درمان خشکی پوست با 9 توصیه طلایی

به گزارش وبلاگ مهیار، خشکی از شایع ترین مسائل پوست است. با چند روش ساده مثل پوشیدن دستکش و مرطوب نگهداشتن پوست می توانید به درمان خشکی پوست خود یاری کنید.

درمان خشکی پوست با 9 توصیه طلایی

وبلاگ مهیار | سرویس آرایش و زیبایی - در صورتی که رطوبت پوست کاهش یابد، مراقبت های دیگری که در طول سال برای درمان خشکی پوست انجام می دهید نیز، ممکن است خیلی خوب جواب ندهد. اگر در نحوه مراقبت از پوست خود تغییرات لازم را انجام ندهید، هوای خشک می تواند خطوط و چین و چروک پوست را بیشتر و نمایان تر کند. پوست خشک می تواند خارش، پوسته پوسته شدن، کرک و حتی خونریزی به همراه داشته باشد.

1- حمام کردن

از حمام کردن و دوش دریافت به نحوی که خشکی پوست را افزایش دهد خودداری کنید. برای درمان خشکی پوست بهتر است، در زمان حمام کردن این توصیه ها را رعایت کنید:

  • درب حمام را کاملا ببندید.
  • زمان حضور در حمام را به 5 تا 10 دقیقه محدود کنید.
  • برای شستشو از آب داغ استفاده نکنید، بهتر است آب گرم و ملایم باشد.
  • از مواد شوینده ملایم و بدون عطر بهره ببرید.
  • برای از بین بردن چرک و چربی از بدن، از مواد شوینده به اندازه کافی بهره ببرید. اگر از مقدار زیادی مواد شوینده بهره ببرید کف غلیظ و زیادی از آن ایجاد می گردد که صحیح نیست.
  • پوست خود را به آرامی با حوله خشک کنید.
  • بلافاصله پس از خشک شدن پوست، بر روی آن مرطوب نماینده بمالید.

2- استفاده از مرطوب نماینده

بعد از شستشو، از مرطوب نماینده بهره ببرید. زیرا پماد ها، کرم ها و لوسیون ها رطوبت طبیعی موجود در پوست شما پس از شستشو را حفظ می نمایند و نمی گذارند رطوبت از بین برود. برای حفظ رطوبت بدن و درمان خشکی پوست، باید بعد از این دو موقعیت از مرطوب نماینده بهره ببرید:

  • خشک کردن پوست پس از دوش دریافت یا حمام کردن
  • شستن صورت یا دست ها

10 ماده طبیعی برای جوانسازی پوست صورت

3- استفاده از کرم به جای لوسیون

از پماد یا کرم بجای لوسیون بهره ببرید. پماد ها و کرم ها موثرتر و سالم تر از لوسیون ها هستند. به دنبال یک کرم یا پماد حاوی روغن مانند روغن زیتون یا روغن جوجوبا باشید. کره درخت شیا همچنین می تواند یاری شایانی به شما کند.

سایر مواد تشکیل دهنده ای که به درمان خشکی پوست یاری می نمایند عبارتند از: اسید لاکتیک، اوره، اسید هیالورونیک، دی متیکون، گلیسیرین، لانولین، روغن های معدنی و وازلین.

نکته: سعی کنید همواره یک کرم دست چرب همراه خود داشته باشید و از آن بعد از هر بار شستن دست ها بهره ببرید. این کار به درمان خشکی پوست شما یاری می نماید.

5 راز طلایی برای جوان کردن پوست دست

4- چرب کردن لب ها

چرب نماینده یا مرطوب نماینده ای را برای لب انتخاب کنید که بعد از استفاده از آن احساس خوبی در لب داشته باشید. بعضی چرب نماینده های لب می توانند لب های شما را تحریک نمایند. اگر بعد از استفاده از یک روغن یا کرم، لب ها خارش بگیرد یا موجب گردد خمیازه بکشید، بهتر است آن را عوض کنید.

5- استفاده از محصولات مناسب

فقط از محصولات مراقبت از پوست، بدون بو و ملایم بهره ببرید. بعضی از محصولات مراقبت از پوست برای پوست های خشک و حساس خیلی سنگین هستند. اگر پوست شما خشک است، از این محصولات استفاده نکنید:

  • صابون دئودورانت
  • محصولات مراقبت از پوست که شامل الکل، عطر، رتینوئید یا آلفا هیدروکسی اسید (AHA) هستند.

دوری کردن از این محصولات به درمان خشکی پوست شما یاری می نماید زیرا، پوست شما روغن های طبیعی خود را حفظ خواهد نمود.

6- پوشیدن دستکش

دست ها اغلب اولین قسمت از پوست است که ما متوجه خشکی آن می شویم. با پوشیدن دستکش می توانید پوست خشکی پوست را کاهش دهید. حتما قبل از انجام این موارد دستکش های خود را بپوشید:

  • خارج شدن از منزل در فصل زمستان
  • انجام کارهایی که باعث می گردد دستان خود را خیس کنید
  • استفاده از مواد شیمیایی، گریس ها و مواد دیگر

7- لباس و شوینده لباس مناسب

لباسی انتخاب کنید که پوست شما را تحریک نکند و از مواد شوینده ای برای شستن لباس ها بهره ببرید که ضد حساسیت باشد. هنگامی که پوست ما خشک است، حتی لباس و مواد شوینده می تواند تحریک نماینده باشد و موجب خارش یا حتی سوزش پوست شوند. برای جلوگیری از این امر:

  • لباس های پنبه ای یا ابریشمی زیر لباس های خود بپوشید یا لباس هایی که از کرک و یا موادی تشکیل شده باشند که احساس زبری و ناراحتی به شما ندهند.
  • از مواد شوینده ای برای شستن لباس های خود بهره ببرید که برچسب ضد حساسیت روی آنها وجود داشته باشند.

8- رطوبت هوا

به هوای اطراف خود رطوبت اضافه کنید. برای درمان خشکی پوست در همه افراد خانواده یا همکاران می توانید از یک دستگاه مرطوب نماینده هوا یا دستگاه بخار در منزل یا محل کارخود بهره ببرید.

دستگاه بخور سرد چه تفاوتی با دستگاه بخور گرم دارد؟

9- گرم کردن بدن

بدون استفاده از یک شومینه یا منبع گرمای دیگر، خود را گرم کنید. نشستن در مقابل یک شعله رو باز یا منبع گرمایی دیگر می تواند پوست شما را خشک کند.

با این توصیه ها پوست شما باید به سرعت آغاز به بهبودی کند. اگر این تغییرات تاثیری روی آن نداشته باشد، بهتر است برای درمان خشکی پوست خود به یک متخصص پوست مراجعه کنید. پوست خشک می تواند نشانه ای از یک بیماری پوستی باشد که باید درمان گردد. متخصص پوست پوست شما را آنالیز نموده و شرح می دهد که چه چیزی می تواند به کاهش ناراحتی شما یاری کند.

منبع: setare.com

به "درمان خشکی پوست با 9 توصیه طلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان خشکی پوست با 9 توصیه طلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید