تعداد کتابخانه های سیار کشور 2 برابر می گردد

به گزارش وبلاگ مهیار، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در زنجان، مهدی رمضانی عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح کتابخانه علامه شیخ عبدالکریم زنجانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اولویت های کتابخانه های عمومی توسعه کتابخانه در منطقه ها کمتر برخوردار است که یکی از اقدامات ساخت کتابخانه و دیگری افتتاح کتابخانه سیار است.

تعداد کتابخانه های سیار کشور 2 برابر می گردد

وی با اشاره به اینکه امیدواریم تعداد قابل توجهی کتابخانه سیار با قول رئیس جمهور افزایش پیدا کند، گفت: در حال حاضر 50 کتابخانه سیار داریم که تعداد آنها به دو برابر افزایش پیدا خواهد نمود.

رمضانی در ارتباط با پروژه های فعال کتابخانه های عمومی نیز گفت: قریب به 300 پروژه در کشور فعال است که قریب به 40 پروژه بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور توضیح داد: غیر از کتابخانه های مرکزی اغلب پروژه هایی که در حال ساخت هستند، در منطقه ها محروم در حال ساخت است.

رمضانی توضیح داد: کتابخانه های روستایی تنها پایگاه فرهنگی روستا و مرکز مبادلات اجتماعی محسوب می شوند و با تغییر رویکردی که در نهاد کتابخانه های عمومی کشور به وجود آمده، کتابخانه های عمومی به پایگاه فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: امروز در جهان آن تصور سنتی از کتابخانه عمومی به عنوان مکانی که صرفاً کتاب امانت می دهد و از سالن مطالعه آن استفاده می گردد، تغییر نموده و کتابخانه ها تبدیل به یک مرکز فرهنگی اجتماعی شده اند که حول محور کتاب و اطلاع رسانی فعالیت می نمایند.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ارتباط با کتابخانه مرکزی زنجان نیز گفت: کتابخانه مرکزی زنجان چون کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در قالب اعتبارات سفر اول ریاست جمهوری قرار نگرفت، اما با پیگیری امیدواریم جزو مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری قرار بگیرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تعداد کتابخانه های سیار کشور 2 برابر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد کتابخانه های سیار کشور 2 برابر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید