اپل شرح می دهد که چرا عکس های حذف شده در بعضی از آیفون ها بازیابی می شدند و دوباره ناخواسته نمایش داده می شدند

به گزارش وبلاگ مهیار، این یک سناریوی کابوس آور به نظر می رسد: هفته گذشته زمانی تعدادی از کاربران آیفون در شبکه اجتماعی Reddit اشاره کردند که عکس های قدیمی حذف شده حساسشان - از جمله عکس های حساس مانند عکس های برهنه- به طور ناگهانی دوباره در دستگاه آن ها ظاهر شده!

اپل شرح می دهد که چرا عکس های حذف شده در بعضی از آیفون ها بازیابی می شدند و دوباره ناخواسته نمایش داده می شدند

اپل این مشکل را تأیید کرد و برای این باگ و حذف مجدد عکس حذف شده در اوایل این هفته به روزرسانی ارائه کرد. (بماند که وقتی آی فون یا آی پد خود را به روزرسانی می کنید در همان مرحله اولیه از شما شماره تلفن معتبر می خواهد که این مرحله قابل جلو زدن نیست. تنها راه ساده این است که وقتی به این مرحله رسیدیدِ یک بار گوشی خود را خاموش و روشن کنید!)

اما واقعا از نظر فنی چه اتفاق افتاده بود و عکس های حذف شده چرا یک باره دوباره ظاهر شده بودند؟

اپل در بیانیه ای این مشکل را ناشی خرابی یک پایگاه داده محلی در خود آی دیوایس دانشت. این شرکت می گوید این اشکال مربوط به iCloud Photos نبوده است.

اینکه تصاویر حساس در آی کلاد ذخیره نشده بودند، باز بهتر از این است که در فضای ابری می بودند.

بعضی گزارش داده اند که عکس های حذف شده مربوط به سال 2010 را در دستگاه تازه خود مشاهده نموده اند. اپل می گوید این امکان وجود دارد، اما تنها در صورتی که آیفون تازه با استفاده از پشتیبان محلی یا iCloud آیفون قدیمی یا انتقال دستگاه به دستگاه بازیابی شده باشد.

اما چه بر سر کاربرانی می آید که دستگاه قبلی خود را فروخته اند؟! اپل می گوید تا زمانی که آیفون قبل از تحویل به صاحب تازهش کاملاً پاک و ریست شده است، نباید نگران ظهور دوباره عکس ها باشند.

اپل بار دیگر تأکید کرد که این شرکت هرگز به این عکس های حذف شده دسترسی نداشته و این مشکل تنها بر تعداد کمی از کاربران تأثیر گذاشته است.

آخرین به روزرسانی iOS این باگ را رفع نموده و عکس های حذف شده در آینده نباید قابل بازیابی باشند. اما توجه کنید که کاربرانی که عکس های پاک شده قدیمی را در گوشی خود پیدا نموده اند، هنوز باید عکس ها را در برنامه Photos پیدا نموده و آن ها را حذف نمایند و این مرحله کار را هم انجام بدهند.

منبع: یک پزشک

به "اپل شرح می دهد که چرا عکس های حذف شده در بعضی از آیفون ها بازیابی می شدند و دوباره ناخواسته نمایش داده می شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل شرح می دهد که چرا عکس های حذف شده در بعضی از آیفون ها بازیابی می شدند و دوباره ناخواسته نمایش داده می شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید