اجازه تغییر کاربری ها را نخواهیم داد

به گزارش وبلاگ مهیار، خبرنگاران/لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت:اجازه تغییر کاربری ها را نخواهیم داد.

اجازه تغییر کاربری ها را نخواهیم داد

دکتر احمدرضا دالوند در گفت وگو وبلاگ مهیار در مورد تغییر کاربری اراضی در استان اظهار کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی لرستان حساسیت جدی روی موضوع تغییر کاربری ها دارد و اجازه نمی دهد که تغییر کاربری ها اتفاق بیفتد که استان را با مشکل روبرو کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به لحاظ کشاورزی اراضی این بخش بسیار محدود است و چنانچه بخواهیم با سرعت در پی تغییر کاربری ها باشیم و این فرایند ادامه پیدا کند زمین های کشاورزی تخریب خواهد شد و این فرایند خوب و خوشایندی نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: از زمانی که در استان مسئولیت معاونت هماهنگی امور عمرانی لرستان را برعهده گرفتم اولویت اول را به حضور صنایع و شرکت ها در شهرک های صنعتی قرار دادیم.

دالوند اعلام کرد: با توجه به اینکه شهرک های صنعتی تحت عنوان یک زیرساخت در استان ایجاد و هزینه های سنگینی بر دولت تحمیل شده اجازه تغییر کاربری ها را نخواهیم داد و صنایع باید در شهرک های صنعتی مستقر شوند.

وی گفت: تغییر کاربری فقط در موارد استشنایی که فعالیت در شهرک ها ممنوع باشد و زیرساخت شهرک مناسب برای ادامه کار نباشد انجام می گردد.

به گزارش وبلاگ مهیار، تغییر کاربری زمین زراعی براساس قانون منع تغییر کاربری اراضی کشاورزی مصوب سال 74 و اصلاحی بعدی آن هر گونه تغییر ارارضی کشاورزی ممنوع است و قانونگذار برای حفاظت از باغ ها و زمین های زراعتی و جلوگیری از تبدیل آن ها به اماکن مسکونی یا غیر آن، قوانینی را وضع نموده و با جرم انگاری این عمل، سعی نموده است تا از کاربری اراضی جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجازه تغییر کاربری ها را نخواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجازه تغییر کاربری ها را نخواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید