برای اتصال لپ تاپ به اینترنت دانگل 4G بخریم یا مودم 4G؟

به گزارش وبلاگ مهیار، روش های مختلفی برای اتصال لپ تاپ به اینترنت وجود دارد.

برای اتصال لپ تاپ به اینترنت دانگل 4G بخریم یا مودم 4G؟

اگر در خانه یک مودم و اینترنت ADSL یا VDSL داشته باشید؛ می توانید لپ تاپ را با کابل شبکه به مودم وصل کنید. روش دوم، اتصال لپ تاپ به وای فای مودم ADSL است که اینترنت هم دارد.

روش بعدی، اتصال لپ تاپ به مودم رومیزی 4G یا TD-LTE خانه است. همین طور، می توان لپ تاپ را با کابل شبکه به مودم 4G یا TD-LTE وصل کرد.

اما اگر هیچ مودمی در خانه ندارید و اکنون می خواهید تصمیم بگیرید برای لپ تاپ یک اینترنت دست و پا کنید؛ به شک بیفتید بهتر است یک دانگل 4G بگیرید یا مودم 4G؟

قطعا دانگل های 4G ارزان تر، سبک تر و قابل حمل تر هستند ولی آیا مزایا، سرعت و کارایی مودم های 4G را دارند؟ اصلا تفاوت یک دانگل با مودم 4G چیست؟ چه مواقعی باید یک دانگل فورجی خرید و چه زمانی احتیاج به مودم فورجی داریم؟

تفاوت دانگل 4G با مودم 4G

برای پاسخ گویی به پرسش بالا، باید تفاوت های دانگل 4G و مودم 4G را خوب بدانیم. چند تفاوت عظیم این دو دستگاه عبارتند از:

1- دانگل 4G به وسیله رابط USB به لپ تاپ یا کامپیوتر متصل می گردد و اینترنت موبایل را روی دستگاه به اشتراک می گذارد ولی مودم 4G به لپ تاپ یا کامپیوتر به صورت فیزیکی متصل نمی گردد و ارتباط آن ها به وسیله وای فای، کابل شبکه یا نهایتا کابل USB است.

2- دانگل 4G فاقد وای فای است و قابلیت های روتری ندارد. بنابراین؛ نمی توان گوشی موبایل، تبلت یا دستگاه دومی را به دانگل 4G وصل کرد. اما عظیم ترین مزیت مودم های 4G در داشتن ارتباطات بی سیم یا وای فای است تا همزمان چندین دستگاه از راه دور به اینترنت موبایل وصل شوند.

3- تفاوت مهم دیگر میان دانگل و مودم 4G در قدرت پردازش سیگنال ها و آنتن دهی است. غالب دانگل های 4G دارای پردازنده، رم، آنتن و تراشه های ضعیفی است که فقط برای استفاده روی یک دستگاه مناسب بوده و نمی توانند سرعت بالایی ارائه بدهند. نباید انتظار داشت سرعت و کارایی مودم 4G را روی یک دانگل 4G به دست آورد.

4- دانگل 4G کوچک تر، سبک تر، جمع وجورتر و کار با آن راحت تر از مودم 4G است.

دانگل 4G بخریم یا مودم 4G؟

با دانستن مهم ترین تفاوت های این دو دستگاه، اکنون می توان تصمیم گیری کرد کدام یک برای ما مناسب تر است:

اگر فقط و فقط می خواهید لپ تاپ خود را به اینترنت موبایل وصل کنید و دیگر احتیاجی ندارید که گوشی موبایل، تبلت یا دستگاه های دیگر به اینترنت همراه وصل شوند؛ می توانید دانگل 4G بخرید.

اگر سرعت اینترنت همراه برایتان اهمیت ندارید ولی می خواهید با هزینه بسیار پایین تری صاحب یک اینترنت همراه روی لپ تاپ شوید و همه جا با خود ببرید؛ دانگل 4G بخرید.

اگر به اینترنت با سرعت بالایی احتیاج دارید؛ باید چندین دستگاه به اینترنت وصل شوند؛ قدرت مودم برایتان اهمیت دارد و احتیاج به قابلیت های دیگری مانند اتصال با کابل شبکه، پاوربانکی و غیره دارید؛ بهتر است مودم 4G بخرید.

معمولا مودم های رومیزی 4G دارای آنتن خارجی هستند یا از سوکت هایی برای نصب آنتن خارجی بهره می برند. مودم های همراه و جیبی؛ همان طور که از نامشان…

دیروز 5 مودم جیبی 4.5G برتر بازار ایران را معرفی کردیم. این مودم ها عمدتا قیمتی بالای 3 میلیون تومان دارند و بعضا قیمت آن ها تا…

مودم های جیبی یا اصطلاحا Mi-Fi هواداران زیادی دارند. به ویژه در ایران که اینترنت ثابت پرسرعت چنگی به دل نمی زند و در بسیاری از نقاط در…

جشنواره چهارده سالگی دیجی کالا از امروز شده و بیش از یک میلیون جنس در آن با تخفیف های زیاد تا 70 درصد به مدت دو روز…

شاید شما نام برند Orbi را بیشتر برای روترهای مش وای فای و پر قدرت نت گیر شنیده باشید. من هم تا پیش از دیدن مودم 4G…

شاید نام مودم 4G ای لینک MR920 یا MR920-PLUS به گوش تان خورده باشید یا آن را در بعضی فروشگاه های اینترنتی دیده باشید. برند Alink متعلق…

در هفته های اخیر مودم نزتک NZT-99C وارد بازار ایران شده و به طور گسترده ای توسط فروشگاه های فیزیکی و آنلاین شبکه به فروش می رسد. این مودم…

این مقاله در 21 آذرماه 1399 به روز شده است. کاربران زیادی از مشکل آنتن دهی مودم های موبایل یا 3G/4G رنج می برند. این کاربران در آپارتمان ها یا…

منبع: شبکه چی

به "برای اتصال لپ تاپ به اینترنت دانگل 4G بخریم یا مودم 4G؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "برای اتصال لپ تاپ به اینترنت دانگل 4G بخریم یا مودم 4G؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اتصال لپ تاپ به اینترنت دانگل 4G بخریم یا مودم 4G؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید