تصاویر خیره کننده از سراسر دنیا در شب را به دیدن بنشینید (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ مهیار، چند ماه پیش، مسابقات سالانه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافیک سرانجام یافت. شرکت کنندگان این مسابقه، عکس هایی زیبا و خیره کننده از نمای شب در نقاط مختلف دنیا ارسال کردند. در این مقاله به برترین عکس ها در شب از دید نشنال جئوگرافیک نگاهی می اندازیم.

تصاویر خیره کننده از سراسر دنیا در شب را به دیدن بنشینید (قسمت اول)

هر مکانی در شب متفاوت به نظر می رسد. به محض غروب خورشید، شگفتی هایی که در روز پنهان شده بودند، ظاهر می شوند. حال آن که به علت چراغ های یک شهر شلوغ باشد یا ستاره هایی بر فراز چشم انداز ای دوردست، همواره جاذبه های جدیدی برای سیاحت وجود دارد. عکاسان برای تماشا مکان های مشابهی از چشم اندازهای متفاوت در شب پرسه می زنند.

اگرچه از مهلت ارسال عکس برای مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافیک سال 2017 گذشته است، این تصاویر روشنایی را به صفحه نمایش ما می آورند. بیشتر آثار ارسالی با به تصویر کشیدن زیبایی خیره نماینده شب، از درخشش افق شهر در هنگ کنگ گرفته تا شفق قطبی در آلاسکا، مخاطب را به خود جذب می نمایند. در ادامه مقاله منتخبی از عکس های زیبای نشنال جئوگرافیک را خواهید دید.

هنگ کنگ

هنگ کنگ یکی از پرجمعیت ترین شهرهای دنیا است. این شهر پر از آسمان خراش هایی است که هنوز هم با کوه های بسیاری احاطه شده است. اگر از این کوه ها بالا بروید، تمام شهر را به صورت ساختاری شبیه به یک مادربرد (motherboard) خواهید دید. ساختمان ها مانند سرورهای کامپیوتر به نظر می رسند، در حالی که جاده های اصلی، کابل های اتصال سرورهای مختلف هستند. مردم مانند داده هایی هستند که از یک سو به سویی دیگر منتقل می شوند.

هنگامی که بادهای گرم از اقیانوس جنوبی نوید بهار را می دهند و با آخرین بقایای زمستان می آمیزند، مه دریایی در اطراف بندرگاه ها به وجود می آید. این عکس، نمای خیره نماینده مه دریایی در ترمینال کانتینری کوای چونگ (Kwai Chung) را نشان می دهد. لایه های مه دریایی لنگرگاه یعنی نقطه خاتمه سفرهای دریایی را فرامی گیرد و تنها جرثقیل های کشتی های کانتینری و برج های دوقلوی پروژه پل استون کاترز (Stonecutters Bridge) در این مه قابل مشاهده هستند.

در بهار، قله هنگ کنگ جای خوبی برای عکاسانی است که می خواهند از مه اطراف بندر ویکتوریا عکس بگیرند. با این حال، تنها 2 الی 3 بار در سال این چشم انداز تکرار می گردد.

CP Lau می گوید:

در آن شب، مه غلیظی تقریبا تمام ساختمان های شهر را پوشانده بود. بلندترین ساختمان شهر، یعنی مرکز خرید ICC به تنها ساختمان پابرجا در این مه غلیظ تبدیل شد.

این عکس در خیابان گاردن، یکی از محبوب ترین خیابان ها برای گردشگران و افراد محلی در هنگ کنگ گرفته شده است. فرقی ندارد که این عکس از خود خیابان گرفته شده باشد یا از تابلوهای قدیمی آن، عطر هنگ کنگ قدیم در فضا جاری است.

عکس بالا با روش نوردهی طولانی (long exposure) در مقابل خط عابر پیاده در شب در هنگ کنگ ثبت شده است.

این تصویر از آینه ای شدن خیابان چون ینگ (Chun Yeung) در هنگ کنگ پس از بارش باران در شب است.

عکس بالا از ماه کامل در تاریخ 17 سپتامبر 2016 گرفته شده است.

آلفرد لی می گوید:

این عکس را در دیزنی لند هنگ کنگ گرفتم، که در 12 کیلومتری شهر واقع شده است. ساختمانی که در عکس می بینید، بلندترین ساختمان هنگ کنگ، مرکز تجارت بین المللی است. چنین فاصله ای، یک توهم قوی ایجاد می نماید. علاوه بر این، در آن شب ماه، تنها 365000 کیلومتر تا زمین فاصله داشت و خیلی به زمین نزدیک بود.

کچیکان، آلاسکا

کچیکان شهری که مردم محلی آن را شهر بارانی می نامند، معمولا آسمانی پوشیده از ابر یا بارانی یا پوشیده از شفق های قطبی بسیار قوی دارد. با این حال، در آخرین هفته ماه مه پدیده نادری از آسمان صاف، طوفان ژئومغناطیسی بسیاری قوی، جزر و مد و هوای گرگ و میش اوایل تابستان مشاهده می گردد که مناظری فوق العاده خاص و در عین حال غیرمعمول برای گردشگران و ساکنین به وجود می آورد.

بانکوک، تایلند

وقتی در بانکوکتایلند، شب فرامی رسد، این بازار رنگارنگ با رنگ و نور روشن می گردد. این غرفه های رنگین کمانی از بالا بسیار درخشان و پرشور به نظر می رسند.

لندن، انگلستان

در این عکس، بخشی از زندگی در لندن با عبور یک اتوبوس دو طبقه قرمز از روی یکی از مشهورترین پل های لندن، پل برج (Tower Bridge) نشان داده شده است.

یک تاکسی برای مدتی در خیابان پارک لندن توقف نموده است تا این تصویر به وجود آید.

نیویورک

صاعقه ای که در نتیجه یک طوفان تابستانی در محله منهتن رخ داد و در آسمان نیویورک به نور ماه پیوست.

عکسی که در طول اولین بارش برف سال در شهر نیویورک گرفته شده است.

آلبرتا، کانادا

این عکس از دریاچه یخی آبراهام در آلبرتا، کانادا گرفته شده است.

ییفان بای می گوید:

یک شب سرد و طوفانی معمولی بود. داشتم روی دریاچه یخ زده قدم می زدم که ناگهان این تکه یخ زیبا را دیدم که گویی منفجر شده بود و حباب های یخ زده ای در آن وجود داشت. چراغ سرم را روی آن گرفتم و چشم انداز زیبایی به وجود آمد، در پشت سرم در آسمان شفق قطبی به حرکت عایدی و درست در همان لحظه یک ستاره دنباله دار از آسمان عبور کرد.

کراکو، لهستان

این عکس از کلیسای سنت مری در کراکو، لهستان گرفته شده است.

GRZEGORZ می گوید:

در آن روز هیچ چیزی درباره این رنگ های دراماتیک اعلام نشد. چند ساعت پیش از غروب آفتاب، ابرها متراکم و کم بودند. به محض غروب خورشید، این صحنه جادویی شکل گرفت، در حالی که تا قبل از آن خورشید دیده نمی شد. در ابتدا رنگ های اطراف آن نقره ای و آبی بود. بعد کم کم، مه بنفش در آسمان ایجاد شد. من باید می فهمیدم که چه اتفاقی در آسمان می افتد. بعد از پنج دقیقه خواهش و التماس به شیپورچی کلیسا، بالاخره اجازه ورود را گرفتم و پنج دقیقه برای گرفتن این عکس صرف کردم.

فرانکفورت، آلمان

Vitaly می گوید:

بهار سال جاری، تعطیلات را در فرانکفورت گذراندم. سرشب از روی پل گذشتم و چشم انداز ای تماشای از این شهر مدرن در شب و مجاورت آسمان خراش های بلند با کلیساهای قدیمی را دیدم. از سه پایه برای بالا بردن سرعت شاتر (حدود 20 ثانیه) استفاده کردم، ایزو را روی کم ترین حالت و گشادگی دیافراگم را روی F11 تنظیم کردم. پس از آن، 2 عکس جداگانه (از چراغ ها و ساختمان ها) در یک تصویر ترکیب شده است.

سنگاپور

یکی از قدیمی ترین مجتمع های مسکونی سنگاپور که در سال 1965، سال استقلال سنگاپور از مالزی، ساخته شده، مکان خاطره انگیز و بی نظیری برای مردم محلی است.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com

به "تصاویر خیره کننده از سراسر دنیا در شب را به دیدن بنشینید (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر خیره کننده از سراسر دنیا در شب را به دیدن بنشینید (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید