اخبار صنعت

گیاهان هنگام اضطراب و تشنگی، فریاد می کشند

کشف نو دانشمندان، از موضوعی خبر می دهد که شاید افراد گیاهخوار از شنیدنش ناراحت شوند.

18 فروردین 1403

گنج بزرگی که از آسمان جمع آوری شد

برنامه اولیس(ULLYSES) بزرگترین عملیات هابل است که تا به امروز اجرا شده و اکنون که مشاهدات آن به انتها رسیده، دانشمندان می توانند در گنجینه ای از داده ها غوطه ور شوند.

14 فروردین 1403

آیین های پیشواز نوروز در گیلان بسیار فرق دارد

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشات منتشر شده، آیین های پیشواز نوروز در گیلان بسیار فرق دارد.

23 اسفند 1402

بام، اپلیکیشن منتخب بانک های کشور شد

به گزارش دیده بان گردشگری ایران و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در مراسم معرفی چهره ها، کسب و کارها و محصولات برگزیده صنعت مالی، اپلیکیشن بام بانک ملی ایران ، بین اپلیکیشن های بانکی کشور به پاس پیشگامی در زمینه توسعه تجربه کاربری، برترین اپلیکیشن...

21 اسفند 1402

برف و باران شدید تا سه شنبه در این 28 استان

سازمان هواشناسی از بارش 3 روزه برف و باران در بعضی منطقه ها کشور اطلاع داد و نسبت به سرریز شدن آب سدها طی بارندگی های پیش رو هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

19 اسفند 1402

شناور تفریحی مازندران در ساحل

شناور تفریحی با ظرفیت 50 نفر که قرار بود طی مدت زمان کوتاه ساخته و به آب انداخته گردد اما بنا به دلایلی از جمله نبود سرمایه گذار برای تحویل و شروع فعالیت جدی در مازندران به گِل نشست.

16 اسفند 1402

آموزش تخصصی کارشناسان نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان

مدیرکل ارزیابی و خدمات گردشگری گفت: آموزش تخصصی کارشناسان نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی وراهنمایان گردشگری با هدف ارتقا و به روزرسانی معلومات تخصصی نیروهای فعال در صنعت گردشگری انجام می شود.

8 اسفند 1402

فواید روغن بچه برای بزرگسالان؛ 7 خاصیت بی نظیر و عوارض احتمالی

آیا تابه حال از محصولات مراقبت از پوست کودک از جمله روغن بچه استفاده کرده اید؟ روغن بچه در میان بعضی از بزرگسالان محبوبیت زیادی دارد، چون بسیاری از مردم معتقدند هر محصولی که برای پوست حساس بچه ها تولید می شود می تواند برای بزرگسالان هم مناسب باشد. با...

8 اسفند 1402

موفقیت در صنعت تعمیرات لپ تاپ با شرکت در دوره تخصصی

رای بیشتر افراد دستیابی به عایدی مطلوب اهمیت بسزایی داشته و همیشه سعی بر این دارند که به سراغ مشاغل پرعایدی بروند. از صنعت تعمیرات لپ تاپ و سیستم های کامپیوتری می توانیم به عنوان یکی از حوزه های مناسب برای کسب عایدی ایده آل نام ببریم. در این مطلب برایتان...

6 اسفند 1402

طبس، عروس کویرهای ایران

در نقطه ای از ایران باورتان نمی گردد، اینجا کویر باشد، زیرا کشتزارهای گندم و جو، شالیزار برنج، رودخانه دائمی و قنات های پرآب، سد ذخیره آب، نخلستان های زیبا و باغ های مرکبات جلوه گری زیبایی داشته و مناظری بی نظیر خلق نموده است.

5 اسفند 1402

رییس جامعه هتلداران ایران: هتل ها در نوروز افزایش قیمت ندارند ، 50 درصد اتاق هتل ها در نوروز 1403 خالی می ماند ، هتل ها نوروز 1403 هم متضرر می شوند

خبرنگاران: 50 درصد اتاق هتل های کشور در نوروز 1403 خالی می مانند و به گفته رییس جامعه هتلداران ایران نوروز 1403 نیز صنعت هتلداری ایران متضرر خواهد شد.

2 اسفند 1402

شرکت سپکو: پیشگام در صنعت فراوری سینی و نردبان کابل و لوله های فولادی برق

شرکت سپهر پژوهان کویر (سپکو) با بیش از 18 سال سابقه درخشان، به عنوان یکی از پیشگامان صنعت فراوری سینی کابل، نردبان کابل، تراکینگ، انواع لوله های فولادی برق شناخته می گردد. سپکو با اتکا به منابع مناسب و به روز، همیشه در کوشش بوده تا با ارائه محصولات باکیفیت...

23 بهمن 1402

نقش تغذیه سالم در پیشگیری از بروز سرطان ها

کارشناس ارشد گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: براساس مطالعات موجود، تغذیه در بروز بیشتر سرطان ها نقش معین کننده ای دارد و با تغییر در عادات غذایی، افزایش فعالیت بدنی و حفظ وزن مناسب می توان از بروز یک سوم سرطان ها پیشگیری کرد.

16 بهمن 1402

در سفر به استانبول کجا بریم؟

در این مقاله فهرستی از برترین جاهای تماشای استانبول را گردآوری نموده ایم که اگر قصد سفر به این شهر مجذوب کننده را داشتید، از همین حالا برای تماشا تک تک آن ها برنامه ریزی کنید.

14 بهمن 1402

بازی تازه Deus Ex لغو شد؛ 97 نفر از استودیوی سازنده اخراج شدند

کمپانی Embracer Group ظاهرا 97 کارمند خود را از استودیوی ایدوس مونترال (Eidos Montreal) اخراج نموده و نسخه تازه سری Deus Ex را که در استودیو در حال توسعه بوده، لغو نموده است.

12 بهمن 1402

انواع روغن خوراکی

فرآیند گرفتن روغن های خوراکی گیاهی از دانه ها و میوه ها مانند زیتون، کنجد و کلزا به صورت کلی شامل چند مرحله است. در مرحلۀ اول دانه ها را تا مقدار ای خرد می نمایند؛ سپس دانه های خرد شده را به دستگاهی که با وارد کردن فشار روغن موجود در دانه ها جدا می نماید،...

9 بهمن 1402

سیاره های پنهان در کرانه های خارجی منظومه شمسی

زومیت نوشت: خورشید احتمالاً در اوایل جوانی خود چند سیاره فراخورشیدی هم میزان با مریخ و عطارد را به دام انداخته که حالا در کرانه های خارجی منظومه شمسی قرار دارند.

3 بهمن 1402

طرح بلندپروازانه عربستان برای گردشگری ماجراجویی، عربستان با طرح ریگ تجربه ورزش های دریایی و اوقات فراغت را متحول می نماید

The Rig برای علاقه مندان به ورزش های هیجانی و جویندگان ماجراجویی، از طراحی سکوهای نفتی دریایی الهام گرفته شده است و بیش از 300 هزار متر مربع وسعت دارد. این پروژه در 40 کیلومتری خط ساحلی، نزدیک جزیره الجرید و میدان نفتی بری در خلیج فارس واقع شده است.

2 بهمن 1402

بلیت پروازهای داخلی کمیاب شد

در حالی 2 روز از اعلام موقوف الاجرا شدن رأی دیوان به نفع ایرلاین ها می گذرد که بازار حمل ونقل هوایی دچار آشفتگی شده و بلیت پروازهای داخلی کمیاب شده است.

28 دی 1402

این سیاره بوی باد معده و تخم مرغ فاسد می دهد، عکس

فضا بوی بدی می دهد و فضا نوردان می گویند این بوی بد روی لباس های آن ها به جا می ماند. اکنون ترکیب شیمیایی کشف شده در اورانوس نشان می دهد که این غول گازی نه تنها بوی بد می دهد بلکه به احتمال زیاد بوی تخم مرغ فاسد و باد معده می دهد.

26 دی 1402
تعداد: (213)