در سفر به شیلی کجا بریم

به گزارش وبلاگ مهیار، شیلی (Chile) به لطف کوهستان ها، دشت ها، جنگل ها و اقیانوس دارای منظره ها طبیعی گسترده ای است. مقدار دراز و غیرمعمول کشور شیلی باعث شده تا این سرزمین یکی از خشک ترین بیابان ها را در شمال خود داشته باشد. این در حالی است که آب وهوای جنوب آن کاملا فرق دارد و موجوداتی همانند پنگوئن را در آنجا می توان مشاهده کرد. شیلی در کنار آرژانتین و نیوزیلند نزدیک ترین کشورها به قطب جنوب هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی شهرهای دیدنی شیلی بپردازیم.

در سفر به شیلی کجا بریم

10. شهر لا سرنا

La Serena

لا سرنا (La Serena) شهری در شمال شیلی است که دومین شهر قدیمی این کشور محسوب می گردد. این شهر سرشار از معماری های بسیار زیبا و سواحل طلایی و گرم است. این شهر دارای جاهای دیدنی بسیار جذابی است که از جمله آن ها می توان به موزه باستان شناسی و رصدخانه نجومی اشاره نمود. علاقه مندان به تفریحات فضای باز نیز می توانند از دوچرخه سواری در دره الکوی (Elqui Valley)، شنا و غواصی در جزیره دمام (Isla Damas) و بازدید از پارک ملی در فری خورخه (Fray Jorge) لذت ببرند.

9. شهر سانتیاگو

Santiago

شهر سانتیاگو (Santiago) مرکز سیاسی و فرهنگی شیلی محسوب می گردد و از نماهای کوهستانی پارک سرو سن کریستوبال (Cerro San Cristobal Park) تا تاریخچه شاعر پابلو ترودا (Pablo Neruda) جاهای دیدنی بسیار زیادی در شهر سانتیاگو وجود دارند که می توان از آن ها بازدید کرد. در حومه شهر، کوهستان ها و دامنه های کاخون د مایپو (Cajon de Maipo) وجود دارند که مسیرهای بسیار خوبی برای پیاده روی و کوهنوردی در آن به چشم می خورد و می تواند برای علاقه مندان به تفریحات فضای باز گزینه بسیار خوبی باشد.

8. جزیره شیلوئه

Chiloe Island

جزیره شیلوئه (Chiloe Island) بزرگترین جزیره در مجمع الجزایری به همین نام در منطقه لوس لاگوس (Los Lagos) است. این جزیره بعلاوه پس از جزیره تیرا دل فوئگو (Tierra del Fuego) به عنوان دومین جزیره بزرگ در آمریکای جنوبی شناخته می گردد. جزیره شیلوئه به لطف انزوای فیزیکی خودش نسبت به دیگر نقاط شیلی، معماری خاص و فرهنگی محلی جالب توجهی دارد. اسپانیایی ها در قرن شانزدهم میلادی به این جزیره آمدند و مبلغان مسیحی نیز در پی آن ها کلیساهای چوبی بسیار زیادی در سراسر این جزیره ساختند و کوشش کردند تا مسیحیت را در اینجا رایج نمایند. همین نیز سبب شده تا مردم اکنون ترکیبی از اعتقادات بومی و مسیحی را دارند.

7. شهر ایگیگه

Iquique

شهر ایگیگه (Iquique) به عنوان یک شهر ساحلی بسیار زیبا شناخته می گردد که معماری قرن نوزدهمی گرجی آن بسیار جالب توجه و زیبا است. افرادی که به این شهر سفر می نمایند، می توانند در طول روز در ساحل این شهر به موج سواری، پاراگلاید سواری یا شن سواری در سواحل طلایی رنگ و درخشان اینجا مشغول شوند. گردش در خیابان های سنگ فرش شده و نگاهی به معماری قدیمی ساختمان های شهر نیز می تواند سفر شما را لذت بخش تر کند. کلاب های شبانه و غذا خوردن در رستوران های مختلف و خرید کردن نیز سفر شما را کامل خواهند کرد.

6. آب دره های شیلی

Chilean Fjords

در خط ساحلی جنوبی شیلی تعداد زیادی آب دره و کانال وجود دارد که تنها راه دسترسی به این بخش از پاتاگونیا (Patagonia) محسوب می گردد. مطمئنا قایق سواری در میان آب دره های شیلی (Chilean Fjords) تجربه ماندگاری را برای شما رقم خواهد زد. بسیاری از این سفرهای آبی نیز از شهر پوئرتو مونتت (Puerto Montt) آغاز می گردد و مسافران از میان آبدره ها، یخچال های طبیعی و اقیانوس عبور می نماید و شاهد منظره های خیره نماینده هستند.

5. شهر والپارایسو

Valparaiso

شهر والپارایسو (Valparaiso) در مرکز شیلی قرار گرفته و یک شهر بندری و مالی به شمار می رود که بیشتر آن ساکنین طبقه کارگر هستند و شاعر برجسته پابلو نرودا علاقه ویژه ای نسبت به آن داشته است. بعضی از اولین نوآوری های شهری در آمریکای لاتین همانند اولین آتش نشانی داوطلبانه در این شهر شکل گرفتند. این شهر زیبا بیشتر برای خانه های درخشان و رنگارنگ، زندگی شبانه پر جنب و جوش و بعلاوه منظره ها دریایی بسیار زیبای خود شناخته می گردد.

4. منطقه دریاچه شیلی

Chilean Lake District

منطقه دریاچه شیلی (Chilean Lake District) یک دره آتشفشانی سرسبز و طولانی است که از پوئرتو مونتت در جنوب تا تموکو (Temuco) در شمال ادامه دارد. این منطقه شامل جنگل های متراکم، دریاچه هایی بسیار درخشان و آتشفشان های پوشیده از برف است. قبل از ورود اروپایی ها به اینجا، این منطقه پر از درخت بوده و مردم بومی در آن سکونت می کردند. با این حال، بسیاری از زیبایی های این منطقه همچنان دست نخورده به جای مانده است و از جمله این منطقه ها نیز می توان به پارک ملی لوس آلرسس (Los Alerces National Park) اشاره نمود. کوه های درون این پارک ملی بسیار جوان هستند و حدود دو هزار سال پیش شگل گرفته اند، از همین رو، بسیار ناهموار و مرتفع هستند و می توانند گزینه بسیار خوبی برای کوهنوردی باشند.

3. شهر سن پدرو د آتاکاما

San Pedro de Atacama

شهر سن پدرو د آتاکاما (San Pedro de Atacama) در منطقه آنتوفاگاستا در شیلی قرار گرفته و به لطف فلات مرتفعش و بعلاوه احاطه شدن با کوهستان ها، دریاچه ها و صخره های مختلف، منظره ها بسیار زیبا و خیره نماینده ای دارد که توجه گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب می نماید. این شهر در نزدیکی مرز بولیوی واقع شده است و گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی به آنجا سفر می نمایند. زیبایی های این شهر نیز سوژه های بسیار خوبی برای عکاسی محسوب می شوند که از جمله آن ها می توان به بیابان آتاکاما و بعلاوه مکان های باستانی اشاره نمود.

2. شهر تورس دل پئین

Torres del Paine

شهر تورس دل پئین (Torres del Paine) در انتهای جنوبی شیلی واقع شده است و در آنجا نیز می توان پارک ملی ای به همین نام را مشاهده کرد که متشکل از سرزمینی یخی است. در این پارک ملی، ستون های صخره ای بسیار بلندی در کنار دریاچه های یخچالی قرار گرفته اند که منظره های بسیار تماشایی و خیره نماینده را ایجاد نموده اند. گشت و گذار در میان این پارک ملی می تواند تجربه ماندگاری را برای شما رقم بزند. اردوگاه های مختلفی نیز درون پارک وجود دارند که شرایط را برای کمپ زدن گردشگران فراهم می نمایند.

1. جزیره ایستر

Easter Island

جزیره ایستر (Easter Island) حدود 3500 کیلومتر از مرکز شیلی فاصله دارد و همچنان یکی از بزرگترین اسرار دنیا به شمار می رود. درون این جزیره بدون درخت صدها مجسمه بدون چشم و غول پیکر وجود دارند که به وسیله مردمان پولنزی به شکلی زیبا و در عین حال خوفناک حکاکی شده اند. گردشگران علاوه بر بازدید از این مجسمه های اسرارآمیز، می توانند از سواحل بسیار زیبا و درخشان این جزیره نیز استفاده نمایند و اوقات خوشی را برای خودشان رقم بزنند. مطمئنا سفر به جزیره ایستر در شیلی تجربه ماندگاری برای شما را رقم خواهد زد.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "در سفر به شیلی کجا بریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به شیلی کجا بریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید