راهنمای خرید برترین شوینده پوست خشک (معرفی 10 محصول پرفروش)

به گزارش وبلاگ مهیار، اگر پوست تان خشک است، احتمالا مرطوب کننده اولین محصولی است که به خرید آن فکر می کنید. اما انتخاب شوینده مناسب می تواند به میزان مرطوب کننده مهم باشد، چون چربی ها و آلودگی هایی که در طول روز روی پوست جمع می شوند فقط با آب از بین نمی روند. اگر این آلودگی ها روی پوست باقی بمانند، باعث مسدود شدن منافذ آن می شوند و احتمال بروز آکنه را افزایش می دهند. از آنجا که محصولات زیادی برای پوست خشک وجود دارد، در این مقاله از خبرنگاران مگ نحوه انتخاب برترین شوینده پوست خشک را شرح می دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

راهنمای خرید برترین شوینده پوست خشک (معرفی 10 محصول پرفروش)

چرا پوست برخی از افراد خشک است؟

پوست خشک در بالاترین لایه خود (که به عنوان سد دفاعی شناخته می گردد) رطوبت کافی ندارد و به همین علت دچار خارش و چین و چروک های ریز می گردد و به وضوح کم آب به نظر می رسد.

هر کسی ممکن است خشکی پوست را تجربه کند، اما این مشکل با افزایش سن بیشتر می گردد، چون توانایی پوست برای حفظ رطوبت به طور طبیعی کاهش می یابد. به گفته آموزشگاه پوست آمریکا (AAD)، بیشتر مردم پس از 60 سالگی با مشکل خشکی پوست روبرو می شوند. البته این مشکل می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد، مثل استفاده از شوینده های خشن، استعداد ژنتیکی که منجر به فراوری سبوم (روغن) کمتری در پوست می گردد، مصرف برخی از داروها و ابتلا به اگزما، پسوریازیس و دیابت.

چرا پاکسازی پوست خشک دردسرساز است؟

هنگامی که فعالیت غدد چربی پوست کاهش می یابد، سبوم کمتری فراوری شده و پوست خشک می گردد. بیشتر شوینده های موجود در بازار برای پاک کردن تمام چربی ها و آلودگی ها از روی پوست ساخته شده اند. اما در این فرآیند می توانند چربی طبیعی پوست را هم از بین ببرند و آن را به شدت خشک و پوسته پوسته نمایند. حتی محصولات مخصوص پوست چرب حاوی موادی هستند که ممکن است آن را بسیار خشک نمایند. به همین علت، انتخاب شوینده مناسب برای پوست خشک اهمیت زیادی دارد.

چگونه برترین شوینده پوست خشک را انتخاب کنید؟

برای انتخاب برترین شوینده مناسب پوست خشک و حساس باید:

1. نوع پوست خود را بشناسید

قبل از اینکه اقدام به خرید شوینده کنید، باید نوع پوست خود را به خوبی بشناسید. یک شوینده ایدئال شوینده ای است که با پوست شما مطابقت دارد و آن را بیش از حد چرب یا بیش از حد خشک نمی نماید. همواره هنگام انتخاب شوینده، برچسب محصول را به دقت بخوانید تا ببینید که آیا ترکیبات آن برای پوست خشک مناسب است یا خیر.

2. با ترکیبات مضر برای پوست خشک آشنا شوید

اگر پوست خشکی دارید، بهتر است از شوینده های حاوی مواد تحریک نماینده استفاده نکنید. لوریل سولفات سدیم، سالیسیلیک اسید، گلیکولیک اسید، ترکیبات ضدباکتری (مانند تریکلوزان)، پارابن ، الکل، رنگ و مواد معطر از جمله ترکیباتی هستند که باعث خشک شدن پوست می شوند. بنابراین لازم است از آن ها دوری کنید.

3. در پی محصولی با ترکیبات مفید بشد

قبل از انتخاب شوینده، شناخت احتیاجهای پوست لازم است. از آنجا که پوست خشک فاقد رطوبت است، به شوینده ای احتیاج دارد که به طور موثر آلودگی ها و چربی های اضافی را از بین ببرد، اما عملکرد سد دفاعی را مختل نکند.

اگر در پی برترین شوینده پوست خشک هستید، محصولی را خریداری کنید که pH متعادل نماینده دارد. پوست شما در قسمت فوقانی از یک لایه محافظ نازک تشکیل شده است که به آن اسید منتل (Acid mantle) می گویند. اسید منتل حاوی سبومی است که با اسید لاکتیک و اسیدهای آمینه عرق مخلوط می گردد تا pH پوست را در محدوده 5/5 حفظ کند. شوینده صورت نباید pH طبیعی پوست را از بین ببرد. توصیه می گردد از محصولات حاوی شی باتر و بلغور جو دوسر بهره ببرید که خاصیت آبرسانی یا مرطوب نمایندگی دارند.

برترین شوینده پوست خشک حاوی چه ترکیباتی است؟

معمولا برای فراوری شوینده های مناسب پوست خشک از ترکیبات زیر استفاده می گردد:

1. هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یکی از مواد مورد علاقه متخصصان مراقبت از پوست است. چون یک هومکتانت (جذب نماینده رطوبت) عالی به شمار می رود. به این معنی که رطوبت را از اتمسفر می گیرد و آن را در پوست به دام می اندازد. هیالورونیک اسید به علت ظرفیت نگهداری آب، یک انتخاب خوب برای شوینده های پوست خشک محسوب می گردد.

2. گلیسیرین

گلیسیرین ماده محبوب دیگری است که در بسیاری از شوینده های پوست خشک وجود دارد. این ماده هم هومکتانت و هم امولینت (نرم نماینده) است، به این معنی که می تواند به جذب آب در پوست یاری کند و در عین حال آن را نرم و لطیف نگه دارد. علاوه بر این، غیرکومدوژنیک است و منافذ پوست را مسدود نمی نماید.

3. سرامید

سرامیدها لیپیدهایی هستند که سد دفاعی پوست را تقویت می نمایند و در حفظ رطوبت آن نقش دارند. عوامل محیطی مانند نور خورشید، آلودگی و سیگار به سرامیدها آسیب می رسانند. هنگامی که سرامیدها به یک شوینده اضافه می شوند، می توانند از هدر رفتن رطوبت پوست جلوگیری نمایند.

4. آلوئه ورا

آلوئه ورا ترکیب مهم دیگری است که اغلب در شوینده مخصوص پوست خشک یافت می گردد. آلوئه ورا به تامین رطوبت مورد احتیاج پوست یاری می نماید و بدون اینکه چربی های طبیعی پوست را از بین ببرد، باعث افزایش نرمی و لطافت آن می گردد.

5. نیاسینامید

نیاسینامید که به آن ویتامین B3 هم می گویند، برای پوست فواید زیادی دارد. به عنوان مثال، برای ترمیم سد دفاعی آسیب دیده و جلوگیری از هدر رفتن رطوبت مفید است. بعلاوه با کم آبی پوست و ایجاد چین و چروک های ریز در آن مقابله می نماید.

چگونه از برترین شوینده پوست خشک بهره ببرید؟

اکنون که با نحوه انتخاب برترین شوینده صورت برای پوست خشک و حساس آشنا شدید، باید یاد بگیرید که چگونه از آن بهره ببرید. مراحل زیر را دنبال کنید تا بیشترین سود را از فواید محصول خریداری شده ببرید:

  • ابتدا دست و صورت خود را بشویید.
  • پمپ محصول را در کف دست خود فشار دهید و کف را روی صورت تان بمالید.
  • با استفاده از حرکات دایره ای شکل به آرامی پوست خود را ماساژ دهید.
  • صورت تان را با آب ولرم بشویید و آن را با یک حوله تمیز و نرم خشک کنید.
  • مرطوب نماینده بزنید.

چگونه از پوست خشک مراقبت کنید؟

برای سالم نگه داشتن پوست خشک توصیه می گردد:

  • از آب داغ برای دوش گرفتن استفاده نکنید، چون چربی طبیعی پوست را از بین می برد و آن را خشک تر می نماید.
  • هر روز پوست خود را تمیز کنید تا از شر آلودگی ها و سلول های مرده خلاص شوید.
  • بعد از شست وشوی صورت با شوینده، از یک تونر برای متعادل کردن pH آن بهره ببرید.
  • از شوینده های حاوی مواد لایه بردار استفاده نکنید، چرا که می توانند به پوست خشک آسیب بزنند.
  • از مالش پوست صورت با حوله های زبر خودداری کنید، چون این کار ممکن است باعث تحریک پوست گردد.
  • اگر از سایر محصولات ضدآکنه استفاده می کنید، به سراغ شوینده های ضد آکنه نروید. استفاده بیش از حد از مواد ضدآکنه، مانند سالیسیلیک اسید و بنزوئیل پراکسید، می تواند در طولانی مدت پوست شما را خشک کند.
  • اگر از شوینده های حاوی رتینول (ویتامین A) استفاده می کنید، هر زمان که از خانه بیرون می روید حتما ضدآفتاب بزنید. رتینول باعث افزایش آسیب پذیری پوست در برابر نور خورشید می گردد.
  • محصولات شوینده نباید حاوی الکل باشند. با این حال بسیاری از آن ها، حتی شوینده های مخصوص پوست خشک، الکل دارند. به همین علت توصیه می گردد برچسب محصول را به دقت بخوانید و مراقب الکل و سایر محرک های احتمالی باشید.

معرفی 10 شوینده صورت پرفروش در وبلاگ مهیار

در این بخش چند محصول پرفروش در بازار ایران را معرفی می کنیم تا راحت تر بتوانید بر اساس شرایط خود برترین شوینده پوست خشک را انتخاب کنید.

ژل شستشو صورت نوتروژینا مدل hydro boost

شوینده پوست خشک نوتروژینا یک شوینده قوی با فرمولاسیون ملایم است که لایه های عمیق پوست را تمیز می نماید و تمام آلودگی های آن را از بین می برد. این محصول حاوی هیالورونیک اسید است، به همین علت باعث خشکی پوست نمی گردد و برای تمام انواع پوست، حتی پوست های خشک، گزینه مناسبی است. ویژگی دیگر ژل شستشوی صورت نوتروژینا این است که شفافیت پوست را افزایش می دهد و منافذ آن را مسدود نمی نماید.

ژل شستشو صورت دیپ سنس مدل میوه های استوایی

محصول دیگری که در لیست برترین شوینده پوست خشک قرار می گیرد، ژل شستشو صورت دیپ سنس نام دارد که برای فراوری آن از هیالورونیک اسید، روغن آملا و عصاره های دانه کتان و میوه های استوایی استفاده شده است. این ژل بدون اینکه باعث خشکی و کشیدگی پوست گردد، آن را تمیز و شاداب می نماید. افرادی که پوست خشک یا نرمال دارند می توانند با خیال راحت از ژل شستشو صورت دیپ سنس استفاده نمایند.

ژل شستشو صورت کامان مدل DRY

این ژل شست وشو برای پوست های خشک و حساس فرموله شده است. ژل شستشو صورت کامان حاوی هیالورونیک اسید است و می تواند بدون اینکه باعث خشکی پوست گردد، هر گونه آلودگی و ناخالصی را از سطح آن پاک کند.

فوم شستشو صورت ژنوبایوتیک مدل Moisturizer

فوم شستشو صورت ژنوبایوتیک برای شست وشو روزانه پوست های خشک و حساس طراحی شده است. این محصول فاقد پارابن و مواد صابونی است و به علت داشتن ترکیبات گیاهی آبرسان و ضدالتهاب مثل آلوئه ورا به حفظ رطوبت پوست یاری می نماید. علاوه بر این، از بروز حساسیت های پوستی پیشگیری می نماید و از این طریق مانع خشکی شدید پوست می گردد.

فوم شستشو صورت اویدرم مدل Evihydra

فوم شستشو صورت اویدرم حاوی عصاره های گیاهی از جمله آلوئه ورا و گل بنفشه است و ضمن پاکسازی عمقی پوست، می تواند علائم التهاب نظیر قرمزی، سوزش و خارش را کاهش دهد. بعلاوه از تخریب کلاژن و الاستین پوست جلوگیری نموده و رطوبت مورد احتیاج پوست را تامین می نماید. به همین علت، استفاده از آن باعث صاف و یکدست شدن پوست می گردد.

ژل شستشو صورت فیس دوکس مدل HYDRASOME

اگر در پی یک شوینده خوب برای استفاده روزانه می شد، می توانید ژل شستشو صورت فیس دوکس را امتحان کنید. ژل شستشو صورت فیس دوکس یک شوینده غیرصابونی است که برای پوست های خشک و حساس گزینه مناسبی به شمار می رود. این محصول خاصیت مرطوب نمایندگی دارد و می تواند آلودگی ها را به طور کامل از سطح پوست پاک کند. علاوه بر این، باعث افزایش لطافت و شفافیت پوست می گردد.

ژل شستشو صورت نئودرم مدل Gentle Purifier

افرادی که پوست نرمال یا خشک دارند می توانند از ژل شستشو صورت نئودرم برای تمیز کردن صورت خود استفاده نمایند. این محصول یک رطوبت رسان قوی است که برای فراوری آن از ترکیباتی مثل آلانتونین، پنتاویتین و پروبیوتیک استفاده شده است. ژل شستشو صورت نئودرم پارابن و مواد صابونی ندارد و می تواند علاوه بر حذف آلودگی های محیطی از روی پوست به حفظ نرمی و لطافت آن یاری کند.

فوم شستشو صورت ژوت مدل Aloe Vera

فوم شستشو صورت ژوت خاصیت لایه برداری ملایم دارد و به پاکسازی عمقی پوست و حذف سلول های مرده آن یاری می نماید. علاوه بر این، آبرسان و مرطوب نماینده است، باعث افزایش نرمی و لطافت پوست می گردد و قرمزی و سوزش پوست را برطرف می نماید. کسانی که پوست نرمال یا خشک دارند، می توانند از این محصول استفاده نمایند.

ژل شستشوی صورت ویتالیر مدل هیدراویت

ژل شستشوی صورت ویتالیر مدل هیدراویت حاوی سورفکتانت های غیرصابونی بسیار ملایم است، خاصیت مرطوب نمایندگی دارد و بدون افزایش خشکی پوست باعث تمیز شدن آن می گردد. از مهم ترین ویژگی های این محصول می توان به توانایی آن در محافظت از سد دفاعی پوست اشاره نمود.

فوم پاک نماینده صورت رزالیا مدل Rosa Scence

فوم پاک نماینده صورت رزالیا محصول دیگری است که از آن به عنوان برترین شوینده پوست خشک و حساس نام برده می گردد. این شوینده حاوی روغن کالاندولا و آرگان است و به همین علت می تواند به حفظ رطوبت و شادابی پوست یاری کند. فوم پاک نماینده صورت رزالیا التهاب و قرمزی پوست را کاهش می دهد و لکه های تیره آن را از بین می برد.

کلام پایانی

انتخاب برترین شوینده پوست خشک تاثیر روتین مراقبتی پوست را افزایش می دهد و باعث بهبود ظاهر پوست می گردد. البته برای پیدا کردن چنین محصولی باید کمی شکیبا باشید، چون ممکن است لازم باشد شوینده های مختلف را امتحان کنید. اگر هنوز برای انتخاب برترین شوینده صورت خارجی برای پوست خشک یا محصولات ایرانی مناسب سردرگم هستید، توصیه می کنیم از متخصص پوست یاری بگیرید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ مهیار مگ را بخوانید.

منابع: skinkraft, healthline

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید برترین شوینده پوست خشک (معرفی 10 محصول پرفروش)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین شوینده پوست خشک (معرفی 10 محصول پرفروش)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید