روش های مهاجرت به ترکیه چیست؟

به گزارش وبلاگ مهیار، آیا شما هم بدنبال راهی برای مهاجرت به ترکیه هستید؟آیا شما هم دوست دارید در ابتدا با صرف مدت زمان اندکی با قوانین مهاجرت به ترکیه آشنا شده و سپس از وکیل برای مهاجرت بهره ببرید؟اگر پاسخ شما به سوال های پرسیده شده مثبت می باشد پس با ما همراه شوید تا شما را با قوانین مهاجرت به این کشور زیبا آشنا کنیم.

روش های مهاجرت به ترکیه چیست؟

آنالیز شرایط مهاجرت به ترکیه

شاید فکر شما هم مانند دیگر متقاضیان مهاجرت به ترکیه درگیر سوالات بسیار زیادی نظیر روش های گرفتن اقامت و تابعیت ترکیه ، مقدار سرمایه لازم برای مهاجرت به ترکیه و گرفتن اقامت می باشد ، که در این مقاله سعی نموده ایم تا به تحلیل و آنالیز روشهای مختلف بپردازیم.

قبل از اقدام به مهاجرت یکی از نکاتی که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد آنالیز کردن شرایط نظام مالی در کشور مقصد ، تحلیل سیستم های آموزشی این کشور و از همه مهمتر شرایط کاری کشور مورد نظر برای مهاجرت می باشد.

ترکیه و شرایط عمومی مهاجرت به ترکیه

ترکیه به علت موقعیت جغرافیایی بسیار عالی که دارد چرا که به دو نیم که نیمی از این کشور در داخل قاره اروپا و نیم دیگر آن در قاره آسیا قرار گرفته است ، پیوسته در طول تاریخ بعنوان یک پل ارتباطی بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می گردد ، این کشور از نظر جغرافیایی از شمال با دریای سیاه و دو کشور یونان و بلغارستان، از جنوب غربی و غرب با دریای مدیترانه ، در شمال شرقی با جورجیا و ارمنستان و از شرق با جمهوری آذربایجان محصور شده است.

استانبول بزرگترین شهر و بندر کشور ترکیه می باشد حال آنکه در این کشور آنکارا بعنوان مرکز اداری و سیاسی و استانبول بعنوان مرکز تجاری و فرهنگی در نظر گرفته شده است ، هم اکنون ترکیه میزبان مهاجران بسیار زیادی است ، طبق آمار گرفته شده در کشور ترکیه جمعیت مهاجران و پناهندگان ساکن در این کشور حدود 3.9میلیون نفر است و چیزی در حدود 90درصد از آنها مهاجران سوری می باشند که در پی درگیری های اخیر به این کشور مهاجرت نموده اند.

ترکیه دارای دانشگاه های بسیار معتبری می باشد که همین امر باعث می گردد این کشور در چندین سال اخیر میزبان تعداد زیادی از مهاجران برای تحصیل محسوب گردد.

مهاجرت به ترکیه به وسیله کار

کار در کشور ترکیه بعنوان یکی از برترین روشهای اخذ اقامت ترکیه می باشد ، البته لازم بذکر است مهاجرانی که به این روش قصد مهاجرت بهه ترکیه را دارند باید تسلط کامل به زبان رسمی این کشور که همان زبان ترکی استانبولی می باشد ، داشته باشند زیرا یکی از شرایط استخدام به وسیله کارفرمایان ترک همان تسلط به زبان ترکی می باشد.

تمامی مهاجرین به ترکیه که برای اخذ اقامت در ترکیه از این روش اقدام نموده اند احتیاج دارند تا مجوز کاری از وزارت کار و رفاه اجتماعی (MLSS) این کشور دریافت نمایند ، البته ضروری است بدانید در مراحل اولیه شخص تقاضا نماینده باید تمامی مراحل جستجوی شغل و مصاحبه خود را با پیروزیت طی نموده و نظر یه کارفرمای ترک را جلب نموده و به توافق رسیده باشند.

همراه با دریافت مجوز کار از طرف شخص متقاضی ، مدارک موردنظر از طرف کارفرما به اداره کار کشور ترکیه تحویل داده می گردد که در این شرایط در ابتدا به شخص اقامت یک ساله داده می گردد که با تمدید قرارداد کاری از طرف کارفرما نیز مدت اقامت هم تمدید خواهد شد،حال دانشجویانی که در کشور ترکیه در حال ادامه تحصیل می باشند نیز با نشان دادن مجوز کاری قابل قبول و مجاز آن کشور می توانند به کاره پاره وقت در این کشور مشغول شوند.

البته با توجه به نرخ بیکاری در کشور ترکیه که چیزی حدود 11درصد می باشد و این رقم در مقایسه با نرخ بیکاری در کشورهایی نظیر آلمان و اتریش که هرکدام آماری زیر 5 درصد را دارند خبر از شرایط نابسامان شرایط اشغال در کشور ترکیه می باشد و همین امر باعث شده تا دانشجویان مقطع لیسانس در این کشور قادر به دریافت مجوز کاری نمی باشندو در عوض این شانس تنها به دانشجویان دو مقطع فوق لیسانس و دکتری آن هم بصورت پاره وقت داده شده است.

البته ضروری است این موضوع را متذکر شویم که فرد متقاضی می توانند با یکسال کار در این کشور و پرداخت هزینه های بیمه و مالیات برای همراهان و خانواده مانند همسر و بچه ها زیر 18 سال خود تقاضای دریافت ویزا کند.

مهاجرت به ترکیه به وسیله تحصیل

تحصیل در این کشور از مقطع ابتدایی آغاز و تا مقاطع بالاتر مانند دکتری ادامه دارد، تحصیل در این کشور در تمامی مقاطع به زبان ترکی استانبولی می باشد که سن تحصیل در این مدارس از 7 سالگی آغاز شده و تا سن 18 سالگی ادامه می یابد ، ضروری است این نکته را متذکر شویم که تحصیل در مدارس دولتی این کشور بصورت رایگان می باشدو تحصیل در تمامی دانشگاه ها به دو زبان ترکی و انگلیسی صورت می پذیرد.

مهاجران به ترکیه که از این روش قصد اقامت دارند باید بدانند تحصیل در دانشگاه دولتی این کشور به زبان ترکی و در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی می باشد، متقاضیان برای مهاجرت به ترکیه از روش تحصیل در ابتدا باید مراحل گرفتن پذیرش از یکی دانشگاه های این کشور را طی نموده و در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه های ترک زبان را دارند باید مدرک گذارندن آزمون Yos را ارائه دهند بعلاوه این مدرک برای دانشگاه های زبان انگلیسی Satنام دارد.

مهاجرت به ترکیه به روش سرمایه گذاری

یکی دیگر از روشهای مهاجرت به ترکیه به وسیله سرمایه گذاری در این کشور می باشد به گونه ایی که سیاست های این کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی سازمان دهی شده ، به گونه ایی که سرمایه گذاران علاوه بر گرفتن اقامت این کشور می توانند سود قابل توجهی از این سرمایه گذاری را دریافت نمایند، یکی از راه های اخذ اقامت به وسیله ثبت شرکت در کشور ترکیه است.

ثبت شرکت در این کشور باید بدین صورت باشد که فرد متقاضی 5 نیروی ترک را استخدام نموده و بعلاوه بیمه و مالیات آن ها را به دولت پرداخت کند و با این روش شخص بعد از گذشت 5سال پیروز به اخذ اقامت کشور ترکیه خواهد شد ، خرید ملک در این کشور نیز خود راهی برای دریافت اقامت می باشد با این روش نه تنها سود قابل توجهی بدست خواهید آورد بلکه پیروز به دریافت اقامت دائم و حتی تابعیت این کشور نیز خواهید شد.

ملک موردنظر باید ارزشی حداقل معادل 250دلار امریکایی داشته باشد و با خرید ملک بعد از طی 70روز پاسپورت ترکیه را دریافت می نمایید ، البته ضروری است حق فروختن ملک موردنظر را به مدت 3سال نخواهید داشت و در صورتی که ملک خریاری شده ارزشی کمتر از مقدار گفته شده داشته باشد به شما 3اقامت ترکیه داده خواهد شد، که البته شایان بذکر است این اقامت از نوع توریستس بوده و شخص متقاضی اجازه ندارد که در ترکیه کار کند.

مهاجرت به ترکیه به وسیله ازدواج

مهاجرت به کشور ترکیه و گرفتن اقامت و تابعیت به روش ازدواج مانند دیگر کشورها دارای قوانین خاص خود می باشد، به این صورت که فردد موردنظر باید حتما دارای اقامت دائم و یا پاسپورت ترکیه باشد تا پس از ازدواج بتواند اقامت همسر خود را بگیرد، البته در ابتدا اقامتی که به شخص موردنظر داده می گردد معادل 3 یا 5سال می باشد و در صورت ماندگاری این ازدواج قادر به دریاقت اقامت دائم خواهید شد.

البته ضروری است یادآوری کنیم که طرفین باید حقیقی بودن ازدواج خود را اثبات نموده و نشان دهند که هدف شان از ازدواج چیزی بغیر از اقامت بوده است، ازدواج صوری در ترکیه برای گرفتن اقامت جرم محسوب شده و شامل مجازات و جریمه های نقدی می باشد.

اخذ تابعیت ترکیه به وسیله تولد

قوانین تولد در این کشور بدین گونه است که در ابتدا پدر و مادر فرزند باید اقامت کشور ترکیه را با توجه به یکی از روشهای اخذ اقامت ترکیه مانند سرمایه گذاری ، خرید ملک و کار در این کشور دریافت نموده باشند تا بچه هاشان نیز تابعیت این کشور را دریافت نمایند ، حال اگر والدین دارای اثامت دائم یا موقت باشند بچه هاشان نیز همان اقامت را در کشور ترکیه خواهند داشت.

مهاجرت و اخذ اقامت به وسیله پناهندگی

پناهنده به شخصی گفته می گردد که به دلایل متعدد زیادی مانند مسائل سیاسی ، مذهبی ، عقیدتی و عضویت در گروه های خاص و بعلاوه جنگ و موارد دیگری مشابه موارد گفته شده در کشوری که از امنیت جانی برخوردار نبوده و مدام مورد آزار و شکنجه می باشد ، زندگی می نماید و با توجه به موارد گفته شده به یکی از کشورهای عضو کنوانسیون زنو پناه برده تا در امان بوده و از او حمایت نمایند.

کشور ترکیه نیز یکی از اعضای کنوانسیون 1951 می باشد و با توجه به آن تنها از پناهندگان کشورهای عضو شورای اروپا حمایت خواهد نمود.

علاوه بر روشهای گفته شده روش هایی دیگری نیز برای اخذ اقامت و تابعیت ترکیه نیز می باشد ، روشهایی مانند مهاجرت هنرمندان و افراد فوق پیروز که کمی متفاوت تر از روش های دیگر می باشد و این کشور افراد پیروز ، ورزشکاران ، تجار مشهور ، دانشجویان تیزهوش و …. را با روش های ویژه دیگری می پذیرد.

امیدواریم که توانسته باشیم تا کمکی هرچند ناچیز را برای یافتن برترین روش برای اخذ و اقامت ترکیه در اختیارتان قرار داده باشیم.

منبع: الی گشت

به "روش های مهاجرت به ترکیه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های مهاجرت به ترکیه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید