جوش زدن بعد از هایفوتراپی صورت ! واقعیت یا شایعه؟

به گزارش وبلاگ مهیار، افرادی که دارای پوست های حساس و یا مستعد جوش هستند، ممکن است در استفاده از بعضی روش های زیبایی و درمانی پوست دچار مشکل گردند. این نوع پوست ها به دلیل التهابی که ممکن است در طی فرآیند زیبایی پوست به وجود آید، دچار جوش زدن گردند. خوب است بدانید یکی از روش های ایمنی که فرد میتواند اطمینان خاطر داشته باشد که به هیچ عنوان دچار مسائل و عوارضی پوستی نمی شود، هایفوتراپی صورت میباشد. در واقع فرد دچار جوش زدن بعد از هایفوتراپی نمیشود. اگر تمایل دارید با روش هایفوتراپی و دلیل ایمن بودن این روش آشنا گشت؛ این مطلب را از دست ندهید.

جوش زدن بعد از هایفوتراپی صورت ! واقعیت یا شایعه؟

چه افرادی مستعد جوش زدن روی پوست خود هستند؟

به طور کلی افرادی که دارای پوست های چرب هستند، نسبت به سایر انواع پوست مستعد بروز جوش وآکنه بر روی سطح پوست خود هستند. چربی پوست این افراد میتواند در محل هایی ازپوست منافذ باز پوستی را کاور نموده و به این ترتیب اجازه خروج سلول های اضافه پوستی و چربی های اضافه را نمیدهد و موجب بروز تورم در آن ناحیه و رشد باکتری میشود. جوش های انواع مختلفی دارند، اما متداول ترین نوع جوش زدن بعد از هایفو احتمالا از انواع جوش های پاپول (جوش قرمز) و پسچول (جوش چرکی) است که از نوع جوش های التهابی محسوب میگردند. در روش هایفو به علت اینکه قبل از انجام این روش پوست کاملا آماده سازی میشود و بلافاصله پس از هایفو نیز روند خنک سازی پوست شروع میشود، میتوان با اطمینان گفت که به هیچ عنوان احتمال بروز جوش نخواهیم داشت.

آیا هایفوتراپی منجر به بروز جوش می شود؟

همانطور که پیشتر ارائه شد، هایفوتراپی ممکن است موجب بروز التهابات بسیار مختصر در بعضی پوست های حساس شود، اما با اینحال این التهابات منجر به بروز جوش زدن بعد از هایفو نمیشود. علت آن هم در این موضوع است که بروز جوش به علت بسته شدن منافذ باز پوستی رخ میدهد که در فرآیند انجام هایفوتراپی و قبل از انجام آن پزشک به معاینه پوست فرد پرداخته و در صورت دارا بودن منافذ بسته، به یاری روش های سرپایی و مختلف به از بین بردن آن اقدام میکند. به این ترتیب احتمال بروز جوش کاملا از بین میرود. از طرف دیگر بعد از انجام هایفوتراپی به علت حرارت ایجاد شده به وسیله اشعه این دستگاه، بلافاصله عملیات خنک سازی پوست به وسیله پزشک متخصص اعمال میشود و به این ترتیب مجددا زمینه بروز جوش از بین خواهد رفت. با این تفاسیر میتوان با اطمینان خاطرنشان کرد که در روند هایفوتراپی، هیچگونه بروز جوش نخواهیم داشت و اگر فردی دچار جوش زدن در طی دو یا سه روز پس از هایفو شود، علت آن در عدم رعایت روتین پوستی معمولی وی خواهد بود.

نکته: هایفوتراپی به خودی خود منجر به بروز جوش و آکنه های پوستی نمیشود.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

بعد از انجام هایفوتراپی احتیاج به انجام اقدامات خاصی نمی باشد، اما اگر پوست حساس و مستعد جوش زدن بعد از هایفو دارید، بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید.

  • از استحمام با آب داغ پرهیز نمایید.
  • در صورت دارا بودن پوست چرب و مستعد جوش، حتما روتین پوستی خود را رعایت کنید و مانع از بسته شدن منافذ باز پوستی خود گشت.
  • از انجام وکس، اصلاح و فیشیال پوستی به مدت حداقل سه روز پس از هایفو خودداری نمایید.
  • به مدت 48 ساعت از شوینده های ملایم برای شستشوی پوستی بهره بگیرید.
  • در صورت تجویز پمادها و کرم های آبرسان و ضد التهاب به وسیله پزشک، آن ها را طبق دستور مصرف نمایید.
  • از انجام آرایش های سنگین بر روی پوست به مدت سه روز خودداری نمایید.
  • هنگام خروج از منزل حتما از کرم های ضد آفتاب غیر رنگی بهره ببرید.
  • در صورت التهاب احتمالی از کیسه آب یخ به مدت کوتاه بر روی پوست خود استفاده نمایید.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

همانطور که مراقبت های بعد از هایفو میتواند مانع از جوش زدن شود، مسلما انواع مراقبت های قبل از انجام این روش نیز میتواند تا حد زیادی مانع از بروز جوش و ایجاد التهاب در پوست گشت. از جمله این موارد میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • از انجام آرایش قبل از هایفوتراپی بپرهیزید.
  • با پوستی تمیز و عاری از هر گونه میکروب اقدام به انجام هایفو نمایید.
  • قبل از انجام هایفو از تونرهای ملایم مخصوص پوست خود برای زدودن آلودگی و چربی ها استفاده نمایید.
  • 48 ساعت قبل از هایفو به میزان زیاد آب بنوشید.
  • از انجام وکس و اصلاح و یا فیشیال های پوستی از 48 ساعت قبل از هایفو خودداری نمایید.
  • در صورت وجود هرگونه بیماری پوستی قبل از انجام هایفو با پزشک در میان بگذارید.
  • در صورت انجام سایر روش های زیبایی بر روی پوست به مدت یک هفته قبل از هایفوتراپی، پزشک را آگاه نمایید.

جوش زدن بعد از هایفوتراپی

به طور کلی بروز جوش بر روی پوست هایی ایجاد میشود که دارای منافذ بسته پوستی هستند و پوست ها و چربی های اضافه در ترکیب با باکتری ها منجر به بروز جوش ها و آکنه های چرکی یا معمولی در زیر پوست میشود و به علت اکسید شدن این نوع جوش ها و یا ترکیب شدن با باکتری های مختلف دارای رنگ های مختلفی هستند. خوب است بدانید افرادی که مستعد جوش هستند نیز میتوانند از بعضی روش های زیبایی همانند هایفوتراپی استفاده کنند و همزمان مانع از جوش زدن بعد از هایفو گردند. به این ترتیب که حتما روتین و مراقبت پوستی خود را قبل و بعد از هایفو رعایت کنند و بعلاوه در صورت داشتن بیماری های پوستی آن را با پزشک متخصص در میان بگذارند تا پزشک بتواند از درمان های پیشگیری کننده جوش و آکنه بر روی پوست شما استفاده نماید. به این ترتیب تا حد زیادی مانع از بروزجوش خواهید شد. دقت داشته باشید که افرادی که دارای پوست معمولی و یا خشک هستند، بهترین گزینه برای انجام هایفو هستد و افراد دارای پوست های چرب نیز با رعایت روتین های پوستی و هماهنگی با پزشک متخصص نیز میتواند مانع از بروز جوش بعد از این روش گردند.

خلاصه مطلب

هایفوتراپی یکی از امن ترین و بهترین روش هایی است که علاوه بر اینکه هیچ دوره نقاهتی ندارد، مانع از بروز مسائل و عوارض پوستی بعد از آن میشود. از جمله مسائلی که افراد با پوست چرب با آن دست و پنجه نرم میکنند، احتمال جوش زدن بعد از هایفو و یا سایر روش های زیبایی است که میتوانند با رعایت نکات قبل و بعد از انجام هایفو که در این مطلب گردآوری شد، تا حد زیادی از بروز آن جلوگیری کنند.

منبع: فوت و فن

به "جوش زدن بعد از هایفوتراپی صورت ! واقعیت یا شایعه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوش زدن بعد از هایفوتراپی صورت ! واقعیت یا شایعه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید