10 ماده غذایی یاری کننده به چربی سوزی در بدن

به گزارش وبلاگ مهیار، بعضی مطالعات نشان می دهد که دارچین سطح قند خون را تثبیت می نماید و اشتها را به خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع دو مهار می نماید.

10 ماده غذایی یاری کننده به چربی سوزی در بدن

البته باید بدانید هیچ ماده غذایی یا روش معجزه گری وجود ندارد که یک شبه شما را به هدفتان برساند. رسیدن به وزن ایده آل احتیاج به اراده و برنامه ریزی درست دارد.

دارچین: بعضی مطالعات نشان می دهد که دارچین سطح قند خون را تثبیت می نماید و اشتها را به خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع دو مهار می نماید.

فلفل تند: فلفل حاوی یک ماده شیمیایی به نام کپسایسین است که برای جلوگیری از اشتها و افزایش سرعت سوخت و ساز مفید به نظر می رسد.

چای سبز: کاتچین موجود در چای سبز به از دست دادن وزن و تحریک بدن برای سوزاندن چربی یاری می نماید. روزانه 4 تا 6 فنجان چای سبز به علاوه 180 دقیقه ورزش هوازی در هفته به از دست دادن چربی یاری زیادی می نماید.

گریپ فروت: خاصیت چربی سوزی جادویی ندارد، اما به شما در داشتن احساس سیری کامل یاری میکند و دلیلش هم این است که گریپ فروت حاوی فیبر محلول است و طول میکشد که هضم گردد. یک لیوان آب گریپ فروت قبل از غذا اگر میل گردد، احساس سیری می دهد و شما کالری کمتری در طول غذا خوردن دریافت میکنید.

هندوانه: خوراکی های غنی از آب فضای بیشتری از روده را اشغال مینمایند و سیگنال هایی در بدن ایجاد می گردد که غذا به اندازه کافی دریافت شده است. بسیاری از میوه ها و سبزیجات خام سرشار از آب و مواد مغذی و یاریالری هستند.

گلابی و سیب: این دو میوه نیز حاوی آب فراوان و فیبر هستند و به احساس سیری یاری مینمایند.

تخم مرغ: برای لاغری باید اندازه کالری های دریافتیتان را کاهش دهید، اما به پروتئین احتیاج مبرم دارید. تخم مرغ هم یکی از منابع طبیعی پروتئین است. مطالعات نشان میدهد افرادی که رژیم غذایی سرشار از پروتئین دارند (یعنی 40 درصد پروتئین و 30 درصد کربوهیدرات ها) بعد از یک سال به اندازه 38 درصد چربی بیشتری نسبت به افرادی که کربوهیدرات های بیشتری مصرف مینمایند (یعنی 55 درصد کربوهیدرات و 15 درصد پروتئین) از دست داده و لاغرتر شدند.

گردو و بادام: گردو، بادام و کلا میوه های صدفی یا پوستهدار باعث آب شدن چربی های دور شکم می شوند. متخصصان حوزه تغذیه معتقدند که مغز ها و کلا میوه های پوسته دار تاثیر مثبتی روی تناسب اندام دارند به شرطی که در مصرف آن ها زیاده روی نکنید. دلیلش هم این است که این میوه ها سرشار از فیبر، پروتئین و چربی های مفید هستند که قادرند حساسیت بدن را نسبت به انسولین بالا برده و به کاهش وزن یاری نمایند.

ماهی آزاد: به عقیده محققان امگا 3 ماهی باعث کاهش توده چربی بدن می گردد. البته تا به امروز به درستی تعیین نشده است این اسید های چرب با چه مکانیسمی به کاهش چربی ها یاری مینمایند. محققان در جریان آنالیز های خود مشاهده کردند که امگا 3 با اشتهای زیادی مقابله می نماید و تا دو ساعت بعد از مصرف ماهی های سرشار از این اسید های چرب گرسنگی به سراغتان نمی آید.

شیر کم چرب: نتایج آنالیز های متعدد نشان میدهد که کلسیم یک تاثیر اساسی روی سلامت بدن دارد. محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و بعلاوه ماست منبع فوق العاده کلسیم هستند.

منبع: webmd

ایرنا

منبع: فرادید

به "10 ماده غذایی یاری کننده به چربی سوزی در بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ماده غذایی یاری کننده به چربی سوزی در بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید