آشنایی با برترین مراکز خرید بلگراد در صربستان

به گزارش وبلاگ مهیار، آشنایی با مراکز خرید بلگراد

بلگراد شهری در کشور صربستان است که در قاره اروپا قرار گرفته است. سفر به این شهر در دسته سفرهای مقرون به صرفه قیمت قرار می گیرد و با توجه به زیبایی های منحصربفرد و عدم احتیاج به اخذ ویزا مسافران زیادی سالانه قصد سفر به سمت بلگراد مرکز صربستان را در سر دارند. یکی از مهمترین اهدافی که مسافران در سفر به هر شهر و مقصدی دارند این است که به مراکز خرید آن شهر بروند و آن چه را که احتیاج دارند یا می خواهند به عنوان یادگاری و سوغاتی برای نزدیکان خودشان بیاورند از فروشگاه های شهر مقصد را بخرند. از همین رو ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم به تعدادی از مراکز خرید بلگراد اشاره ای داشته باشیم تا زمانی که به این شهر اروپایی پر جاذبه رفتید، دچار سردرگمی نشوید و بدانید چه فروشگاه هایی در این شهر وجود دارد.

آشنایی با برترین مراکز خرید بلگراد در صربستان

1- مرکز خرید پاشینو بردو | Pašino Brdo

یکی از برترین مراکز خرید بلگراد که می توانید در آن برترین تجربه خرید خانوادگی خودتان را داشته باشد مرکز پاشینو بردو است. این مرکز خرید در دو طبقه طراحی شده است و انواع محصولات با کیفیت و کامل را در اختیار مشتریان و خریداران قرار می دهد. در کنار فروشگاه های برندهای معروف و بزرگ مد، فروشگاه هایی مخصوص بچه ها، داروخانه، رستوران، کافه، باشگاه های ورزشی، فروشگاه های لوازم الکترونیکی، شوروم مبلمان، هایپرمارکت تمپو (Tempo)، سالن های زیبایی و سلامتی و چند صرافی دیگر در این مرکز خرید در حال فعالیت هستند؛ ساعت کاری مرکز پاشینو بردو از ساعت 9 صبح الی 9 شب است.

2- مرکز خرید اوکرتنیتسا | Okretnica

از دیگر مراکز خرید بلگراد، اوکرتنیتسا است که به علت موقعیت جغرافیایی که دارد و نزدیکی آن به وسایل نقلیه عمومی نظیر تراموا و اتوبوس دسترسی به آن بسیار راحت است. این مرکز خرید در خیابان Kralja Aleksandra واقع است و محصولات بسیار متنوعی را در اختیار و با کیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. در این فروشگاه می تونید نان و شیرینی بسیار خوشمزه صربستانی را میل کنید و بعلاوه از فروشگاه های برند آن محصولات مختلفی را تهیه کنید. کافه ها و رستوران های زیادی در این مرکز خرید وجود دارند که می توانید خستگی خرید را در آن برطرف کنید، ساعت کاری اوکرتنیتسا از 7 صبح الی 9 شب است.

3- مرکز خرید ساوا سنتر | Sava Center

از مشهورترین مراکز خرید بلگراد، مرکز خرید ساوا سنتر است که مجموعه ای بزرگ با معماری مدرن و طراحی داخلی بسیار مجذوب نماینده و دیدنی می باشد. جالب است بدانید که مرکز خرید ساواسنتر با یک راهروی شیشه ای به یکی از بی نظیرترین هتل های بلگراد نیز پیوند می خورد. در این مرکز خرید می توانید برترین برندهای داخلی و خارجی را تهیه کنید و علاوه بر آن ها می توانید به مغازه های صنایع دستی، فروشگاه های پوشاک و همینطور لوازم ورزشی را نیز سر بزنید. این مرکز خرید به غیر از یکشنبه ها هر روز از ساعت 10 صبح الی 12 شب باز است.

4- مرکز خرید جنکس | Genex

در مرکز خرید جنکس که از دیگر مراکز خرید بلگراد به شمار می رود ممکن است بیشتر از اینکه شما بخواهید وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید، مجذوب ساختمان آن باشکو و مجذوب نماینده آن می گردد. در جنکس تعداد زیادی بوتیک، فروشگاه لباس بزرگسال و کودک، مینی مارکت، سوپر مارکت، مغازه های تخصصی و فروشگاه کالاهای ورزشی را پیدا می کنید. ساعت کاری این مرکز خرید از ساعت 8 صبح الی 4 بعد از ظهر است.

5- دست فروشان خیابانی

در کنار خیابان های بلگراد غرفه هایی برپا است که در آن ها انواع تنقلات، بستنی ها و صنایع دستی مختلف را می توانید بخرید. حس و حالی که دست فروشان در این منطقه وجود آورده اند را نمی توانید در هیچ کجای بلگراد پیدا کنید. در نظر داشته باشید که دست فروشان خیابانی معمولاً قیمت اجناس را با جهانگردان گران تر حساب می نمایند، پس تا جایی که می توانید حسابی چانه بزنید.

6- بازارچه های محلی | Zelenjak و Novi Beograd

بازارچه های محلی مختلفی علاوه بر دست فروشان خیابانی در بلگراد وجود دارد که آن ها هم جز مهمترین مراکز خرید بلگراد محسوب می شوند و علت آن هم این است که در این بازارچه ها انواع مختلفی از سبزی ها، میوه ها و دیگر مواد غذایی را می توانید پیدا کنید. انواع لوازم منزل، کالاهای کوچک تزئینی و لباس در این بازارچه ها عرضه می گردد. شما عزیزان یا بازدید و خرید از بازارچه های محلی با فرهنگ و روش زندگی اهالی بلگراد بیشتر آشنا شوید.

5- خیابان الکساندرا | Kralja Aleksandra

یکی از طولانی ترین خیابان های بلگراد، خیابان الکساندرا است که در فصل تابستان و اواخر بهار سیل گسترده ای از خریداران به سمت این منطقه می رود در اینجا شما شاهد مراکز خرید بلگراد با برندهای معروف نخواهید بود و اغلب اجناس که به فروش می رسد نیز از کشورهای ترکیه و چین هستند که با قیمت های مناسبی نیز به فروش می رسند.

آدرس: Kralja Aleksandra 43, Belgrade 11000, Serbia

6- مرکز خرید ساوا سنتر | Sava Center

از مشهورترین مراکز خرید بلگراد، مرکز خرید ساوا سنتر است که مجموعه ای بزرگ با معماری مدرن و طراحی داخلی بسیار مجذوب نماینده و دیدنی می باشد. جالب است بدانید که مرکز خرید ساواسنتر با یک راهروی شیشه ای به یکی از بی نظیرترین هتل های بلگراد نیز پیوند می خورد. در این مرکز خرید می توانید برترین برندهای داخلی و خارجی را تهیه کنید و علاوه بر آن ها می توانید به مغازه های صنایع دستی، فروشگاه های پوشاک و همینطور لوازم ورزشی را نیز سر بزنید. این مرکز خرید به غیر از یکشنبه ها هر روز از ساعت 10 صبح الی 12 شب باز است.

7- مرکز خرید بی ان باس | BN BOS

بی ان بوس از دیگر مراکز خرید بلگراد است که بازاری بسیار پیشتاز در لوازم آرایشی داخلی می باشد. این مرکز خرید در نزدیکی آزادراه نووی سای قرار گرفته است و در 4 طبقه نیز ساخته شده است. شما در این مرکز خرید با طیف وسیعی از فروشگاه های متخلف در ارتباط هستید و در طبقه همکف آن می توانید گرسنگی و خستگی خودتان را برطرف کنید.

8- مرکز خرید پیرامیدا

یکی دیگر از مراکز خرید بلگراد که مرکز خرید پیرامیدا نام دارد که در خیابان Julija Gagarina واقع است. این خیابان پر از ساختمان های گوناگون است و طراح این مرکز خرید طوری آن را طراحی نموده که پیاده رو آن با کافه ها، بوتیک ها و فروشگاه تخصصی را احاطه نموده است. فروشگاه ها به وسیله مغازه هایی گوناگون از برندهای شناخته شده مد، بانک ها، صرافی ها، سالن های خیاطی، کافه ها، رستوران ها و سالن های زیبایی و سلامتی اشغال شده اند. شما در انتها خرید خودتان می توانید در کافه هایی که در این فروشگاه وجود دارد خستگی خودتان به در کنید.

9- مرکز خرید بتکس | Beteks

از اولین مراکز خرید بلگراد که دارای پله برقی بود نیز مرکز خرید بتکس نام داشت و اکنون کاملا مورد بازسازی قرار گرفته است تا بتوانید در عرصه رقابت باقی بماند. مرکز خرید بتکس دارای دو طبقه با محیط بسیار تمیز و مدرن می باشد. در این دو طبقه فروشگاه مبلمان، کفش، کالاهای تکنیکال، یک رستوران، یک بانک و یک داروخانه را در کنار بوتیک ها و فروشگاه های پوشاک خواهید یافت، بتکس همه روز از 9 صبح تا 9 شب باز است.

10- خیابان کنز میهالو | Knez Mihailova

در وسط شهر بلگراد خیابانی به نام کنز میهالو قرار گرفته است که دو طرف این خیابان کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های متعددی وجود دارد که در هر کدام از آن ها می توانید لباس های متنوع شیکی را تهیه کنید. خریداران و جهانگردان زیادی هرروزه قدم زنان به دیدن و خرید از فروشگاه ها مشغول می شوند و برای برطرف خستگی با خوردن تنقلات و بستنی به کافه های کنار خیابان می فرایند. در سال بین ماه های می تا اکتبر (تابستان تا اوایل پاییز) بیشترین تعداد خریدار و جهانگرد در این منطقه وجود دارد، شما را به وجد می آورد و همین خود یکی از مجذوب نمایندهیت های بلگراد به شمار می رود.

آدرس: between Kalemegdan and Terazije

11- مرکز خرید مرکاتور | Mercator

مجموعه از فروشگاه های زنجیره ای به نام مرکز خرید مرکاتور در فهرست مراکز خرید بلگراد قرار گرفته است که در سال های اخیر آغاز به کار نموده است. این مرکز خرید از سال 2002 جز اولین و بزرگترین شعبه های افتتاح شده در این شهر است. تا به امروز 74 شعبه در شهرهای مختلف صربستان نیز تاسیس شده است. مجموعه فروشگاه های Mercator اجناس گوناگونی را برای فروش دارند ولی اصلی ترین آن ها اجناس سوپرمارکتی است و در کنار آن ها پوشاک، ظروف، وسایل آشپزخانه، لباس، وسایل بهداشتی و سایر اجناس به فروش می رسد.

آدرس: Bulevar umetnosti 4, Beograd, Serbia

12- مرکز خرید زیرا سنتر | Zira Center

در قلب شهر بلگراد مرکز خریدی به نام زیرا سنتر وجود دارد که از مهمترین مراکز خرید بلگراد محسوب می گردد، از بلوار شاه الکساندر تا این فروشگاه تنها 5 دقیقه پیاده روی وجود دارد. این مرکز خرید به لحاظ مفهومی و سازه ای بی نظیر است و شکل آن به Z شباهت دارد؛ این فروشگاه بسیار وسیع است و شامل بخش های اداری، سوپر مارکت، مرکز خرید و هتل نیز می گردد، قسمت خرید دارای دو طبقه بوده و در بالای سوپر مارکت قرار گرفته است. از برندهای بین المللی مد تا اکسسوری، کفش، لباس زیر، وسایل خانه، کتاب و حتی زمین بازی برای بچه ها را می توانید در این مرکز خرید تهیه کنید.

آدرس: Ruzveltova 33, Belgrade, Serbia

13- مرکز خرید دلتا سیتی | Delta City

دیگر مرکز خرید بلگراد، دلتا سیتی است که از بزرگترین مراکز خرید بلگراد محسوب می گردد. جالب است بدانید که در این فروشگاه برندهای مطرحی آن چنان پیدا نخواهید کرد و اغلب قیمت ها مقرون به صرفه هستند. در این فروشگاه هم مانند دیگر مراکز خرید بلگراد کافه های و رستوران هایی وجود دارد که می توانید

آدرس: : Jurija Gagarina 16, Beograd 11000, Serbia

14- مرکز خرید اوشکه | Ušće

این مرکز تجاری مدرن و بزرگ علاوه بر 150 فروشگاه، شامل چندین رستوران و کافه و مجموعه ای از چند سینما و شهربازی مخصوص بچه ها است. محل قرارگیری این مرکز خرید بر سر چهارراهی است بلگراد قدیم و نو را به هم متصل می نماید. این مرکز خرید بزرگ و مجلل محل خوبی برای خرید از برندهای مطرح پوشاک جهان مانند پرادا، هوگوباس، کاوالی، آرمانی و گوچی است.

آدرس: RS, 11070, Bulevar Mihajla Pupina 4, Beograd, Serbia :

15- مرکز خرید میلنیوم | Millennium Shopping center

یکی از قدیمی ترین مراکز خرید بلگراد، مرکز خرید میلنیوم است که در خیابان کنز میخایلووا واقع است. این مرکز خرید به علت ظاهر متفاوتی که با دیگر مراکز خرید بلگراد دارا است. معماری این ساختمان و پوشیدگی آن افسون خاصی دارند و در میلنیوم مغازه های بسیاری را در کنار کافه ها و رستوران های آن خواهید دید. این مرکز از ساعت 10 صبح الی 8 عصر از روزهای دوشنبه تا یکشنبه باز است.

منبع: الی گشت

به "آشنایی با برترین مراکز خرید بلگراد در صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با برترین مراکز خرید بلگراد در صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید