5 مورد از فواید کرم سفت کننده پوست که احتمالا از آن ها بی خبرید

به گزارش وبلاگ مهیار، کلاژن و الاستین 2 جزء مهم پوست هستند که استحکام آن را حفظ می نمایند. با این حال، فراوری آن ها با افزایش سن کاهش می یابد. علاوه بر این، عوامل خارجی مانند آلاینده ها، دود سیگار و اشعه های مضر نور خورشید هم تخریب آن ها را تسریع می نمایند و به افتادگی پوست و ایجاد چین وچروک منجر می شوند. به همین علت، بسیاری از شرکت ها اقدام به فراوری محصولات خاصی نموده اند که به افزایش فراوری کلاژن و الاستین یاری می نمایند. یکی از این محصولات کرم سفت نماینده پوست است که احتمالا نام آن را شنیده اید. تا انتهای این مقاله از خبرنگاران مگ با ما همراه باشید تا درباره فواید کرم سفت نماینده پوست صورت و بدن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

5 مورد از فواید کرم سفت کننده پوست که احتمالا از آن ها بی خبرید

کرم سفت نماینده پوست چیست؟

کرم سفت نماینده پوست یک محصول موضعی است که به شما یاری می نماید با علائم پیری مانند افتادگی پوست، خطوط ریز و چین و چروک هایی که در منطقه ها خاصی از پوست ظاهر می شوند مبارزه کنید. استفاده از این کرم ها باعث تحریک رشد سلول های پوست می گردد و سرعت از دست رفتن کلاژن را کنترل می نماید.

در حقیقت، کرم های سفت نماینده محصولاتی هستند که ادعا می گردد به افزایش فراوری کلاژن یاری می نمایند. شما می توانید این محصولات را روی نواحی مختلف بدن از جمله صورت، گردن، ناحیه دکلته، قفسه سینه و شکم بمالید تا پوست تان سفت گردد.

کرم های سفت نماینده چه تاثیری روی پوست دارند؟

بعد از 25 سالگی به ازای هر سال افزایش سن فراوری کلاژن در پوست 1 درصد کاهش می یابد، به طوری که در 50 سالگی تقریبا هیچ کلاژن تازهی ساخته نمی گردد و حتی کلاژن به جامانده هم ضعیف و تجزیه می گردد. ضعیف شدن کلاژن با ایجاد علائم پیری مرتبط است و باعث افتادگی پوست می گردد.

کرم های سفت نماینده ادعا می نمایند که با افزایش سطح هیدراتاسیون پوست و فراوری کلاژن و الاستین به کاهش چین وچروک ها و جلوگیری از علائم پیری یاری می نمایند. به علاوه، برخی از این محصولات که حاوی هیالورونیک اسید هستند در جایگزین کردن سلول های قدیمی با سلول های تازه نقش دارند.

آیا کرم های سفت نماینده پوست واقعا موثرند؟

اگرچه کرم های سفت نماینده در رفع برخی از مسائل مثل شلی پوست موثرند، اما محدودیت های خاص خود را دارند. اثربخشی این محصولات به مقدار درمان های تخصصی نیست. از سوی دیگر، نمی توانند مثل دستگاه های لیزر به لایه های عمیق پوست نفوذ نمایند یا قادر به رقابت با روش های جراحی مثل لیپوساکشن یا ابدومینوپلاستی نیستند.

با این حال، آزمایش ها و مطالعات بالینی دقیق نشان داده اند که برخی از کرم های سفت نماینده حاوی موادی هستند که برای پوست فواید زیادی دارند. به عنوان مثال، ترکیبات موضعی مانند ویتامین C و رتینول از گزینه های ضدپیری بسیار محبوب هستند که اگر به طور مداوم استفاده شوند، می توانند تاثیر مثبت و واضحی بر خاصیت ارتجاعی، استحکام و ظاهر پوست داشته باشند.

به یاد داشته باشید که کرم های سفت نماینده اغلب همراه با سایر روش ها برای سفت کردن یا لیفتینگ پوست استفاده می شوند. بعلاوه تاثیر معجزه آسا ندارند و معمولا پوست را به طور موقت سفت می نمایند. بنابراین قبل از اینکه وقت یا پول خود را صرف آن ها کنید باید بدانید که داشتن انتظارات واقع بینانه در خصوص فواید کرم سفت نماینده پوست مهم است.

مهم ترین کاری که باید برای کسب برترین نتیجه انجام دهید این است که ثابت قدم باشید. انتظار نداشته باشید که پس از یک روز استفاده از یک محصول خاص فورا به نتیجه دلخواه برسید. استفاده مداوم از کرم سفت نماینده می تواند با گذشت زمان به بهبود پوست شما یاری کند و تا حدی جلوی شل شدن و افتادگی آن را بگیرد.

آیا کرم های سفت نماینده پوست برای رفع سلولیت مفیدند؟

کرم های سفت نماینده ممکن است به کاهش شلی و افتادگی پوست یاری نمایند، اما سلولیت را از بین نمی برند. چرا که فقط روی سطح پوست تاثیر دارند و نمی توانند به خوبی به لایه های عمیق پوست نفوذ نمایند و بافت همبند یا سلول های چربی مرتبط با سلولیت را هدف قرار دهند.

این روزها محصولاتی به نام کرم سلولیت در بازار وجود دارد که گفته می گردد می توانند سلولیت را رفع نمایند. این کرم ها حاوی ترکیباتی هستند که پوست را سفت می نمایند و جریان خون را در آن افزایش می دهند. با این حال، شواهد کافی برای تایید اثربخشی آن ها وجود ندارد.

فواید کرم سفت نماینده پوست چیست؟

کرم سفت نماینده در درجه اول به عنوان مرطوب نماینده واقعا عملکرد خوبی دارد. این محصول روی لایه فوقانی پوست تاثیر می گذارد و به طور موقت آن را سفت می نماید. علاوه بر این، مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

1. چین و چروک پوست را کاهش می دهد

استفاده از کرم سفت نماینده روی پوست شل می تواند تا حدودی برای مقابله با علائم پیری مفید باشد. اگر از این محصول به طور منظم بهره ببرید، به کاهش چین و چروک ها یاری می نماید و در عین حال یک پوست سالم، درخشان و محکم به شما هدیه می دهد.

2. به آبرسانی و تغذیه پوست یاری می نماید

آبرسانی و تغذیه پوست یکی از مهم ترین فواید کرم سفت نماینده پوست است که باید به آن اشاره نمود. بیشتر این کرم ها حاوی موادی هستند که به حفظ رطوبت و انعطاف پذیری پوست یاری می نمایند. آن ها بعلاوه به وسیله تغذیه پوست با مواد مغذی ضروری جلوی بروز مسائل پوستی مختلف از جمله خشکی، تیرگی و زبری را می گیرند.

3. از پوست در برابر عوامل خارجی محافظت می نماید

از آنجا که کرم های سفت نماینده با مواد طبیعی مختلف غنی می شوند، می توانند از پوست در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت نمایند.

برخی از این محصولات دارای SPF بالا هستند و حتی در روزهای بسیار آفتابی می توانند اثرات اشعه ماوراء بنفش را خنثی نمایند. تنها نکته مهم این است که باید محصولات سفت نماینده با SPF بالا را انتخاب کنید، چون در غیر این صورت نمی توانند در طولانی مدت به کاهش عوارض نور آفتاب یاری نمایند.

4. از بروز علائم پیری جلوگیری می نماید

از سایر فواید کرم سفت نماینده پوست می توان به کاهش علائم پیری اشاره نمود. این محصول به علت ترکیبات طبیعی و قوی خود که علائم مختلف پیری مانند چین و چروک، خطوط ریز و خشکی را کاهش می دهند، محبوبیت زیادی دارد.

5. باعث یکنواخت شدن رنگ پوست می گردد

یکی از مزایای استفاده از کرم های سفت نماینده این است که به یکدست شدن رنگ پوست یاری می نمایند. این محصولات با روشن کردن نواحی تیره پوست باعث بهبود ظاهر آن می شوند.

چگونه برترین کرم سفت نماینده پوست را انتخاب کنید؟

اکنون که با فواید کرم سفت نماینده پوست آشنا شدید، لازم است درباره نحوه انتخاب آن اطلاعات کسب کنید. هنگام خرید کرم سفت نماینده به نکات زیر توجه کنید:

  • در پی موادی باشید که به فراوری کلاژن، بهبود بافت پوست، کاهش علائم پیری (از جمله خطوط ریز و چین و چروک) و یکنواخت شدن رنگ پوست یاری نمایند.
  • نوع پوست خود را در نظر بگیرید. همه کرم ها برای هر نوع پوستی مناسب نیستند.
  • اگر در طول روز از کرم سفت نماینده پوست استفاده می کنید، به سراغ محصولی بروید که دارای SPF باشد.
  • نظر دیگران را درباره محصول انتخابی خود بپرسید. سعی کنید کسانی را پیدا کنید که مسائل پوستی آن ها مشابه شما است.

از چه ترکیباتی در کرم های سفت نماینده پوست استفاده می گردد؟

به طور کلی، ترکیبات به کاررفته در کرم های سفت نماینده در یکی از 2 دسته زیر قرار می گیرند:

1. آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها از جمله کوآنزیم کیوتن (Q10)، ویتامین C، ویتامین E و نیاسین (ویتامین B3) به راحتی به داخل پوست نفوذ می نمایند. این مواد با التهاب ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می نمایند و سرعت تخریب کلاژن را در پوست کاهش می دهند.

2. تنظیم نماینده های سلولی

تنظیم نماینده های سلولی فراوری کلاژن را تحریک می نمایند. این مواد عبارتند از:

  • پپتیدهای مس: مس یک عنصر ضروری برای سنتز کلاژن است. پپتیدهای مس به افزایش فراوری کلاژن و الاستین در پوست یاری می نمایند.
  • ویتامین A: رتینول، رتین آلدهید، ترتینوئین و… که از مشتقات ویتامین A هستند جلوی از بین رفتن کلاژن را می گیرند و فراوری آن را افزایش می دهند. با این حال باید از آن ها به روش صحیح بهره ببرید، چون در دوزهای بالا باعث تحریک پوست می شوند. برترین کار این است که دوز را به تدریج افزایش دهید.
  • قارچ شیتاکه: برخی از مواد گیاهی مانند قارچ شیتاکه هم در کرم های سفت نماینده پوست یافت می شوند، چون به افزایش فراوری الاستین یاری می نمایند.
  • کافئین: کافئین یکی از مواد رایج در کرم های سفت نماینده است. این ماده با انقباض عروق خونی باعث کاهش مایعات اضافی در پوست می گردد. بعلاوه به بدن در تجزیه چربی اضافی یاری می نماید.
  • گلیکولیک اسید: گلیکولیک اسید پوست را لایه برداری می نماید و آن را هیدراته نگه می دارد. به علاوه، فراوری کلاژن را افزایش می دهد. البته ذکر این نکته لازم است که برای پوست های خشک مناسب تر است.

کلام پایانی

افزایش سن و قرار گرفتن در معرض مواد آلاینده یا دود سیگار باعث می گردد فراوری کلاژن و الاستین کاهش یابد. این پروتئین ها مسؤول سفت نگه داشتن پوست هستند. در اینجاست که برترین کرم سفت نماینده پوست و فواید آن می تواند به یاری شما بیاید. این کرم حاوی ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید، رتینول و آنتی اکسیدان است که پوست را هیدراته نگه می دارند و فراوری کلاژن و الاستین را در آن افزایش می دهند.

با این حال، اگر می خواهید کار بیشتری برای پوست خود انجام دهید، باید در خصوص روش های تخصصی مانند لیزردرمانی با پزشک مشورت کنید. بعلاوه به یاد داشته باشید که روتین مراقبت از پوست بدون استفاده از کرم ضدآفتاب کامل نمی گردد. چون استفاده منظم از کرم ضدآفتاب از تخریب کلاژن و الاستین به وسیله نور خورشید جلوگیری می نماید و باعث جوان ماندن پوست می گردد.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت وبلاگ مهیار مگ را بخوانید.

منابع: stylecraze, byrdie

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 مورد از فواید کرم سفت کننده پوست که احتمالا از آن ها بی خبرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مورد از فواید کرم سفت کننده پوست که احتمالا از آن ها بی خبرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید