هیچگاه دوباره بر سر مفاد برجام مذاکره نمی کنیم ، بایدن یا ترامپ فرقی برای ایران ندارد

به گزارش وبلاگ مهیار، وزیر خارجه کشورمان گفت که ایالات متحده آمریکا نامه ای به جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ارسال نموده است.

هیچگاه دوباره بر سر مفاد برجام مذاکره نمی کنیم ، بایدن یا ترامپ فرقی برای ایران ندارد

به گزارش وبلاگ مهیار از ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در مصاحبه با سی بی اس نیوز تاکید نمود که ایران نه ترامپ و نه بایدن را ترجیح نمی دهد اما در پاسخ مجری برنامه هم گفت که بیانیه های کمپین بایدن نوید دهنده بوده اند اما همچنان باید صبر کنیم و نظاره گر باشیم.

ظریف همچنین تاکید نمود، آنچه که دولت جدید در کمپین انتخاباتی خود می گوید مهم نیست بلکه آنچه که در دفتر انجام می دهد مهم است.

وی توضیح داد: آنچه برایمان مهم است این است که کاخ سفید پس از انتخابات چگونه رفتار می نماید نه اینکه چه شعار یا وعده ای داده اند. رفتار آمریکا مهم است. اگر آمریکا تصمیم بگیرد به رفتار ستیزه جویانه خود علیه ایران انتها دهد، بدون توجه به آنکه چه کسی در کاخ سفید نشسته است با داستان متفاوتی روبرو خواهیم شد.

بایدن اعلام نموده بود که در صورت پیروزی دولتش با به مذاکره مجدد بر سر توافقی خواهد پرداخت که در زمان اوباما و معاونت ریاست جمهوری اش پس از مدت طولانی حاصل شده بود اما ظریف تاکید نمود که چنین چیزی امید تهران نیست.

وزیر خارجه کشورمان مطرح نمود: اگر ما می خواستیم دوباره مذاکره کنیم، این کار را چهار سال پیش با ترامپ انجام می دادیم.

ظریف اظهار داشت که تحت هیچ شرایطی تهران به مذاکره مجدد بر سر مفاد توافقی که به عنوان قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درآمده بود، فکر نخواهد کرد.

ظریف ضمن ابراز امیدواری نسبت به الحاق مجدد آمریکا به توافق هسته ای گفت: ما به شکل واضح راهی برای تعامل دوباره پیدا خواهیم کرد اما تعامل مجدد به معنای مذاکره مجدد نیست. به معنای آن است که آمریکا به پای میز مذاکره بازگردد.

ظریف با اعلام اینکه کمپین فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است، گفت: آن ها به ایران آسیب زده اند اما آن تغییرات سیاسی که آمریکا خواستار آن بود را به ارمغان نیاورده اند؛ حال این خواسته چه تغییر نظام باشد که این در ذهن بخش خاصی از دولت کنونی آمریکا است و چه خواسته دونالد ترامپ باشد که خواستار به زانو درآوردن ایران به منظور مشخص مفاد توافق است.

این مقام ارشد دستگاه دیپلماسی کشورمان ادامه داد: من می دانم که بایدن معاون رئیس جمهور پیشین درک می نماید که این اتفاق [مذاکره مجدد بر سر توافق هسته ای] نخواهد افتاد و ممکن است به گونه ای دیگری اقدام کند.

ظریف همچنین به تغییر رفتار دونالد ترامپ نیز ابراز امیدواری کرد.

وزیر خارجه ایران ضمن رد ادعاهای مقامات دستگاه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا تاکید نمود که دونالد ترامپ تنها شخصی است که موثرترین و مهم ترین بی حرمتی ها را علیه سیستم انتخاباتی آمریکا روا می دارد.

ظریف اظهار داشت هرکس که به تضعیف دموکراسی آمریکا علاقه مند باشد، از رئیس جمهور ترامپ خواهد خواست تا درخصوص جعل اسناد و غیرمطمئن بودن انتخابات پستی و این جور مسائل صحبت کند.

ظریف مطرح نمود که ایران نامه ای از سوی دولت آمریکا دریافت نموده و هشدار داده که در زمان انتخابات اقدامی نکند و اینکه این کشور به هیچ گونه دخالتی را تحمل نخواهد کرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "هیچگاه دوباره بر سر مفاد برجام مذاکره نمی کنیم ، بایدن یا ترامپ فرقی برای ایران ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچگاه دوباره بر سر مفاد برجام مذاکره نمی کنیم ، بایدن یا ترامپ فرقی برای ایران ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید