اپل 4 ترفند ساده برای افزایش طول عمر دستگاه ها را فاش کرد

به گزارش وبلاگ مهیار، اپل فهرستی از نکات مفید برای افزایش عمر باتری دستگاه ها را فاش نموده است.

اپل 4 ترفند ساده برای افزایش طول عمر دستگاه ها را فاش کرد

به گزارش وبلاگ مهیار و به نقل از سان، اپل فهرستی از ترفندها اعلام نموده که به یاری آن می توانید عمر باتری دستگاه خود را افزایش دهید. در یک پست وبلاگی، این غول فناوری راه هایی را برای بهینه سازی عمر باتری دستگاه پیشنهاد نموده که باعث عملکرد بهتر در طولانی مدت می گردد.

مشتریان اپل و به خصوص صاحبان گوشی های آیفون اغلب از عملکرد باتری دستگاه هایشان در طول زمان شکایت دارند. اپل در دستگاه هایش از باتری لیتیوم یونی استفاده می نماید که با گذشت زمان و پس از سال ها استفاده، سریع تر تخلیه می گردد و دستگاه برای روشن ماندن و کار کردن به شارژ مدام احتیاج پیدا می نماید.

این شرکت مقاله ای را در وب سایت خود منتشر کرد که حاوی نکاتی برای دارندگان دستگاه های اپل است که می خواهند طول عمر باتری خود را حفظ نمایند:

1. دستگاه ها را به روز نگه دارید

اپل به روزرسانی های نرم افزاری را به دستگاه های خود ارسال می نماید تا سیستم هایی را که گجت هایش روی آن ها کار می نمایند، بهبود بخشد. به روزرسانی های نرم افزاری اغلب اندازه انرژی مصرفی دستگاه برای عملنمودهای مختلف را تغییر می دهند.

فناوری اپل که احتیاج به به روزرسانی دارد، ممکن است باتری را سریع تر تخلیه کند، زیرا روی زیرساختی قدیمی تر کار می نماید. آیفون 14 فعلی باید روی iOS 16 اجرا گردد.

2. مشاهده و آنالیز سلامت باتری

اپل سیستم مانیتور سلامت باتری را در همه دستگاه ها یکپارچه نموده است. کاربران می توانند آن را در برنامه تنظیمات دستگاه خود پیدا نمایند. یک دستگاه نو از سلامت باتری 100 درصد برخوردار است، به این معنی که باتری کاملا بهینه شده و تا حد امکان دوام می آورد. با گذشت زمان، سلامت باتری کاهش می یابد.

هنگامی که سلامت باتری گوشی به 50 درصد برسد، در قیاس با تجهیزات نو دستگاه تنها نیمی از زمان دور از شارژر را دوام می آورد.

برای آنالیز، روی تنظیمات > باتری > سلامت و شارژ باتری کلیک کنید.

3. به دما توجه کنید

باتری ها در دماهای ملایم بهتر عمل می نمایند. دستگاه هایی که خیلی داغ می شوند می توانند به باتری آسیب بزنند و دستگاه هایی که خیلی سرد هستند می توانند باتری را سریع تر تخلیه نمایند، چرا که دستگاه برای حفظ گرما باید بیشتر کار کند.

اپل بعلاوه پیشنهاد می نماید به قاب دستگاه وقتی در حال شارژ است، توجه کنید. بعضی از قاب های محافظ گرمای زیادی را نگه می دارند و این می تواند هنگام شارژ به دستگاه آسیب بزند.

4. 50 درصد شارژ کنید

اپل به کاربرانی که می خواهند دستگاه هایشان را برای زمان طولانی تری نگه دارند، پیشنهاد می نماید که دستگاه ها را کامل شارژ ننمایند. باتری دستگاه هایی که کامل شارژ شده اند اما در حال کاری نیستند، سریع تر خالی می گردد. دستگاه هایی که شارژ ندارند ممکن است برای حفظ شارژ خود با مشکل روبرو شوند. اپل پیشنهاد می نماید که اگر می خواهید دستگاهی بیشتر عمر کند، با شارژ 50 درصد از هر دو مشکل جلوگیری خواهید کرد.

  • هوش مصنوعی عکس های گلکسی اس 23 را ویرایش می نماید | دکمه جادویی برای ویرایش هوشمند تصاویر
منبع: همشهری آنلاین

به "اپل 4 ترفند ساده برای افزایش طول عمر دستگاه ها را فاش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل 4 ترفند ساده برای افزایش طول عمر دستگاه ها را فاش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید