چرا آیفون 15 ابرقهرمان 2023 است؟

به گزارش وبلاگ مهیار، اینطور به نظر می رسد که مدل های پرو آیفون 15 - iPhone 15 به لطف چیپست 3 نانومتری A17 بایونیک، عمر باتری فوق العاده ای خواهند داشت.

چرا آیفون 15 ابرقهرمان 2023 است؟

به گزارش گجت نیوز، در فاصله حدود 9 ماه تا رونمایی از سری آیفون 15، شایعات مختلفی از معینات نسل آینده گوشی های هوشمند اپل به گوش می رسد. براساس آخرین گزارش ها، چیپست تازه A17 بایونیک قلب تپنده دو مدل پرو و اولترا خواهد بود که به لطف معماری 3 نانومتری، افزایش عملکرد را به همراه عمر بالای باتری به ارمغان می آورد.

بدین ترتیب، انتظار داریم تراشه های نسل بعد با افزایش بهره وری، عمر باتری بهتری را ارائه دهند. مدیریت باتری، بدون شک بزرگ ترین ارتقای احتمالی در چیپست A17 بایونیک خواهد بود که حتی از افزایش سرعت هم اهمیت بالاتری دارد.

اپل هم اکنون در نبرد گوشی های هوشمند، با استفاده از پردازنده A16 بایونیک در سری آیفون 14 پرو، رقیب خاصی را در نزدیکی خود نمی بیند. حتی باوجود تجهیز آیفون 14 معمولی و پلاس به تراشه یک نسل گذشته A15 نیز آنها عملکرد فوق العاده سریعی دارند و از تراشه های تازه و اختصاصی گوگل در سری پیکسل 7 نیز بهتر عمل می نمایند.

چرا آیفون 15 ابرقهرمان 2023 است؟

با در نظر گرفتن بهبودها در مدیریت باتری تراشه A16 در مقایسه با نسل پیشین، انتظار می رود تراشه A17 نیز از این قاعده پیروی کند. طبق شایعات، آیفون 15 پرو و اولترا با تراشه تازه و دو نسخه معمولی و پلاس به پردازنده A16 مجهز خواهند شد.

تراشه 3 نانومتری A17 Bionic علاوه بر سرعت بالاتر، کارآمدتر نیز خواهد بود. گزارش اخیر بلومبرگ حاکی از آن است که A17 در مقایسه با تراشه های 5 نانومتری A15 در حدود 35 درصد انرژی کم تری مصرف می نماید و در عین حال عملکرد بهتری را ارائه می دهد. بااین حال هنوز دقیقا معین نیست که تراشه تازه اپل در مقایسه با نسل فعلی تا چه میزان بهینه تر خواهد بود.

باتوجه به اینکه افزایش قابل توجه سرعت تراشه های نسل آینده در مقایسه با سال های گذشته سخت و سخت تر می گردد، به احتمال زیاد افزایش عمر باتری، تمرکز اصلی اپل برای عرضه آیفون 15 در امسال خواهد بود.

اگرچه تا زمان عرضه آیفون 15 پرو و اولترا و آزمایش دوام باتری هر یک، هیچ تضمینی وجود ندارد، اما با توجه به سابقه اپل که در گذشته با عرضه آیفون 13 پرو مکس، تمامی گوشی های اندرویدی را در تست باتری مغلوب کرد و هم چنین نتایج فوق العاده آیفون 14 در آزمایش های امسال، می توان دریافت که اپل در مسیر درستی گام برداشته است.

منبع: فرارو

به "چرا آیفون 15 ابرقهرمان 2023 است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا آیفون 15 ابرقهرمان 2023 است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید