ایرپادزهای اپل با تعداد زیادی ویژگی جدید مطرح شده در WWDC 2021 جانی تازه گرفتند

به گزارش وبلاگ مهیار، اپل در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2021 از سیستم عامل iOS و iPadOS جدید خود رونمایی کرد. همراه با عرضه این دو سیستم عامل، شاهد موجی از ویژگی های جدید در دستگاه های فعلی اپل هستیم؛ از جمله ویژگی های جذابی به هدفون های ایرپادز این شرکت افزوده می گردد که جانی تازه به آن می دهد.

ایرپادزهای اپل با تعداد زیادی ویژگی جدید مطرح شده در WWDC 2021 جانی تازه گرفتند

اولین ویژگی که اپل به ایرپادز اضافه می نماید؛ تقویت مکالمه برای افرادی است که مسائل شنوایی دارند یا گوش آن ها شنوایی ضعیفی دارد. این ویژگی با استفاده از محاسباتی صوتی و قابلیت بیم فورمینگ میکروفون های تعبیه شده در ایرپادز، روی صدای شخصی که آن سوی مکالمه است؛ تمرکز می نماید.

علاوه بر اینکه می توانید روی صدای مکالمه با دیگران تمرکز کنید و آن را بهبود دهید؛ قابلیت جدید دیگر ایرپادز، کاهش میزان سروصداها و نویزهای محیطی آزاردهنده و مزاحم در یک مکالمه است. این دو ویژگی در کنار هم می توانند این اطمینان را فراهم نمایند که کاملا صدای محیط اطراف مسدود شده و صدای شخص پشت مکالمه به وضوح شنیده می گردد.

چندی پیش، اپل قابلیت Announce Messages را برای سیری رونمایی کرد و اکنون در مراسم WWDC سال جاری خود ویژگی Announce Notifications را معرفی کرد که شامل همه اعلان ها می گردد. اپل می گوید شما می توانید این ویژگی را طوری تنظیم و برنامه ریزی کنید که فقط و فقط یک اعلان و پیغام بسیار مهم مانند تحویل دریافت شام در درب منزل به وسیله سیری به شما اطلاع داده گردد. شما انعطاف پذیری بالایی در مدیریت اعلان ها پیدا می کنید و می توانید مثلا اعلان های یادآوری یک قرار دیدار مهم یا یادآوری رفتن به یک مکان خاص را به وسیله سیری و ایرپادز دریافت کنید.

این ویژگی را تنها می توانید با فعال سازی Announce Notifications برای اپلیکیشن هایی که انتخاب کردید؛ به دست بیاورید یا اینکه قابلیت Do Not Disturb را روشن کنید تا هیچ اعلانی به گوش شما نرسد. اپل می گوید شما می توانید از ویژگی جدید Focus بهره ببرید که می تواند زندگی شخصی (Personal) شما را از زندگی کاری (Work) جدا کند و فقط تنظیمات اعلان های شما به طور اتوماتیک براین اساس اعمال شوند.

آخرین به روزرسانی های نرم افزاری اخیر اپل به شما اجازه می دهد AirPods Pro یا AirPods Max گمشده خود را به وسیله ویژگی Find My پیدا کنید. در صورت گم شدن ایرپادز، یک سیگنال بلوتوث امن ارسال می نماید تا هر دستگاه اپلی در آن نزدیکی بتواند آن را دریافت و به یافتن موقعیت ایرپادز گم شده یاری کند. سپس، شما به وسیله اپلیکیشن Find My می توانید صدای ایرپادز را دربیاورید یا به وسیله قابلیت نزدیک و دور شدن به آن، مکان ایرپادز را تشخیص دهید. اگر به طور تصادفی ایرپادزهای خود را پشت سر بگذارید و ازشان رد شوید؛ برنامه Find My به شما هشدار می دهد.

افزون بر این، اپل پشتیبانی از ویژگی Spatial Audio را به tvOS افزوده است تا بتوانید صدای فراگیر و بسیار با کیفیتی را در اتاق نشیمن خانه خود و با AirPods Pro یا AirPods Max تجربه کنید. به زودی پشتیبانی از Spatial Audio به سیستم عامل macOS برای مک های دارای پردازنده سیلیکونی M1 اپل اضافه می گردد. این ویژگی به Apple Music و اپلیکیشن FaceTime نیز افزوده می گردد.

تمام این ویژگی های جدید ایرپادزهای اپل در نسخه بتای سیستم عامل های جدید که برای توسعه دهنده ها عرضه شده؛ در دسترس هستند و در پاییز برای عموم مردم رونمایی می شوند.

منبع: یک پزشک

به "ایرپادزهای اپل با تعداد زیادی ویژگی جدید مطرح شده در WWDC 2021 جانی تازه گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرپادزهای اپل با تعداد زیادی ویژگی جدید مطرح شده در WWDC 2021 جانی تازه گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید