آیفون 14 مکس ممکن است نمایشگر 120 هرتزی داشته باشد

به گزارش وبلاگ مهیار، به گفته زنجیره تأمین ال جی، این شرکت در نهایت توانسته به تولید مقرون به صرفه پنل LTPO دست پیدا کند تا بتواند حضور خود را به عنوان یکی از تأمین کنندگان نمایشگر سری آیفون 14 اپل تضمین کند. پیش از این اپل تصمیم داشت آیفون 14 مکس را با یک پنل LTPS استاندارد 60 هرتزی یا یک پنل LTPO مدرن 120 هرتزی عرضه کند، اما اکنون گویا LG توانسته به مقدار کافی آزمایش های موفقیت آمیز را انجام دهد تا جایگاه خود را در مجموعه تامین کنندگان صفحه نمایش LTPO سری آیفون 14 حفظ کند.

آیفون 14 مکس ممکن است نمایشگر 120 هرتزی داشته باشد

طبق گزارش های منتشر شده، LG نه تنها قرار است پنل های LTPO را برای آیفون 14 مکس تولید کند، بلکه در واقع برای عرضه نمایشگر آیفون 14 پرو مکس هم مد نظر اپل واقع شده است. سری آیفون 14 به نظر می رسد که از حفره نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی استفاده کند و بریدگی نمایشگر را هم در برخی مدل ها حفظ می کند. همچنین سنسور های فیس آیدی هم زیر نمایشگر قرار خواهند گرفت. با این حال گویا صفحه نمایش کوچک تر 6.06 اینچی 120 هرتزی آیفون 14 پرو تنها از طریق سامسونگ عرضه خواهد شد.

از آنجایی که LG خطوط تولیدی که برای تامین صفحه نمایش های 60 هرتزی LTPS اپل استفاده می کند را برای تولید نمایشگرهای LTPO تغییر داده، بنابراین نمی تواند به میزان سری آیفون 13 به اپل نمایشگر عرضه کند. این کندی شرکت LG در عرضه، در نهایت از طریق سومین تأمین کننده صفحه نمایش اپل یعنی شرکت BOE تأمین خواهد شد. داستان موفقیت آمیز تولید نمایشگرهای LTPO LG هم یک پیروزی برای اپل به شمار میرود، زیرا می تواند مهم ترین قطعات آیفون خود را به دور از انحصار سامسونگ در اختیار داشته باشد.

مسلما طبق اعلام منابع The Elec، سامسونگ همچنان سهم بزرگی از پنل های با طراحی حفره دار 120 هرتزی آیفون 14 پرو مکس را در اختیار خواهد داشت، اما این واقعیت محض که LG ممکن است راه تولید نمایشگر های 120 هرتز را پیدا کرده باشد، برای اپل و دومین سازنده بزرگ صفحه نمایش OLED کره ای، یک موقعیت برد برد محسوب می شود. اپل مدتی است که می خواهد از انحصار سامسونگ در عرضه نمایشگر OLED آیفون خود خارج شود. سامسونگ برای پنل های با فناوری پیشرفته اش هزینه زیادی دریافت می کند و اپل امیدوار است که بتواند LG و BOE را به عنوان تأمین کننده نمایشگر های 120 هرتزی به این ترکیب اضافه کند تا هزینه های صفحه نمایش آیفون خود را کاهش دهد.

به همین دلیل است که غول فناوری آمریکایی می خواهد سال آینده با LG و BOE برای تأمین نمایشگر مدل های پایه سری آیفون 14 خود همراه شود، همانطور که سال جاری هم برای تأمین نمایشگر مدل های آیفون 13 و آیفون 13 مینی همکاری کرد. انتظار می رود سال آینده، شرکت BOE سهم تولید نمایشگر آیفون خود را به 20 درصد از حدود 200 میلیون واحدی که اپل نیاز دارد، افزایش دهد. به نظر می رسد که سال جاری BOE حدود 15 میلیون پنل به اپل عرضه کند، در حالی که در سال 2022 ممکن است این رقم به 45 میلیون هم برسد.

همچنین شایعه ها حاکی از آن است که LG محموله نمایشگرهای خود به اپل را از 50 میلیون به 60 میلیون افزایش می دهد تا برای سامسونگ تنها 130 میلیون نمایشگر باقی بگذارد. این تعداد تقریبا همان تعداد نمایشگرهای OLED است که سامسونگ در سال جاری به اپل عرضه کرده است. قطعا در سال 2022، تعداد آیفون هایی که عرضه می شوند افزایش می یابد و بنابراین این طور می توان بیان نمود که دو شرکت BOE و LG اساسا در حال کاهش سهم سامسونگ در زنجیره تأمین صفحه نمایش های آیفون هستند.

سهم سامسونگ در زنجیره تأمین نمایشگرهای اپل، در نهایت ممکن است در سال آینده و برای اولین بار در تاریخ به 50 درصد کاهش یابد که این نقطه عطفی برای کوپرتینویی ها به شمار میرود که از سال 2017 و زمان عرضه آیفون X از نمایشگر های تولیدی سامسونگ بهره می برند. با جدیدترین افشاگری درباره تامین کنندگان پنل نمایشگر های سری آیفون 14 و فناوری های آن ها، می توانیم چهار مدل آیفون 14 زیر که ممکن است اپل در سال 2022 عرضه کند را پیش بینی کنیم.

  1. آیفون 14 6.1 اینچی با نمایشگر مبتنی بر ناچ 60 هرتزی که از طریق LG و BOE تأمین می شود.
  2. آیفون 14 مکس 6.7 اینچی با نمایشگر مبتنی بر ناچ 120 هرتزی که از طریق LG تأمین می شود.
  3. آیفون 14 پرو 6.1 اینچی با نمایشگر حفره دار 120 هرتزی که از طریق سامسونگ تأمین می شود.
  4. آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی با نمایشگر حفره دار 120 هرتزی که از طریق سامسونگ و LG تأمین می شود.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 14 مکس ممکن است نمایشگر 120 هرتزی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 14 مکس ممکن است نمایشگر 120 هرتزی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید