ارتقا یافته باند فوق گسترده (UWB) برای پشتیبانی از عملکرد هدست ویژن پرو اپل است. به گفته تحلیلگر مینگ چی کو، تراشه U1 اپل که در حال حاضر بر روی یک فرآیند 16 نانومتری ساخته شده است، با سیلیکون نوتر جایگزین خواهد شد که بر اساس یک فرآیند 7 نانومتری بسیار فشرده تر ساخته شده است (با هدف بهبود عملکرد و در عین حال کاهش مصرف برق).

چنین پیشرفتی می تواند به آیفون 15 در هنگام اشتراک گذاری رسانه ها و سایر تجربیات فزونی بدهد و راه هایی را برای عملنمودهای پیشرفته ای که براساس آن افزایش عملکرد ساخته شده است، باز کند.

بعلاوه انتظار می رود آیفون 15 میزبان پیشرفت های بزرگ بعدی اپل در هوش مصنوعی باشد. تحلیلگر دان آیوز در این مورد گفت: زمان زیادی است که اپل با اشتیاق به سمت هوش مصنوعی حرکت می نماید. به طور خاص، نسل بعدی برنامه سلامت iOS می تواند از هوش مصنوعی برای ارائه توصیه های سبک زندگی متناسب بر اساس ضربان قلب، خواب، رژیم غذایی و داده های تنفسی شما استفاده کند، کاری که آیفون های موجود قادر به انجام آن نیستند.

اپل در حال حاضر از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای تقویت دستیار هوشمند خود یعنی سیری و ویژگی هایی مانند رندر عکس هوشمند استفاده می نماید، اما واضح است که این شرکت میخواهد با نسل بعدی آیفون های خود، از برنامه های مجهز به هوش مصنوعی بیش از گذشته استفاده کند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "رازهای آیفون15 که از آن بی خبرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهای آیفون15 که از آن بی خبرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید