در سفر به لبنان، فرصت دیدن بیبلوس و جاذبه های آن را دست ندهید!

به گزارش وبلاگ مهیار، دوست دارید ببینید یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های جهان از هزاران سال قبل تا کنون چه تغییراتی نموده؟ پس در سفر به لبنان بازدید از شهر باستانی بیبلوس را در برنامه هایتان قرار دهید. این شهر زیبا و تاریخی با حفظ اصالت، خود را با جهانی مدرن تطبیق داده و مناظری شگفت انگیز را پدید آورده است.

در سفر به لبنان، فرصت دیدن بیبلوس و جاذبه های آن را دست ندهید!

در 37 کیلومتری بیروت شهری کوچک، زیبا و باستانی قرار گرفته است. این شهر از هزاران سال پیش تا کنون هیچ وقت خالی از سکنه نشده و همواره و همواره میزبان انسان و زندگی شهری بوده است.

جبیل نامی است که لبنانی ها بر روی این شهر گذاشته اند اما بیشتر گردشگران آن را با بیبلوس می شناسند. بییلوس با داشتن فرهنگ غنی، بافتی تاریخی، بناهایی با معماری سنگی، سواحل شنی و باغ های سرسبز توانسته نام خود را در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسانده و بعد از بیروت به یکی از شهرهای پرطرفدار درتبدیل گردد.

در بیبلوس از چه جاذبه هایی بازدید کنیم؟

شهر بیبلوس همانطور که از 7000 سال پیش از سکنه خالی نشده است امروزه نمی توان آن را بدون جنب وجوش گردشگران دید. آثار باستانی این شهر کوچک را که کنار هم بگذارید از عصر حجر، دوره فینیقی ها و … آغاز شده و به همین امروز خواهیم رسید. بنابراین بی دلیل نیست که بیبلوس را پلی میان دوره های تاریخی مختلف می نامند.

با قدم زدن در بیبلوس 2 منطقه متفاوت خواهید دید، یکی کاملا تاریخی با آثار باستانی که ارزشمندترین میراث جهانی بشریت را در خاک خود دارد و دیگری بییلوسی که با دوران پیشرفت نموده و با ساختمان های شیک، هتل ها و رستوران های لوکس، بندر بسیار زیبای ماهیگیری و ده ها فروشگاه مدرن چهره ای جدید از لبنان را به گردشگران نشان می دهد.

گردش در بیبلوس را از منطقه تاریخی این شهر آغاز می کنیم. کلیسای قدیمی یوحنا، لنگرگاه باستانی، چندین قلعه تاریخی و منطقه باستانی از جاذبه هایی هستند که شما را با خود به سفری دور و دراز در دل تاریخ می برند. علاوه بر این قدم زدن در کنار ساحلی آرام همراه با ورزش های آبی و گشت وگذار در بازار قدیمی که پر است از سوغاتی های رنگارنگ گردش در منطقه باستانی بیبلو س را کامل می نمایند.

منطقه جدید بیبلو س تجربه ای متفاوت از سفر به لبنان را برای گردشگران همراه دارد. در این منطقه می توانید از اقامت در هتل های لوکس با چشم انداز دریا لذت ببرید، در میان فروشگاه های عظیم قدم زده و پس از غروب آفتاب و آمدن گروه های موسیقی به خیابان با آن ها همراه شده و یک شب عالی را سپری کنید.

رستوران های رنگارنگ بیبلو س

کافه ها و رستوران های بیبلو س را می توان بخشی ار جاذبه های گردشگری این شهر به شمار آورد. بیشتر این کافه ها و رستوران ها در میان فضای باز قرار دارند و سقفشان با شاخ و برگ گیاهان تزیین شده است. انواع غذاهای لذیذ لبنانی، چینی، ایتالیایی، مدیترانه ای، دریایی و … را در منو رستوران ها می توان دید. علاوه بر غذاهای لذیذ نمای پانارومایی که بیشتر رستوران ها از دریا و فضای سبز بیبلو س دارند لذت سرو غذا را چند برابر می نماید.

کافه های کوچک بیبلو س نیز با ارائه انواع دسرهای لذیذ و نوشیدنی های خنک لبنانی توانسته اند پا به پای رستوران های لوکس توجه گردشگران را به خود جلب نمایند. بیشتر این کافه ها در منطقه قدیمی و در کنار ساحل بیبلو س قرار گرفته و میزبان افرادی هستند که پس از گذراندن یک روز آبی مهیج به دنبال جایی برای برطرف خستگس و تجدید قوا هستند.

کافه پات، رستوران باب المینا، رستوران بابل بحر و رستوران لوکاندا از معروف ترین کافه، رستوران های بیبلو س هستند.

اقامت در بیبلو س

بیبلو س شهری آرام، سرسبز با آب و هوایی بسیار عالی در بیشتر فصول سال است. از این رو بیشتر گردشگران ترجیح می دهند چند روزی از سفر به لبنان را در این شهر اقامت نمایند. در شهر بیبلوس هتل های بسیار متنوعی را می توان دید که همگی آن ها بسیار شیک بوده و با بهترین خدمات و امکانات رفاهی از گردشگران پذیرایی می نمایند.

لابی های بسیار شیک، مجموعه کامل آبی، سالن ورزشی، اتاق هایی با فضای عظیم و چشم انداز روبه دریا و … از امکانات هتل های بیبلو س هستند.

علاوه بر هتل، اقامتگاه هایی با بافت سنتی نیز از دیگر گزینه هایی هستند که پیش روی گردشگران قرار داشته و با معماری هایی که از بناهای باستانی الهام گرفته شده و تزیینات سنتی اقامت در بیبلو س را خاطره انگیزتر می نمایند.

از معروفترین هتل های شهر بیبلو س می توان به هتل آده سانز، هتل آلف بوتیک، هتل بیبلوس سورمر و هتل ویکتوری اشاره نمود.

راه های دسترسی

شهر بیبلو س در 37 کیلومتری بیروت واقع شده است. بنابراین به راحتی به وسیله ماشین می توانید به آن دسترسی داشته باشید. اتوبوس های بسیاری هستند که روزانه از بیروت و در ساعات مختلف به سمت این شهر حرکت می نمایند که ساعات حرکت آن ها را می توانید از قسمت پذیرش هتل محل اقامتتان سوال کنید.

البته بیشتر تورهای گردشگری یک روز از برنامه سفر خود را به گشت وگذار در بیبلو س اختصاص می دهند شما هم می توانید با آن ها همراه شده و از گردش در این شهر باستانی لذت ببرید. اگر هم خواستید می توانید به صورت شخصی به بیبلو س سفر نموده و چند روزی را در آن اقامت داشته باشید.

به یاد داشته باشید که شهر بیبلو س به دلیل بافت سنتی که دارد از بوق و دود ماشین ها در امان است. اتوبوس های برقی مسئولیت حمل و نقل شهری را در بیبلو س به عهده دارند. این اتوبوس ها در همه جای شهر دیده می شوند و شما می توانید برای رفت و آمد از آن ها بهره ببرید.

منبع: ستاره ونک

به "در سفر به لبنان، فرصت دیدن بیبلوس و جاذبه های آن را دست ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به لبنان، فرصت دیدن بیبلوس و جاذبه های آن را دست ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید