کاهش اندازه نیکوتین موجود در سیگار های آمریکایی

به گزارش وبلاگ مهیار، کاخ سفید روز سه شنبه از تلاش هایی برای الزام کردن شرکت های دخانیات به کاهش سطح نیکوتین در سیگارهای فروخته شده در ایالات متحده خبر داد.

کاهش اندازه نیکوتین موجود در سیگار های آمریکایی

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده اطلاعیه ای را منتشر کرد که در آن جزئیات برنامه هایی برای قانون جدیدی که حداکثر میزان مجاز نیکوتین در برخی از محصولات تنباکو را مشخص می کند، منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است که اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) این اقدام را برای کاهش اعتیاد به برخی از محصولات تنباکو انجام می دهد، بنابراین به مصرف کنندگان توانایی بیشتری برای ترک می دهد. استاندارد کردن محصول همچنین به افراد غیرسیگاری علاقه مند به استفاده از تنباکو، عمدتاً جوانان، کمک می کند تا نیکوتین بدنشان بیش از حد نرسد.

رابرت کالیف ، رییس FDA ، در بیانیه ای گفت: کاهش سطح نیکوتین به سطوح حداقل اعتیاد آور یا غیر اعتیاد آور به کاهش احتمال اینکه نسل های آینده جوانان به سیگار معتاد شوند و به ترک سیگاری های با مصرف بالا کمک می کند.

FDA ، مسئول تنظیم سیگار، هنگام بحث در مورد تغییرات، یک قانون پیشنهادی را صادر می کند. این دوره پس از صدور یک قانون نهایی، دوره ای برای اظهار نظرهای عمومی خواهد بود.

قانون پیشنهادی برای اولین بار از طریق واشنگتن پست گزارش شد.

در مطالعه ای که در سال 2018 در مجله پزشکی New England منتشر شد، محققان FDA تخمین زدند که حد بالقوه نیکوتین موجود در سیگار تا سال 2100 می تواند از سیگاری شدن بیش از 33 میلیون نفر جلوگیری کند و از مرگ بیش از هشت میلیون نفر در اثر بیماری های مرتبط با دخانیات جلوگیری کند.

اقدام برای کاهش سطح نیکوتین منطبق با هدف رئیس جمهور جو بایدن است که قصد دارد میزان مرگ و میر بر اثر سرطان، در طول 25 سال آینده به نصف برسد. هر ساله، طبق انجمن سرطان آمریکا، حدود 480 هزار مرگ (در حدود 1 در 5) مربوط به استعمال سیگار است. در حال حاضر ، حدود 34 میلیون بزرگسال آمریکایی سیگار می کشند.

متیو مایرز، رئیس کمپین نوجوانان بدون تنباکو، قانون پیشنهادی را تغییرات واقعی بازی خواند.

مایرز در بیانیه ای گفت: هیچ اقدام واحد دیگری وجود ندارد که کشور ما بتواند از معتاد شدن هر چه بیشتر جوانان به دخانیات جلوگیری کند یا تأثیر بیشتری در کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های تنفسی داشته باشد.

با این حال، وی گفت: این دستاوردها فقط در صورتی تحقق می یابد که دولت و FDA تعهد کامل خود را برای نهایی کردن و اجرای این پیشنهاد نشان دهند.

به گزارش واشنگتن پست، FDA استراتژی کاهش نیکوتین را در مذاکرات با کاخ سفید و وزارت بهداشت و خدمات انسانی در اوایل سال 2021 پیشنهاد داد.

در اوایل سال جاری، FDA یک قانون پیشنهادی برای ممنوعیت طعم دهنده منتول(نعناع) در سیگار را صادر کرد. آژانس در حال پذیرش نظرات عمومی است.

میچ زلر، مدیر بازنشسته مرکز FDA برای محصولات دخانی ، به واشنگتن پست گفت: اقدام به کاهش سطح نیکوتین احتمالاً سال ها طول خواهد کشید.

در سال 2018، FDA حکم پیشنهادی را برای مشخص استاندارد حداکثر میزان نیکوتین در سیگار صادر کرد.

وکلا می گویند که عمل کاهش نیکوتین - ماده فعال و اعتیاد آور - در سیگار، باعث نجات میلیون ها انسان برای نسل های آینده خواهد شد. مخالفان آن را به ممنوعیت الکل در دهه 1920 تشبیه می کنند و پیش بینی می کنند که این عمل شکست خواهد خورد.

برخی دیگر می گویند اگر محدودیت هایی در سطح نیکوتین اعمال شود، بزرگسالان باید دسترسی بیشتری به گزینه های غیر قابل احتراق داشته باشند.

منبع: فوت و فن / medscape.com

به "کاهش اندازه نیکوتین موجود در سیگار های آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش اندازه نیکوتین موجود در سیگار های آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید