با افراد خودخواه چگونه باید رفتار کنیم؟

به گزارش وبلاگ مهیار، افراد خودخواه خودشان را بالاتر از دیگران می بینند و حتی گاهی از خودخواهی فراتر رفته و دچار خودشیفتگی می شوند.

با افراد خودخواه چگونه باید رفتار کنیم؟

اغلب توصیه می شود مرز مشخصی را در روابط خود با افراد خودخواه قائل شوید. چرا که آن ها انرژی خوار هستند و در صورتی که بلد نباشید چگونه روابط خود را با این افراد مدیریت کنید، شیره جان تان را می مکند. در این مطلب از وبلاگ مهیار به ویژگی های افراد خودخواه می پردازیم.

ویژگی های افراد خودخواه

اگر افراد خودخواه را بشناسید، مطمئنا بهتر می توانید آن ها را درک کنید و دلیل رفتارهای نامعقول شان را متوجه شوید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با این افراد بیشتر آشنا شوید.

ایده آل گرایی از ویژگی های افراد خودخواه

افراد خودخواه به هر دستاویزی متوسل می شوند تا تصویری که از خودشان در فکر دارند (خودانگاره)، خراب نشود. این افراد ایده آل گرا هستند و معمولا دنیای محدودی دارند، دنیایی که از بایدهای خیلی زیادی ساخته شده است. افراد خودخواه تمایل عجیبی به تحمیل باورهای خود دارند و همه تلاش شان را می کنند تا دیگران را متقاعد کنند که دنیای اعتقادی خودشان برتر است. این افراد اغلب اگر تاییدشان نکنید، از شما بیزار می شوند.

دوستان زیاد و بی کیفیت

افراد خودخواه معمولا دوستان زیادی دارند اما فقط به ظاهر، چرا که این افراد صرفا به تعداد دوستان خود اهمیت می دهند و بیشتر دوستی های آن ها هیچ کیفیتی ندارد. آن ها می توانند طوری رفتار کنند که خیلی مجذوب کننده به نظر برسند اما نیت شان در اصل جذب افرادی است که حباب توهمات آن ها را پایدارتر می کنند.

دوست ندارند با آن ها مخالفت شود

افراد خودخواه تحمل دیدگاه های مخالف را ندارند. این افراد ارزش دیگران را پایین می آورند و آن ها را در جایگاه پایین تری نسبت به خودشان می بینند. افراد خودخواه چون اعتماد به نفس ندارند، در عوض سعی می کنند خودشان را با تحقیر کردن دیگران بالا بکشند. برای اینکه ارتباط خوبی با افراد برقرار کنید به مطلب نشانه های کسی که با احساسات شما بازی می کند سر بزنید.

نمی توانند با شما همدردی کنند

افراد خودخواه به سختی می توانند با دیگران همدردی کنند. این افراد اگر هم در مواردی پیروز به ابراز همدردی شوند، همدردی شان به دلیل منفعتی است که نصیب شان خواهد شد.

عزت نفس ندارند

افراد خودخواه عزت نفس کافی ندارند. عزت نفس یعنی برآوردی که هر فرد از ارزش و توانمندی های خود دارد. افراد خودخواه در زمینه عزت نفس خلأهای زیادی دارند که باید آن ها را برطرف کنند. این افراد معمولا به ظاهر پیروز هستند اما این پیروزیت ظاهری فقط تا زمانی ادامه خواهد داشت که بتوانند نقاب خود را به خوبی در نزد دیگران حفظ کنند. با این حال اگر عمیق تر شوید و آن سوی نقاب را ببینید، قطعا به بی کفایتی آن ها پی خواهید برد.

منفعت طلب هستند

افراد خودخواه بیش از حد منفعت طلب هستند. این افراد معمولا زحمات خودشان را بزرگ جلوه می دهند و زحمات دیگران را کوچک می شمارند. این ها دقیقا همان افرادی هستند که دولت، جامعه، مردم و کلا دنیا را بدهکار خودشان می دانند. در حالی که به شخصه حاضر نیستند چندان به زحمت بیفتند و چیز زیادی به دنیا عرضه کنند.

چگونه باید با افراد خودخواه رفتار کرد؟

  • خودتان را بازیچه دست افراد خودخواه قرار ندهید، بلکه مرز مشخصی را در روابط خود با این افراد قائل شوید.
  • اگر احساس کردید که باید از خودتان دفاع کنید، حرف تان را خلاصه و بدون حاشیه بزنید، چرا که افراد خودخواه معمولا شنونده های خوبی نیستند و دیوار دفاعی خیلی محکمی برای حفاظت از خودانگاره شان ساخته اند.
  • خودخواهی این افراد را تایید نکنید و به خودبینی آن ها پر و بال ندهید. در عوض، سعی کنید خود واقعی تان باشید و از ریاکاری در مقابل افراد خودخواه بپرهیزید.
  • اگر در موقعیتی قرار دارید که باید نظرتان را قاطعانه عنوان کنید، هرگز با حالت حمله با افراد خودخواه وارد بحث نشوید، بلکه فقط نشان بدهید که با دیدگاه آن ها مخالف هستید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه مردان هرگز با این زنان ازدواج نمی کنند را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "با افراد خودخواه چگونه باید رفتار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با افراد خودخواه چگونه باید رفتار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید