اینتل رسماً وارد بازار پردازنده های کوانتومی شد

به گزارش وبلاگ مهیار، دیجیاتو نوشت: شرکت اینتل کارهای زیادی انجام می دهد، اما مهم ترین فعالیت آن درزمینه فراوری و فروش پردازنده هاست. این شرکت حالا به سراغ عرضه پردازنده ای کوانتومی به نام Tunnel Falls رفته است. این محصول 12 کیوبیت خواهد داشت و در اختیار آزمایشگاه های تحقیقاتی قرار خواهد گرفت.

اینتل رسماً وارد بازار پردازنده های کوانتومی شد

پردازنده نو Tunnel Falls اینتل برخلاف بیشتر رقبا، کیوبیت های خود را از الکترون های منفردی می سازد که شبیه به عناصر سازنده سایر کامپیوترهای شخصی در جهان هستند. عرضه 12 کیوبیت در مقایسه با بسیاری از رقبا چندان چشمگیر نیست، اما اینتل این محصول را نه به وسیله سرورهای ابری، بلکه به عنوان یک سخت افزار به دست پژوهشگران می رساند.

نام این پردازنده از آبشاری در نزدیکی مرکز اینتل در اورگان آمریکا گرفته شده است؛ جایی که تیم تحقیقات کوانتوم این شرکت عمده فعالیت های خود را انجام می دهند. اگرچه اینتل نسبت به رقبا در این حوزه عقب مانده است، اما آن ها باور دارند که با تمرکز بر فعالیت در حوزه سخت افزار که در آن ماهر هستند، می توانند شانس پیشرفت سریع خود را افزایش دهند.

کیوبیت ها براساس نقطه های کوانتومی ساخته می شوند؛ ساختارهایی که کوچک تر از طول موج یک الکترون در یک ماده هستند. از نقطه های کوانتومی می توان برای به دام انداختن الکترون ها استفاده کرد و بعد می توانید از معینات آن الکترون ها برای ذخیره سازی اطلاعات کوانتومی بهره ببرید.

اینتل تمرکز خود را روی توسعه سخت افزارهای کوانتومی گذاشته است

اینتل می گوید روش های مختلفی برای رمزگذاری یک کیوبیت در یک نقطه کوانتومی وجود دارد. اینجا یکی از تفاوت های مهم رویکرد این شرکت با رقبا معین می گردد؛ در شرایطی که بقیه عمدتاً تمرکز خود را روی توسعه نرم افزار گذاشته اند، اینتل به بهبود سخت افزار در این حوزه چشم دوخته است.

این شرکت می خواهد با ارسال پردازنده های تونل فالز به چند دانشگاه ازجمله دانشگاه مریلند، روچستر، ویسکانسن و آزمایشگاه ملی سندیا، راحت تر منبع خطاهای تراشه کوانتومی خود را پیدا کند و سریع تر متوجه گردد که کدام شکل از کیوبیت ها می توانند برترین عملکرد را داشته باشند.

محققان برای استفاده از این پردازنده باید آن را به یک PCB وصل نمایند و دستگاه ها را در دمای صفر مطلق قرار دهند. اینتل اطمینان دارد که می تواند تا سال 2027 تعداد کیوبیت های پردازنده های کوانتومی خود را به هزاران عدد برساند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "اینتل رسماً وارد بازار پردازنده های کوانتومی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتل رسماً وارد بازار پردازنده های کوانتومی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید