خودرو های برقی ساخت کلاشینکف

به گزارش وبلاگ مهیار، در اتفاقی جالب توجه، شرکت روسی کلاشینکف کانسپت Kalashnikov Concept که در زمینه ساخت سلاح و ربات های نظامی فعال است، دو خودروی برقی نو با طراحی جالب توجه را معرفی نموده که قرار است به بازار خودرو های الکتریکی راه یابند.

خودرو های برقی ساخت کلاشینکف

به گزارش وبلاگ مهیار، احتمالاً بسیاری از افراد نام کلاشینکف را با اسلحه های انفرادی معروف آن و از جمله ای کی 47 بشناسند. اسلحه ای که برای اولین بار به وسیله میخائیل کلاشینکف روسی ساخته شد و اکنون به یکی از مشهورترین سلاح های انفرادی دنیا بدل شده است. اما شاید بعضی از افراد ندانند که شرکتی بنام کلاشنیکف کانسپت وجود دارد که در زمینه ساخت سلاح، خودرو های بدون سرنشین و ربات های نظامی فعالیت می نماید و جالب تر از آن اینکه این اسلحه ساز حالا رسماً به یک سازنده خودرو های برقی شهری نیز بدل شده است.

به عبارت دیگر، این شرکت روسی اکنون به صنعت نوظهور خودرو های الکتریکی چشم دوخته است، زیرا اکنون از دو ثبت اختراع تازه مربوط به خودرو های برقی رونمایی نموده است. این شرکت در واقع اولین نمونه اولیه خودرو برقی خود را در سال 2018 با طراحی بسیار زیبا به نمایش گذاشت و این طرح های تازه نشان دهنده بعضی پیشرفت ها هستند.

خودرو های برقی اخیراً در دفتر ثبت اختراع روسیه ثبت شده اند و یکی از آن ها UV-4 نام دارد، اما یک خودروی سه چرخ دوم، ناشناس و تا به حال دیده نشده است. خودروی UV-4 از طراحی ناهموار با چهار چرخ که در معرض دید هستند، استفاده می نماید. بعلاوه این خودرو از یک بدنه و در های ویژه با درجه ایمنی نظامی بهره می برد. طول کل خودرو 133.8 اینچ و عرض آن 59 اینچ و ارتفاع آن 70 اینچ است. با این طراحی، ما انتظار نداریم که طراحی داخلی این خودرو پر زرق و برق باشد. اما انتظار می رود که این خودرو دارای ویژگی هایی مانند تهویه مطبوع، سیستم صوتی و سیستم تعلیق قابل تنظیم باشد. خودروی برقی UV-4 نیروی خود را از یک موتور الکتریکی 67 اسب بخاری می گیرد. حداکثر سرعت این خودرو 50 مایل در ساعت است و حداکثر برد آن با یک شارژ کامل، 93 مایل است.

در سمت دیگر، خودروی برقی سه چرخ ناشناس، دارای ضریب فرم حتی کوچکتری است. نمای جلویی این مدل از همان طراحی UV-4 بهره می برد، اما دری وجود ندارد. به گزارش وبلاگ مهیار، تصاویر نشان می دهد که این سه چرخه برقی به احتمال زیاد ظرفیت یک نفر را پذیرا خواهد بود به همین علت می توان کاربری آن را برای حمل بار درون شهری تصور کرد هرچند که احتمالاً نسخه استفاده روزمره برای افراد را نیز عرضه خواهد نمود. به هرحال سازنده روسی هنوز اطلاعاتی درباره این خودرو برقی را منتشر ننموده و ما باید منتظر گزارش های رسمی بعدی باشیم. از نظر در دسترس بودن و قیمت نیز شرکت کلاشنیکف هنوز زمان عرضه خودرو های برقی یا قیمت آن ها را فاش ننموده است.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ مهیار

منبع: فرارو

به "خودرو های برقی ساخت کلاشینکف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو های برقی ساخت کلاشینکف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید