واحدهای تولیدی نیمه تمام و تعطیل کاشمر وارد مدار تولید می شوند

به گزارش وبلاگ مهیار، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار کاشمر گفت: با پیگیری های اجرا شده تلاش می شود تا سرانجام سال جاری 12 واحد تولیدی نیمه تمام و 7 واحد تعطیل شده شهرستان وارد مدار تولید شوند.

واحدهای تولیدی نیمه تمام و تعطیل کاشمر وارد مدار تولید می شوند

مسلم ساقی روز یکشنبه دوم شهریور ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هم زمان با هفته دولت امسال در شهرستان کاشمر 54 پروژه با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد و 167 میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری می شود، از این تعداد 26 پروژه با اعتبار 5 میلیارد و 669 میلیون تومان در نقاط روستایی و 28 پروژه با اعتبار 24 میلیارد و 498 میلیون تومان در نقاط روستایی افتتاح خواهد شد.

وی بیان نمود: 37.5 درصد کل پروژه های امسال در روستاها و 33.5 درصد پروژه ها در نقاط شهری افتتاح می شود، همچنین در این هفته عملیات اجرایی 10 پروژه نیز آغاز خواهد شد. همچنین 150 هزار نفر از مزایای این پروژه ها بهره مند خواهند شد.

فوت 45 نفر در کاشمر

فرماندار کاشمر مطرح نمود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان تا امروز 723 بیمار در بیمارستان شهید مدرس کاشمر بستری شده اند که نمونه تست 38 درصد این افراد مثبت بوده، همچنین 55 درصد افراد بستری شده مرد و 45 درصد را نیز خانم ها تشکیل می دهند.

ساقی گفت: 69 درصد فوتی ها مربوط به آقایان بوده است، تعداد کل فوتی های در بیمارستان شهید مدرس که برخی از این افراد مربوط به شهرهای اطراف هستند 45 نفر بوده که 58 درصد کل فوتی ها ساکن شهرستان کاشمر هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه به ازای 100 هزار نفر جمعیت تعداد متوسط فوتی ها در استان 34 نفر اعلام شده ولی این آمار در شهرستان کاشمر 15 نفر بوده و قابل مقایسه نیست، با وجود اینکه تعداد بستری های تمامی شهرهای اطراف به نسبت جمعیت بیشتر از 100 درصد هستند اما به دلیل تجهیزاتی که تأمین شد و پزشکان متخصصی که داریم در حوزه شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمتر فوتی مربوط به شهرستان کاشمر است.

فرماندار کاشمر بیان نمود: بر اساس آخرین آمار اکنون 18 نفر در بخش عفونی بیمارستان شهید مدرس کاشمر بستری هستند، امیدواریم با همکاری شهروندان و رعایت پروتکل های بهداشتی تعداد بیماران مبتلا به کرونا کمتر شود.

وی شرح داد: تا کنون 11 هزار لیتر هندراب، 2 هزار لیتر الکل سفید و 3500 لیتر مواد ضد عفونی کننده و 25 هزار ماسک سه لایه پزشکی به قیمت مصوب در شهرستان توزیع شده است.

ساقی افزود: علاوه بر کمک های مؤمنانه توسط پویش مردمی 60000 ماسک و 2000 شیلد در شهرستان توزیع شده است و کاشمر جزء اولین شهرستان هایی بود که ضدعفونی معابر را در استان آغاز نمود.

فرح دشت بخش جدید کاشمر

فرماندار کاشمر ادامه داد: با شهرستان شدن کوهسرخ فرح دشت از بخش مرکزی کاشمر جدا و به عنوان بخش مستقل معرفی خواهد شد، در این خصوص اصلاحاتی اجرا شده و در آینده بسیار نزدیک در بالا ولایت بخش فرح دشت ایجاد خواهد شد.

وی بیان نمود: طرح ملی مسکن یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید بوده که تا کنون 266 نفر در شهرستان ثبت نام کرده اند و در حال رصد و پایش هستند، همچنین محور کاشمر به شادمهر به دلیل حادثه خیز بودن یکی از دغدغه های مهم مردم کاشمر بود که طی یک سال اخیر قطعه اول باند دوم این محور به طول 13.5 کیلومتر توسط شهرداری کاشمر افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

ساقی شرح داد: قطعه دوم محور به طول 20 کیلومتر که ردیف ملی دارد با 65 میلیارد تومان اعتبار با مدت پیمان 30 ماهه آغاز شده و امیدواریم هر چه زودتر به افتتاح برسد، همچنین 20 کیلومتر قطعه سوم نیز در حال برگزاری مناقصه است.

وی از ساخت سالن همایش های 250 نفره فرمانداری کاشمر بعد از 73 سال که این شهرستان دارای فرمانداری شده خبر داد و مطرح نمود: متأسفانه به دلیل نداشتن سالن همایش ها در محل فرمانداری مجبور بودیم جلساتی که با حضور مهمانان کشوری و استانی برگزار می شد، در محل دیگر ادارات برگزار کنیم.

سه معین اقتصادی جدید در حوزه روستایی کاشمر

فرماندار کاشمر گفت: سال قبل با 4 معین اقتصادی که بومی منطقه هستند تفاهم نامه امضاء شد، اکنون کاشمر جزء 5 شهرستان پیشرو در استان خراسان رضوی معرفی شده و در حوزه ایجاد کسب و کارها در حوزه های مختلف گام های خوبی برداشته شده است.

وی بیان نمود: در حال حاضر سه معین اقتصادی جدید دیگر در حوزه روستایی درخواست داده اند که کارها اجرا شده و به زودی با این افراد تفاهم نامه به امضا خواهد رسید.

ساقی اظهار کرد: در حال حاضر 420 پروژه مورد تائید نهاد اقتصاد مقاومتی استان داریم که از این تعداد 13 اقدام فرهنگی و 290 پروژه اقتصادی به صورت فصلی و دائمی در سامانه اقدامات اجرایی معین های اقتصاد مقاومتی استان ثبت و به تائید رسیده است.

وی با بیان اینکه از 290 پروژه 76 پروژه ایجادی، 212 پروژه توسعه ای و 9 پروژه نیز تکمیلی بوده است، افزود: در این مدت 95 جلسه و نشست برگزار و 22 حساب سپرده توسعه در سامانه اقدامات اجرایی معین های اقتصاد مقاومتی استان ثبت شده است.

فرماندار کاشمر مطرح نمود: برای این تعداد پروژه 1182 اشتغال پیش بینی شده که بخشی محقق و تعداد دیگری نیز در آینده اجرایی خواهد شد، پروژه ها در بخش های مختلف هستند.

وی بیان نمود: طی این یک سال تعداد 22 تفاهم نامه به 365 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری ثبت شده است، با پیگیری های اجرا شده تلاش می شود تا پایان امسال واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل شهرستان وارد مدار تولید شوند.

مشارکت 11 میلیارد تومانی روستاییان

ساقی در ادامه گفت: در حوزه جذب مشارکت ها با اقدامات، تلاش ها و اعتمادسازی که در بین روستاییان بخش مرکزی اجرا شده طی 4 سال گذشته بیش از 11 میلیارد تومان در 4 حوزه عمران و آبادانی روستاها از جمله فرهنگی، آموزش، بهداشت و ورزشی جذب مشارکت داشته ایم.

وی بیان نمود: فقط در سال 98 سه میلیارد و 300 میلیون تومان و از ابتدای امسال تا کنون 2.5 میلیارد تومان جذب مشارکت روستاییان را داشته ایم که با اعتماد سازی اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واحدهای تولیدی نیمه تمام و تعطیل کاشمر وارد مدار تولید می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای تولیدی نیمه تمام و تعطیل کاشمر وارد مدار تولید می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید