ظرفیت خوابگاه های دانشجویی برای نیمسال دوم تحصیلی 15 هزار نفر افزایش یافت

به گزارش وبلاگ مهیار، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در دو سال گذشته که در شرایط کرونا قرار داشتیم، 81 بلوک خوابگاهی در 61 دانشگاه به خوابگاه اضافه شدند و حدود 15 هزار نفر به ظرفیت خوابگاهی اضافه شد.

ظرفیت خوابگاه های دانشجویی برای نیمسال دوم تحصیلی 15 هزار نفر افزایش یافت

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ مهیار، مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان در خصوص دو مشکل پیش روی دانشگاه ها از جمله خوابگاه و تغذیه برای از سرگیری آموزش حضوری گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و تاکید وزیر علوم تحقیقات و فناوری، مبنی بر از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، تمام مسئولان ستادی در وزارت علوم و رؤسای دانشگاه ها مقدمات لازم را تدارک را دیده اند تا در ترم تازه، شاهد آموزش حضوری دانشجویان در تمام مقاطع به صورت تدریجی باشیم.

وی ادامه داد: مجموعه دانشگاه ها دارای امکانات متفاوتی هستند، استان ها و مراکز آموزشی از نظر شرایط کرونایی و ترکیب دانشجویی باهم متفاوت هستند و روش روبرو با دانشجویان بومی و غیر بومی در این شرایط نیز شرایط خاص خود را می طلبد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اضافه کرد: در دو سال گذشته که در شرایط کرونا قرار داشتیم، 81 بلوک خوابگاهی در 61 دانشگاه به خوابگاه اضافه شدند و حدود 15 هزار به ظرفیت خوابگاهی دانشگاه ها اضافه شد تا بخشی از کمبود ها در حوزه خوابگاه دانشجویی را جبران کند.

وی در خصوص نرخ غذا و مشکل دانشگاه ها در تأمین هزینه های آن گفت: نرخ غذایی که صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه ها اعلام نموده است، صبحانه یک هزار و 600 تومان، غذا های کم هزینه دو هزار و 100 تومان، غذا های میانه هزینه شامل ناهار و شام حدود 3 هزار تومان و غذا های پرهزینه 3 هزار و 500 تومان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: حداقل و حداکثر غذای دانشجویان شاغل به تحصیل در سنوات غیر مجاز و حداقل و حداکثر غذای دانشجویان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی بین 6 هزار و 800 تومان تا 9 هزار و 600 تومان اعلام شده است.

وی ادامه داد: در این خصوص تصمیم گیری را بر عهده خود مراکز آموزش عالی گذاشته ایم که خودشان تصمیم بگیرند که چه نوع غذایی را ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ظرفیت خوابگاه های دانشجویی برای نیمسال دوم تحصیلی 15 هزار نفر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت خوابگاه های دانشجویی برای نیمسال دوم تحصیلی 15 هزار نفر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید