5 غذای برتر جزایر قناری

به گزارش وبلاگ مهیار، خبرنگاران: غذاهای جزایر قناری از پاپاس آروگاداس تا بینمسابه خوشمزه و دلچسب هستند.

5 غذای برتر جزایر قناری

ترجمه : هما حاصلی / جزایر قناری را بیشتر به خاطر سواحل زیبا و آب های شفاف می شناسند . با این حال، تاریخچه غنی از خوراکی های لذیذ در این جزایر وجود دارد. تاریخ و جغرافیای منحصر به فرد این جزایر منجر به یک سنت آشپزی شده است که هم متنوع و هم خوش طعم است.

خوراک جزایر قناری بازتابی از تاریخ و جغرافیای منحصر به فرد این جزایر است.به گزارش وبلاگ مهیار و به نقل از تراول مگزین غذاهای سفره قناری از پاپاس آروگاداس گرفته تا بینمسابه لذیذ و دلچسب هستند.

ما در اینجا فقط 5 مورد از غذاهای مختلف قناری را فهرست نموده ایم که مطمئناً می توانند صبحانه، ناهار یا شام دلخواه و دلچسب شما باشند.

پاپاس آروگاداس (Papas Arrugadas)

سیب زمینی پاپاس آروگاداس که فقط پاپاس نیز نامیده می گردد به معنای سیب زمینی چروکیده است و پایه اصلی غذاهای جزیره نشینان است. این غذا با جوشاندن سیب زمینی های کوچک نمکی در پوست آن ها درست می گردد تا نرم و چروک گردد. سیب زمینی ها معمولاً با سس تند به نام موجو سرو می شوند که در دو نوع موجو روجو (قرمز) و موجو ورد (سبز) عرضه می گردد. این سس با سیر، روغن زیتون، سرکه و فلفل تند درست می گردد و طعم لذیذی به غذا می دهد.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

گوفیو(Gofio)

گوفیو یک آرد سنتی قناری است که از غلات بوداده مانند گندم یا ذرت غنی از ویتامین های ضروری، فیبر و پروتئین تهیه می گردد. قرن هاست که در رژیم غذایی قناری ها استفاده می گردد و در غذاهای مختلف از نان گرفته تا دسرها استفاده می گردد. گوفیو را می توان به صورت فرنی میل کرد یا با آب و عسل مخلوط کرد تا یک خوراکی شیرین درست کند. بعلاوه برای غلیظ کردن خورش ها و سوپ ها استفاده می گردد.

کونیجوان سالمورجو (Conejo en Salmorejo)

کونیجوان سالمورجو یک خورش مقوی است که محبوب اهالی جزیره است. گوشت در مخلوطی از سیر، سرکه، پاپریکا و سایر ادویه جات و ترشی جات خوابانده و بعد در سس گوجه فرنگی طبخ می گردد. نتیجه گوشتی خوش طعم و لطیف است که دریک عصر خنک می چسبد.

بینمسابه (Bienmesabe)

یک دسر شیرین است که در سراسر جزایر قناری محبوب است. این نام به معنای طعم من است ترجمه می گردد و مطمئناً با نام خود مطابق است. دسری که به صورت بومی در جزیره گرن کاناریا تهیه می گردد، وبیشتر در شهر تجدا، جایی که درختان بادام به وفور یافت می گردد، از بادام آسیاب شده، شکر، زرده تخم مرغ و پوست لیمو تهیه می گردد که با هم پخته می شوند و حالت خامه ای و کاستارد مانندی به وجود می آورند. مخلوط معمولاً سرد سرو می گردد و پایانی با طراوت برای هر وعده غذایی است.

روپا ویجا(Ropa vieja)

Ropa vieja که به رخت کهنه ترجمه می گردد، غذایی است که از مستعمرات اسپانیایی قناری سرچشمه می گیرد و ربطی به لباس های قدیمی ندارد! از جوشاندن گوشت ریش ریش شده در سس گوجه فرنگی با پیاز، فلفل و سایر سبزیجات درست می گردد.

نتیجه یک خورش خوش طعم و سیر کننده است که اغلب با برنج و حبوبات سرو می گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "5 غذای برتر جزایر قناری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 غذای برتر جزایر قناری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید