راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ؛ 10 مدل قدرتمند و هیجان انگیز

به گزارش وبلاگ مهیار، در دنیای بازی های موبایلی، گوشی های گیمینگ با ویژگی های مجذوب کننده و عملکرد پردازشی قوی از اهمیت ویژه ای برخوردارند. با توجه به پیشرفت فناوری در زمینه گوشی های هوشمند، امروزه بسیاری از کاربران در پی یافتن بهترین گوشی گیمینگ هستند که بتواند بهترین تجربه بازی کردن را برای آن ها فراهم کند. اگر شما هم از کاربران گیمر موبایلی هستید و قصد خرید یک گوشی هوشمند گیمینگ را دارید، در راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ خبرنگاران همراه ما باشید تا شما را با چند گوشی هوشمند مناسب برای بازی کردن در بودجه های مختلف و از برندهای متفاوت آشنا کنیم و در نهایت درست ترین گزینه را برای خرید خود در نظر بگیرید.

راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ؛ 10 مدل قدرتمند و هیجان انگیز

راهنمای خرید برترین گوشی سامسونگ؛ 9 مدل کارآمد با بودجه های متفاوت

موبایل سامسونگ مدل Galaxy S24 Ultra؛ برترین گوشی گیمینگ از نظر عملکرد

اگر بودجه بسیار بالایی را برای خرید برترین گوشی هوشمند گیمینگ دنیا در نظر گرفته اید، با گزینه های بسیار مجذوب کننده زیادی از برندهای مختلف روبرو هستید که بسته به نیاز خود می توانید از بین آن ها دست به انتخاب بزنید. اگر تمایل به خرید برترین گوشی گیمینگ سامسونگ دارید، گزینه ای بهتر از قدرتمندترین گوشی این غول کره ای یعنی گلکسی S24 اولترا پیدا نخواهید کرد. گلکسی S24 اولترا سامسونگ با پردازنده قدرتمند و ویژگی های کارآمدی که دارد، تجربه گیمینگ بسیار عالی را به شما ارائه می دهد. سامسونگ برای این گوشی پرچم دار خود از تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام استفاده کرده که با همراهی پردازنده گرافیکی Adreno 750، بدون هیچ لگ و باگی گرافیکی ترین بازی های روز دنیا را برای شما به اجرا در می آورد.

برای اینکه کاربران از اجرای بازی به برترین شکل ممکن لذت ببرند، برترین گوشی گیمینگ باید یک نمایشگر بسیار خوب نیز داشته باشد که در گلکسی S24 اولترا به این مشخصه نیز توجه زیادی قائل شده است. این گوشی هوشمند گیمینگ سامسونگ از یک نمایشگر 6.8 اینچی از جنس Dynamic LTPO AMOLED 2X بهره می برد که کیفیت بسیار عالی دارد و محتواهای تصویری را با رزولوشن تصویر 1440 در 3120 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد. در کنار این ویژگی های خوب باید به پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی نیز اشاره کنیم که در نمایش کوچک ترین جزئیات نیز بسیار ماهرانه عمل می کند. نمایشگر این گوشی قادر است تا 2800 نیت روشن شود و در زیر نور شدید آفتاب هیچ مسئله ای برای استفاده کاربران ایجاد نکند. همچنین باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن با شارژر 45 وات در عرض حدود یک ساعت به طور کامل شارژ می شود.

موبایل مدل Magic 5 Pro؛ برترین گوشی گیمینگ آنر از نظر شارژدهی

آنر در بازار گوشی های هوشمند، محصولات بسیار مجذوب کننده و باکیفیتی دارد که یکی از آن ها گوشی هوشمند آنر مجیک 5 پرو است. اگر با بودجه تا 50 میلیون تومان در پی خرید برترین گوشی هوشمند گیمینگ آنر در بازار هستید، از انتخاب آنر مجیک 5 پرو به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد. آنر برای این گوشی هوشمند خود از پردازنده 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام استفاده کرده که با همراهی پردازنده گرافیکی Adreno 740 و 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی در اجرای سنگین ترین بازی های روز دنیا و نرم افزار های کاربردی، عملکردی بسیار خوب، روان و بدون نقص را به کاربران ارائه می دهد. این گوشی هوشمند آنر تنها 200 گرم وزن دارد و در استفاده های طولانی مدت نیز باعث ایجاد خستگی در کاربران نمی شود.

برترین گوشی گیمینگ آنر تا 50 میلیون تومان اگرچه از نظر نمایشگر رقبای بهتری را در بازار پیش روی خود می بیند اما تلاش می کند تا هیجان را به کاربران گیمر خود به خوبی القا کند. آنر مجیک 5 پرو مجهز به یک نمایشگر بزرگ 6.81 اینچی از جنس LTPO OLED است که رزولوشن تصویر 1312 در 2848 پیکسل را به کاربران ارائه می دهد، از حداکثر نرخ رفرش ریت 120 هرتزی برای اجرای درست دقیق ترین جزئیات بهره می برد و از فناوری HDR10+ نیز پشتیبانی می کند. نمایشگر این گوشی هوشمند گیمینگ آنر از حداکثر روشنایی 1800 نیتی بهره می برد و کاربران در زیر نور شدید آفتاب بدون هیچ مسئله ای قادر به مشاهده محتواهای تصویر خواهند بود. یک باتری 5100 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی این گوشی در نظر گرفته شده که از سرعت شارژ 66 واتی سیمی و 50 واتی بی سیم پشتیبانی می کند و شارژدهی خوبی برای گیمینگ ارائه می دهد.

موبایل مدل P60 Pro؛ برترین گوشی گیمینگ هواوی از نظر طراحی

هواوی گوشی هوشمند مدل P60 Pro پرو خود را در سال 2023 روانه بازار کرد. اگرچه حدود یک سال از زمان عرضه این محصول به بازار می گذرد، اما این گوشی می تواند انتخاب بسیار خوبی برای آن دسته از کاربرانی باشد که نیازمند به خرید یک گوشی هوشمند قدرتمند برای بازی کردن در این رده قیمتی هستند. هواوی P60 پرو یک گوشی هوشمند بسیار خوش دست است و به لطف طراحی با لبه های خمیده ای که دارد، برای حرکت دادن انگشتان دست خود روی نمایشگر آن کار سختی نخواهید داشت. همچنین این گوشی تنها 200 گرم وزن دارد که برای استفاده طولانی مدت چندان خسته کننده برای کاربران نخواهد بود. قلب تپنده این گوشی هوشمند گیمینگ هواوی را پردازنده 4 نانومتری اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک تشکیل می دهد که با همکاری پردازنده گرافیکی Adreno 730 به خوبی از پس اجرای روان و بدون لگ و باگ جدیدترین بازی های روز دنیا به خوبی بر می آید.

این تراشه 4 نانومتری را 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی نیز همراهی می کنند تا فضای کافی برای نصب بازی های گرافیکی و سنگین به شکل مناسبی در اختیار کاربران قرار بگیرد. هواوی P60 پرو برای نمایش هر چه باکیفیت تر بازی ها از یک نمایشگر 6.67 اینچی از جنس LTPO OLED بهره می برد که توانایی نشان دادن یک میلیارد رنگ زنده و پویا را دارد و همچنین از حداکثر نرخ رفرش ریت 120 هرتزی نیز پشتیبانی می کند. همچنین نباید وضوح تصویر 1220 در 2700 پیکسل این نمایشگر را از قلم بیندازیم. هواوی برای تأمین انرژی این گوشی هوشمند خود از یک باتری با ظرفیت 4815 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که شارژدهی مناسبی را ارائه می دهد. این گوشی از حداکثر سرعت شارژ سیمی 88 وات و بی سیم 50 واتی نیز پشتیبانی می کند تا در کمترین زمان ممکن به سرعت شارژ شود.

موبایل iPhone 13 Pro Max؛ برترین گوشی هوشمند گیمینگ اپل در بازار ایران

از آنجایی که ریجستری گوشی های سری آیفون 14 و 15 اپل در ایران صورت نگرفته، گوشی های هوشمند سری آیفون 13 همچنان یکی از پرفروش ترین گوشی های بازار ایران را تشکیل می دهند و اگر در پی برترین گوشی این سری برای گیمینگ هستید، آیفون 13 پرو مکس با ویژگی های بسیار مجذوب کنندهی که دارد، تجربه گیمینگ بسیار خوبی را به شما ارائه می دهد. قدرتمندترین پرچم دار سری آیفون 13 ار تراشه 5 نانومتری A15 Bionic به عنوان مغز متفکر بهره می برد و پردازنده گرافیکی 5 هسته ای اپل نیز به آن در اجرای بی عیب و نقص جدیدترین بازی های روز دنیا کمک می کند. این گوشی هوشمند آیفون 512 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت حافظه رم نیز دارد.

بخش نمایشگر که مکمل یک پردازنده قدرتمند در یک گوشی هوشمند گیمینگ است، در این گوشی نیز با ویژگی های بسیار کارآمدی تقویت شده است. اپل برای این گوشی هوشمند خود از یک نمایشگر 6.7 اینچی از جنس Super Retina XDR OLED استفاده کرده که قادر است محتواهای تصویری را با رزولوشن تصویر 1284 در 2778 پیکسل برای کاربران به نمایش بگذارد. این نمایشگر یک محافظ سرامیکی دارای پوشش Oleophobic است که به خوبی در برابر ضربات احتمالی و خط وخش ها از آن محافظت می کند. همچنین حداکثر روشنایی نمایشگر آیفون 13 پرو مکس به 1200 نیت می رسد و از رفرش ریت 120 هرتزی نیز پشتیبانی می کند. از دیگر ویژگی های مجذوب کننده این نمایشگر باید به پشتیبانی از فناوری های HDR10 و Dolby Vision اشاره کرد. از لحاظ شارژدهی، باتری 4352 میلی آمپر ساعتی شاید خیلی نتواند راضی کننده باشد، اما با پشتیبانی از سرعت شارژ 20 واتی در عرض یک ساعت شارژ می شود.

موبایل مدل Galaxy S24 Plus؛ برترین گوشی گیمینگ سامسونگ از نظر طراحی

اگرچه بیشتر توجه کاربران در گوشی های سری گلکسی S24 سامسونگ به مدل اولترا بوده، اما مدل های دیگر این سری نیز ویژگی های بسیار کارآمد و خوبی دارند که از جمله خوش دست ترین آن ها می توان به گلکسی S24 پلاس اشاره کرد. این گوشی هوشمند پرچم دار به لطف طراحی خمیده لبه هایش، خیلی خوب و راحت درون دست کاربران جای می گیرد و کار با آن حتی با یک دست نیز بسیار مجذوب کننده است. این گوشی تنها 195 گرم وزن دارد و این موضوع یعنی که در استفاده های طولانی مدت از آن بسیار کمتر دچار خستگی مچ دست و یا انگشتان خود خواهید شد. برای اینکه این گوشی برای گیمینگ نیز مناسب باشد، غول کره ای از تراشه 4 نانومتری اگزینوس 2400 خود به عنوان منبع قدرت این گوشی استفاده کرده که با همراهی پردازنده گرافیکی Xclipse 940 به خوبی از پس اجرای گرافیکی ترین بازی های روز دنیا بر می آید.

همچنین 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت حافظه رم نیز برای استفاده کاربران در دسترس قرار گرفته است. گوشی های سامسونگ نمایشگرهای فوق العاده خوبی دارند و گلکسی S24 پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی هوشمند پرچم دار در پنل جلویی از یک نمایشگر 6.7 اینچی از جنس Dynamic LTPO AMOLED 2X بهره می برد که حداکثر روشنایی تصویر خیره کننده 2600 نیتی دارد، از نرخ رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می کند و فناوری HDR10+ نیز در نمایش محتواهای تصویری مجذوب کنندهیت بیشتری را به همراه می آورد. رزولوشن این نمایشگر به 1440 در 3120 پیکسل می رسد. انرژی این گوشی هوشمند گیمینگ سامسونگ را یک باتری با ظرفیت 4900 میلی آمپر ساعتی تأمین می کند که شارژدهی مناسبی دارد. همچنین این گوشی از سرعت شارژ 45 واتی و شارژر بی سیم 15 واتی نیز پشتیبانی می کند.

موبایل مدل Phone 2؛ برترین گوشی هوشمند ناتینگ

اگر دوست دارید که داشتن یک گوشی هوشمند گیمینگ خاص را تجربه کنید و از ویژگی های مجذوب کنندهی که در اختیار شما قرار می دهد بهره ببرید، گوشی هوشمند ناتینگ فون 2 برترین گزینه برای خرید شما به شمار می رود. این محصول که برترین گوشی گیمینگ ناتینگ در بازار به شمار می رود، از مشخصات فنی مناسبی نیز برای اجرای بازی های گرافیکی بهره می برد. قلب تپنده این گوشی گیمینگ خاص، پردازنده 4 نانومتری اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است که در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 730 به انجام وظیفه می پردازد و 512 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت حافظه رم نیز آن را در اجرای سریع، روان و بدون لگ و باگ جدیدترین بازی های روز دنیا همراهی می کند. این گوشی که نوارهای LED مختلفی در پنل پشتی اش برای مجذوب کنندهیت بیشتر تعبیه شده، تنها 200 گرم وزن دارد و برای استفاده های طولانی مدت نیز انتخاب مناسبی به شمار می رود.

در بخش نمایشگر نیز این گوشی عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد. ناتینگ برای این گوشی هوشمند پرچم دار خود از یک پنل 6.7 اینچی از جنس LTPO OLED استفاده کرده که محتواهای تصویری را با رزولوشن تصویر 1080 در 2412 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد. این نمایشگر از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می کند و حداکثر میزان روشنایی آن نیز به نرخ 1600 نیت می رسد. به این ویژگی های مجذوب کننده باید پشتیبانی از نمایش 1 میلیارد رنگ و فناوری HDR10+ را نیز اشاره کرد. به لطف پشتیبانی از گواهی IP54، این گوشی بدنه ای مقاوم در برابر آب و گرد غبار دارد. یک باتری با ظرفیت 4700 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی این گوشی گیمینگ خاص در نظر گرفته شده که شارژدهی معمولی دارد و با شارژر سیمی 45 واتی در عرض 55 دقیقه به طور کامل شارژ می شود. همچنین باید به پشتیبانی این محصول از فناوری شارژر بی سیم 15 واتی نیز اشاره کرد.

موبایل مدل 13T Pro؛ برترین گوشی گیمینگ شیائومی در بازار ایران

اگر از علاقه مندان به محصولات برند محبوب شیائومی در بازار ایران هستید، برای خرید برترین گوشی گیمینگ شیائومی، انتخاب مدل 13T Pro می تواند هیجان در بازی ها را برای شما به همراه بیاورد. این گوشی هوشمند با ویژگی های خوبی که دارد، توانسته محبوبیت خوبی در بازار ایران به دست بیاورد و رضایت حدود 88 درصدی خریدارانش در وبلاگ مهیار نیز گویای همین قضیه است. شیائومی 13T پرو برای اجرای بازی های سنگین و گرافیکی از تراشه 4 نانومتری Dimensity 9200+ مدیاتک به عنوان قلب تپنده بهره می برد که پردازنده گرافیکی Immortalis-G715 MC11 و 512 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت حافظه رم آن را در اجرای روان و بی عیب و نقص انواع بازی ها همراهی می کند. سنگینی وزن این گوشی هوشمند نیز به حدود 200 گرم می رسد.

شیائومی 13T پرو نمایشگر باکیفیتی نیز دارد که 6.67 اینچی از جنس AMOLED است و حداکثر نرخ روشنایی تصویر 2600 نیت را به کاربران ارائه می دهد که بسیار خوب است. این نمایشگر قادر است تصاویر را با رزولوشن 1220 در 2712 پیکسل برای کاربران به نمایش بگذارد. همچنین نباید ویژگی های مجذوب کنندهی نظیر پشتیبانی از رفرش ریت 144 هرتزی، فناوری Dolby Vision و HDR10+ را از قلم بیندازیم. این گوشی هوشمند گیمینگ شیائومی یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی برای تأمین انرژی خود دارد که با پشتیبانی از شارژر با سرعت شارژ خیره کننده 120 واتی در عرض تنها 20 دقیقه به طور کامل شارژ می شود و کاربران مدت زمان زیادی برای فول شدن گوشی خود منتظر نخواهند ماند.

موبایل شیائومی مدل Poco F5؛ برترین گوشی گیمینگ تا 20 میلیون

گوشی های پوکو در بازار معمولاً انتخاب اول کاربران گیمر است و اگر شما با بودجه 20 میلیون تومان در پی خرید برترین گوشی گیمینگ هستید، پوکو F5 می تواند انتخاب مجذوب کنندهی برای شما باشد. این گوشی که حدود 92 درصد از خریدارانش در وبلاگ مهیار ، خرید آن را به سایر کاربران پیشنهاد می دهند، با تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 روانه بازار شده که که در اجرای بازی های سنگین و بر نامه های کاربردی، عملکرد بسیار خوبی دارد. همچنین این تراشه را پردازنده گرافیکی Adreno 725 به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت حافظه رم نیز همراهی می کنند.

در پنل جلویی این گوشی هوشمند گیمینگ پوکو نیز شاهد قرارگیری یک نمایشگر 6.7 اینچی از جنس AMOLED هستیم که از 68 میلیارد رنگ پویا و زنده پشتیبانی می کند و حداکثر رفرش ریت 120 هرتزی نیز دارد. حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی به نرخ 1000 نیت می رسد و پشتیبانی از فناوری های HDR10+ و Dolby Vision را نیز به همراه دارد. رزولوشن این نمایشگر نیز 1080 در 2400 پیکسل است. پوکو F5 یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد که با شارژر 67 واتی در عرض 50 دقیقه به طور کامل شارژ می شود.

موبایل شیائومی مدل Poco X6 5G؛ برترین گوشی گیمینگ تا 15 میلیون

به افرادی که با بودجه 15 میلیون تومان قصد خرید برترین گوشی گیمینگ موجود در بازار را دارند، یکی دیگر از گوشی های مجذوب کننده پوکو یعنی مدل X6 5G را پیشنهاد می کنیم که در این رنج قیمتی عملکرد بسیار خوبی دارد. قدرت این گوشی از جانب پردازنده 4 نانومتری اسنپدراگون 7s نسل دو کوالکام تأمین می شود که این کار را با همراهی پردازنده گرافیکی Adreno 710 و 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی به برترین شکل ممکن انجام می دهد. این گوشی از یک نمایشگر 6.67 اینچی از جنس AMOLED نیز بهره می برد که تصاویر را با رزولوشن 1220 در 2712 پیکسل با حداکثر نرخ رفرش ریت 120 هرتزی و حداکثر روشنایی تصویر 1800 نیتی برای کاربران به نمایش می گذارد. باتری 5100 میلی آمپر ساعتی این گوشی نیز با شارژر 67 واتی در عرض 45 دقیقه به طور کامل شارژ می شود.

موبایل شیائومی مدل Poco M6 Pro؛ برترین گوشی گیمینگ تا 10 میلیون

برای خرید برترین گوشی گیمینگ با بودجه تا 10 میلیون تومان نیز می توانید روی قدرت سخت افزاری پوکو M6 پرو به خوبی حساب باز کنید. این گوشی مجهز به پردازنده هلیو G99 اولترا است که با پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 به خوبی از پس اجرای بازی های سنگین و گرافیکی با تنظیمات میانه بر می آید. همچنین 512 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت حافظه رم نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده که فضای ذخیره سازی مناسبی به شمار می آید. نمایشگر این گوشی پوکو 6.67 اینچی از جنس AMOLED است و از ویژگی های خوبی نظیر رفرش ریت 120 هرتزی، حداکثر روشنایی 1300 نیت و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل پشتیبانی می کند. باتری این گوشی 5000 میلی آمپر ساعتی است و با شارژر 67 واتی در عرض 45 دقیقه به طور کامل شارژ می شود.

منبع: وبلاگ مهیار

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ؛ 10 مدل قدرتمند و هیجان انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ؛ 10 مدل قدرتمند و هیجان انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید