حذف سهم صندوق ملی محیط زیست از درآمد حاصل از عوارض آلایندگی صنایع، ضربه جبران ناپذیری بر پیکره محیط زیست است

به گزارش وبلاگ مهیار، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با انتقاد از تصویب طرح یک فوریتی نمایندگان مجلس به منظور حذف سهم صندوق محیط زیست از درآمد حاصل از عوارض آلایندگی صنایع، ضربه جبران ناپذیری بر پیکره محیط زیست گفت و ابراز امیدواری کرد نمایندگان مجلس در این زمینه بازنگری و خواستار توجه ویژه آنان به محیط زیست و سلامت جامعه شد.

حذف سهم صندوق ملی محیط زیست از درآمد حاصل از عوارض آلایندگی صنایع، ضربه جبران ناپذیری بر پیکره محیط زیست است

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، فریدون یاوری با اعلام این خبر گفت: در سال های اخیر با پیگیری های سازمان حفاظت محیط زیست و حمایت دولت، مجلس شورای اسلامی پایان در بند ن تبصره 6 قانون بودجه سال 99، با اختصاص 35 درصد از عوارض آلایندگی وصول شده از محل 1 درصد از قیمت فروش تبصره 1 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده، که به موضوع پرداخت عوارض آلایندگی توسط واحدهای تولیدی آلاینده پرداخته است، موافقت نمود که درآمد حاصل از این عوارض به منظور رفع آلایندگی و بهبود محیط زیست مورد استفاده قرار می گیرد.

این مقام مسئول در ادامه شرح داد: بر اساس قانون بودجه سال 99 قرار شد که از ابتدای امسال بخشی از درآمد حاصل از عوارض آلایندگی که پیش از این به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می شد به صندوق محیط زیست برای رفع آلایندگی صنایع پرداخت شود.

یاوری افزود: درحالی این موضوع مورد موافقت کمیسیون تلفیق قرار گرفته و بخشی از این عوارض آلایندگی به صندوق محیط زیست نیز پرداخته شده بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح یک فوریتی اختصاص یک درصد از درآمد عوارض آلایندگی ها به شهرداری ها و دهیاری ها و عدم پرداخت آن به صندوق محیط زیست را تصویب کردند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در بخشی دریگر از سخنان خود گفت: علیرغم برخی تلاش های اجرا شده از سوی شهرداری اما محیط زیست استان همچنان با چالش هایی چون مدیریت پسماند و عدم تکمیل سیستم تصفیه فاضلاب شهری و ... روبرو است که با توجه به بودجه محدود سازمان حفاظت محیط زیست و حذف سهم صندوق محیط زیست از عوارض آلایندگی می تواند ضربه جبران ناپذیری را به محیط زیستی که سلامت مردم در گرو آن است وارد نماید.

یاوری افزود: با توجه به رسالت سازمان حفاظت محیط زیست این اداره کل در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ محیط زیست اقدامات بسیار خوبی را در سطح استان انجام داده است که انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان کرمانشاه و انتقال مفاهیم و محتواهای محیط زیستی برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی های زیست محیطی به دانش آموزان از طریق شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد) در سطح استان از نمونه های شاخص آن بشمار می رود.

وی بیان نمود: بسیاری از برنامه هایی که بمنظور بهبود شرایط محیط زیست پیاده سازی و برای اجرا آماده شده است با حذف سهم صندوق محیط زیست از عوارض آلایندگی متوقف و چالش های موجود زیست محیطی را بیش از بیش افزایش خواهد داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در پایان از مجمع نمایندگان استان و نمایندگان محترم مجلس درخواست کرد تا سهم صندوق ملی محیط زیست همچنان از 1 درصد عوارض آلایندگی صنایع محفوظ و مصوبه مذکور را از دستور کار خارج نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "حذف سهم صندوق ملی محیط زیست از درآمد حاصل از عوارض آلایندگی صنایع، ضربه جبران ناپذیری بر پیکره محیط زیست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف سهم صندوق ملی محیط زیست از درآمد حاصل از عوارض آلایندگی صنایع، ضربه جبران ناپذیری بر پیکره محیط زیست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید