برترین شغل جهان ؛ در یک ویلای بزرگ در یک جزیره زندگی کن و ماهانه 25هزار دلار دستمزد بگیر!

به گزارش وبلاگ مهیار، برترین شغل جهان... عجب سوالی! راستی برترین شغل جهان چه کاری می تواند باشد؟ مدیریت یک کارخانه بزرگ؟ بسازوبفروشی چندتا برج در بالای شهر؟ یا واردات و صادرات اجناس پرمصرف؟

برترین شغل جهان ؛ در یک ویلای بزرگ در یک جزیره زندگی کن و ماهانه 25هزار دلار دستمزد بگیر!

به گزارش وبلاگ مهیار، هرکسی در دنیا برای این سوال یک جوابی دارد. اصلا شاید یک جورهایی جواب این سوال شخصی باشد. اما متن آگهی ای که چند سال قبل در اینترنت منتشر شد، طوری بود که خیلی ها قانع شدند پیشنهاد آن می تواند برترین شغل دنیا باشد.

مجری این آگهی، مدیریت سازمان توریسم استان کوئینزلند استرالیا بود و شغلی 6ماهه را به افرادی که دارای روابط عمومی بالا، تجربه زندگی در منطقه ها دورافتاده و البته انگیزه برای تجربه شرایط تازه را داشته باشند، پیشنهاد می داد. حالا اصل کار چی بود؟ خیلی ساده است، این آدم خوشبخت باید برای 6ماه در جزیره هامیلتون در استان کوئینزلند استراحت و خوشگذرانی می کرد، از آنجا عکس و فیلم می گرفت و وب لاگ مخصوص جزیره را هم با یادداشت های مجذوب نمایندهش به روز می کرد.

متن آگهی مجذوب نماینده بود اما چیزی که باعث شد 34 هزار نفر از کشورهای مختلف دنیا برای رسیدن به این شغل ثبت نام نمایند، قسمت مالی ماجرا بود. استان کوئینزلند که بودجه 1/5میلیون دلاری برای توسعه توریسم این منطقه از استرالیا در نظر گرفته، همه هزینه سفر برنده نهایی این ماراتن چند ماهه را پرداخت می کرد، یک ویلا با 6اتاق در برترین نقطه جزیره برای او و همراهش در نظر می گرفت و ماهانه هم 25 هزار دلار استرالیا به او حقوق می داد! قضیه وقتی مجذوب نماینده تر می گردد که بدانیم گشت وگذار در این مجموعه جزیره فقط از عهده آدم های خیلی پولدار برمی آید.

برنده خوش شانس چه کسی است؟

رقابت سخت داوطلبان در نهایت به یک لیست 16 نفری رسید که افرادی از کشورهای فرانسه، آمریکا، دانمارک و انگلستان در آن حضور داشتند. بعد از اینکه تست کتبی و عملی در رشته های غواصی، عکاسی، گزارش نویسی از آنها گرفته شد، خاتمه مجریان طرح آقای بن سوتال را به عنوان فرد برگزیده معرفی کردند. سوتال 34 ساله در این آزمون 4 روزه که درچند جزیره این منطقه انجام شد، برترین گزارش ها، عکس ها و ویدئوها را از منطقه تهیه نموده بود و همین باعث شد تا برای مدت 6ماه خوشبخت ترین آدم روی زمین باشد.

بن سوتال در آزمون نهایی غواصی در جزیره هامیلتون

مراحل قبلی این آزمون در شهرهای آمستردام و لندن برگزار شده بود. حالا سوتال باید از اول ماه ژوئن خودش را به این جزیره برساند و کار پردردسرش! را در این جزیره شروع کند. پیتر لاولور - وزیر توریسم استرالیا - که یکی از مجریان اصلی این طرح بوده، با این انتخاب کاملا موافق است. او در مراسم ویژه ای که برای معرفی برنده خوش شانس در جزیره برگزار و از چندین شبکه تلویزیونی دنیا هم به شکل مستقیم پخش شد، تاکید نمود سوتال قطعا از عهده این کار برمی آید و می تواند کاری کند تا اقتصاد توریسم استان کوئینزلند متحول گردد.

به به آقای خوشبخت!

بن سوتال اهل شهر کوچک هانتس انگلستان است. او تا حالا به بهانه های مختلفی به شهرهای زیادی در دنیا سفر نموده. تحصیلات دانشگاهی او در رشته تور لیدری است و بعد از فارغ التحصیلی هم در همین رشته به کارش ادامه داده. البته بن این چند سال آخر را مشغول کار در انگلستان بود و مدیریت چند برنامه خیریه را برعهده داشت.

آقای خوشبخت در ویدئوی یک دقیقه ای که برای معرفی در اول رقابت ها پر نموده بود، خودش را یک آدم ماجراجو، خل وضع و البته پرانرژی معرفی می کرد که از کار زیاد و شرایط سخت هراسی ندارد. او مدعی بود مهم ترین چیز برایش در زندگی داشتن شغلی است که در عین راضی کردنش، به چهره دیگران هم لبخند بیاورد و او را به اهدافش در زندگی برساند. از جمله فعالیت های مورد علاقه بن غواصی، دوچرخه سواری در کوهستان و عکاسی است. او در اوقات فراغت به مدیریت کنسرت های موسیقی و کوهنوردی مشغول است.

نمایی از محل کار برنده خوش شانس در اقیانوس آرام

یک مرد ذاتا راضی!

سوتال زمانی که در آفریقا زندگی می کرد، برای مدتی سوار بر لندروور مدل 1986 پدرش دانکن، دورتادور این قاره را گشت و برای مبارزه با بیماری های واگیردارکه هر سال جان هزاران نفر را درآفریقا می گیرد، یاری مالی جمع کرد. او برترین دوستش را اوون درج معرفی می نماید که در دوران تحصیل در هانتز با او بود. آنها در تمام این سال ها پروژه های مشترکی را با هم اجرا کردند که از آن جمله تهیه گزارش از کسوف هایی بود که سال های اخیر در نقاط مختلف دنیا رخ داد.

با توجه به این فعالیت ها تعجبی ندارد که آقای خوش شانس مصاحبه های متعدد تلویزیونی و مطبوعاتی داشته و عده زیادی در اینترنت با فعالیت های او آشنا باشند و به قولی قبل از اینکه همای سعادت روی سرش بنشیند و برای این کار انتخاب گردد، یک پا بچه معروف بوده باشد. آقای خوش شانس اصرار دارد کسی از او درخواست اثر هنری نکند چون به هیچ عنوان استعدادی در این زمینه ندارد، درعوض تا دلتان بخواهد از تابستان، دیدار با آدم های ناشناس، اسپورت کردن خودروها، حضور در جشنواره ها و کنسرت ها و انجام انواع و اقسام نرمش های سخت و طاقت فرسا لذت می برد.

منبع: وبلاگ مهیار سرنخ، سال 1388

منبع: همشهری آنلاین

به "برترین شغل جهان ؛ در یک ویلای بزرگ در یک جزیره زندگی کن و ماهانه 25هزار دلار دستمزد بگیر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شغل جهان ؛ در یک ویلای بزرگ در یک جزیره زندگی کن و ماهانه 25هزار دلار دستمزد بگیر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید