خانه گربه های وان؛ مکانی برای دوستداران گربه

به گزارش وبلاگ مهیار، ترکیه، کشوری پهناور و با جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی بی نظیر است. در میان جاهای تماشای ترکیه، از خرابه های باستانی و مساجد باشکوه تا حمام های سنتی و بازارهای پر جنب وجوش پیدا می گردد. اما اگر عاشق گربه هستید، حتما باید از خانه گربه های وان تماشا کنید.

خانه گربه های وان؛ مکانی برای دوستداران گربه

خانه گربه های وان از جاهای تماشای وان و مکانی منحصربه فرد برای دوستداران گربه است. این پناهگاه امن، محل زندگی گربه نژاد وان، معروف به گربه های چشم آبی است.

در این مطلب از مجله گردشگری وبلاگ مهیار به سراغ معرفی بهشت دوستداران گربه می رویم. اگر در پی فرصتی ایدئال برای لمس و بازی با این موجودات دوست داشتنی هستید، با ما همراه باشید.

خانه گربه های وان کجاست؟

خانه گربه های وان در شهر وان ترکیه و در نزدیکی دریاچه وان واقع شده است.

چطور به خانه گربه های وان برویم؟

برای بازدید از خانه گربه های وان می توانید از اتوبوس و تاکسی یا از خودروی شخصی بهره ببرید.

ساعت کاری خانه گربه های وان چه زمانی است؟

ساعت کاری خانه گربه ها از 8:30 صبح تا 7:30 شب است.

گربه های وان چگونه اند؟

گربه های وان، گربه هایی منحصربه فرد هستند که به علت رنگ خاص چشمانشان، که یکی آبی و دیگری کهربایی است، شناخته می شوند. این گربه ها با موهای ابریشمی سفید برخلاف سایر گربه ها عاشق آب بازی هستند.

معرفی خانه گربه های وان

خانه گربه های وان، پناهگاهی برای گربه های نژاد وان در شهر وان ترکیه است. معروفیت گربه های وان به علت چشمان آبی و کهربایی نافذشان است. این گربه ها به عنوان یکی از نمادهای شهر وان، به جاذبه ای محبوب برای گردشگران تبدیل شده اند.

سالانه هزاران نفر از سراسر دنیا به وان سفر می نمایند تا از این گربه های خاص و دوست داشتنی بازدید نمایند.

هدف اصلی این پناهگاه، حفاظت از نژاد منحصربه فرد گربه های وان ترکیه و بعلاوه ارائه خدمات درمانی و مراقبتی به گربه های بی سرپناه و رها شده در این شهر است.

در این پناهگاه، گربه های وان در شرایطی امن و سالم نگهداری می شوند و از تغذیه مناسب، خدمات بهداشتی و درمانی و فضای بازی کافی برخوردار هستند.

خانه گربه های وان کجاست؟

خانه گربه های وان در کشور ترکیه، شهر وان و در نزدیکی دریاچه وان واقع شده است.

لوکیشن خانه گربه های وان روی گوگل مپ

مسیر دسترسی به خانه گربه های وان

برای رسیدن به خانه گربه های وان می توانید از خودروی شخصی، تاکسی یا اتوبوس بهره ببرید. اگر قصد دارید از خودروی شخصی بهره ببرید، می توانید به وسیله خیابان Van Gölü Caddesi خودتان را به این مکان برسانید.

اگر انتخاب شما اتوبوس باشد، می توانید سوار اتوبوس های ایستگاه مرکزی شوید و مسیر تقریبا 15 دقیقه ای را طی کنید. در نهایت در هر نقطه از شهر که باشید می توانید با تاکسی به سمت خانه گربه های وان بروید.

برترین زمان بازدید از خانه گربه های وان

برترین زمان بازدید از خانه گربه های وان در ترکیه، ساعات اولیه صبح یا اواخر بعدازظهر است. در این زمان هوا خنک تر و ازدحام جمعیت کم تر است.

بعلاوه خانه گربه ها در روزهای تعطیل و آخر هفته ها شلوغ تر است. پس اگر می خواهید با خیال راحت گربه ها را تماشا یا با آن ها بازی کنید، بهتر است در روزهای وسط هفته و در ساعات خلوت تر به این مکان سر بزنید.

ساعت کاری خانه گربه های وان

برای تماشا گربه های دوست داشتنی وان می توانید همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 7:30 شب به این مرکز سر بزنید.

تاریخچه خانه گربه های وان

خانه گربه های وان در سال 1999 م. در شهر وان ترکیه تاسیس شد. در این زمان مقامات ترکیه متوجه انقراض نگران نماینده نسل گربه های دریاچه وان شدند. بر اساس گزارش ها، تنها 90 گربه از این نژاد زیبا، سفید و پشمالو باقی مانده بود.

خطر انقراض نسل گربه های وان، انگیزه ای برای راه اندازی این پناهگاه امن شد. هدف از تاسیس خانه گربه های وان، حفاظت از این موجودات دوست داشتنی و در معرض خطر بود.

از آن موقع، این پناهگاه با ارائه مراقبت های دامپزشکی، برنامه های تولیدمثل و آموزش های عمومی به نجات و احیای نسل گربه های وان یاری نموده است. امروزه با کوشش های خانه گربه های وان، خوشبختانه جمعیت این نژاد کمیاب افزایش پیدا نموده است.

معماری خانه گربه های وان

خانه گربه ها که پناهگاهی امن برای گربه های وان است، ساختمانی دوطبقه از سنگ و آجر با نمای سفیدرنگ است. در ورودی این ساختمان، تابلویی بزرگ از گربه های وان واقع شده است که از همان ابتدا شما را برای تماشا این گربه ها مشتاق تر می نماید.

در هر دوطبقه، پنجره های بزرگ و نورگیر تعبیه شده که نور طبیعی را به داخل ساختمان راهنمایی می نماید.

به طور کلی، این ساختمان مدرن با ترکیب معماری سنتی ترکیه و طراحی های داخلی مدرن، فضایی راحت، آرام و امن را برای گربه های وان فراهم نموده است.

گربه های وان چگونه اند؟

گربه های وان، که به گربه های دریاچه وان هم معروف هستند، نژادی نادر از گربه سانان هستند که به علت چشمان ناهم رنگشان مشهورند. رنگ چشم گربه های وان یکی از بارزترین ویژگی های آن هاست. این گربه های زیبا و پشمالو، معمولا سفید هستند و یک چشمشان آبی و چشم دیگرشان کهربایی رنگ است.

علاوه بر چشم های ناهم رنگ، گربه های وان دارای ویژگی های ظاهری دیگری هم هستند که آن ها را از سایر نژادهای گربه متمایز می نماید. این گربه ها جثه ای میانه با سری گرد و گوش های نسبتا بزرگ دارند.

بدن عضلانی و قوی این گربه ها از آن ها در برابر آب وهوای سرد و کوهستانی منطقه زندگی شان که در اطراف دریاچه وان در ترکیه واقع شده است، محافظت می نماید.

جالب است بدانید موها و پوشش این گربه ها در فصل سرما ضخیم تر و بیشتر می شود تا آن ها را از سرما محافظت کند و در فصل گرما موهای آن ها ریخته و کم تر می شود.

برخلاف بیشتر گربه ها که از آب تنی بیزارند، گربه های وان علاقه زیادی به شنا کردن دارند و به همین علت به آن ها گربه های شناگر هم می گویند. این گربه ها باهوش، بازیگوش و فعال هستند و به عنوان حیوان خانگی می توانند همراهانی وفادار و سرگرم نماینده باشند.

از دیگر ویژگی های این گربه ها می توانیم به غذای این گربه ها اشاره کنیم. گربه های وان به غذای مخصوص گربه ها علاقه دارند، اما خربزه و هندوانه هم از خوراکی های محبوب این گربه ها است.

بخش های مختلف خانه گربه های وان

همان طور که بالاتر گفتیم، خانه گربه های وان ترکیه دوطبقه دارد که هر طبقه شامل بخش های مختلفی برای رفاه و تفریح گربه ها و بازتماشامایندگان است.

طبقه اول

طبقه اول این ساختمان میزبان نمایشگاهی دائمی است که به تاریخچه، ویژگی های منحصربه فرد و اهمیت گربه های وان در فرهنگ این شهر می پردازد. در این نمایشگاه می توانید به وسیله تصاویر، فیلم ها، کتاب ها و سایر اشیا مربوط به گربه های وان، اطلاعات جالبی در خصوص نژاد منحصربه فرد این گربه ها به دست آورید.

علاوه بر نمایشگاه، فروشگاهی برای خرید انواع سوغاتی های مرتبط با گربه های وان، از جمله تیشرت، لیوان، کارت پستال و اسباب بازی های گربه وجود دارد.

طبقه دوم

طبقه دوم خانه گربه های وان به طور کامل به گربه ها اختصاص داده شده است. در این طبقه فضای بازی بزرگی با اسباب بازی ها و وسایل مختلف برای گربه ها وجود دارد که می توانند در آن بالا و پایین بروند، بدوند و با یکدیگر بازی نمایند.

بعلاوه چندین اتاق مجزا برای گربه ها وجود دارد که می توانند استراحت نمایند، غذا بخورند و بخوابند. این اتاق ها به طور مرتب تمیز می شوند و به تمام امکانات رفاهی لازم برای گربه ها مجهز هستند.

در این طبقه می توانید با گربه ها بازی کنید و از آن ها عکس بگیرید. البته باید بگوییم بعضی از گربه ها ممکن است خجالتی باشند و در لحظه اول با شما ارتباط نگیرند، پس کمی صبر کنید تا به شما عادت نمایند.

جاهای تماشای نزدیک خانه گربه های وان

بازدید از خانه گربه های وان تقریبا یک ساعت طول می کشد. بعد از تماشای گربه های بامزه و پشمالو، می توانید از جاذبه های دیگر این منطقه زیبا بازدید کنید.

قلعه وان

قلعه تاریخی وان از جاذبه های اصلی شهر وان است که قدمت آن به قرن هشتم قبل از میلاد برمی شود. فاصله خانه گربه ها تا قلعه وان تقریبا 12 کیلومتر است. این قلعه روی صخره ای بلند قرار گرفته است که با بالا رفتن از پله های آن می توانید شاهد چشم انداز ای بی نظیر از شهر و دریاچه وان باشید.

علاوه بر تماشا منظره ها اطراف می توانید از موزه داخل قلعه و وسایل قدیمی درون آن هم بازدید کنید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید می توانید یادگاری از دوران هخامنشیان را در این منطقه ببینید. کتیبه خشایارشاه که روی صخره ای به ارتفاع 20 متر قرار گرفته، از دیگر تماشای های این منطقه است.

دریاچه وان

دریاچه وان بزرگ ترین دریاچه ترکیه و از جاذبه های تماشای نزدیک به خانه گربه های وان است. اگر اهل طبیعت گردی باشید؛ گشت وگذار در کنار دریاچه و تماشا منظره ها اطراف آن تجربه لذت بخشی برایتان رقم می زند.

می توانید در بخش های کم عمق دریاچه شنا کنید، از قایق سواری و ماهیگیری لذت ببرید، عکس بگیرید و به جزایر تماشای آکدامار و آدیر که در دل دریاچه وان قرار گرفته اند، سفر کنید.

موزه وان

موزه وان در مرکز شهر وان قرار گرفته است و تا خانه گربه ها تقریبا 12 کیلومتر فاصله دارد. این موزه، تاریخچه ای طولانی دارد و مجموعه ای ارزشمند، حدود 33749 اثر تاریخی، از آثار باستانی و اشیا قوم شناسی را در دل خود جای داده است.

اگر به تماشا آثار باستانی و اشیا قدیمی مثل نسخه های خطی، سکه ها، ابزار استخوانی، سنگ قبرهای قدیمی و… علاقه مند هستید، تجربه بازدید از موزه وان را از دست ندهید.

خانه وارونه وان

اگر در پی تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز هستید، خانه وارونه از تماشای های مجذوب کننده شهر وان را از دست ندهید. در این خانه، تمام اشیا و دکوراسیون به صورت وارونه چیده شده است.

در این چیدمان عجیب وغریب، حسی از سرگیجه و هیجان را تجربه می کنید و فرصتی عالی برای عکاسی و ثبت خاطرات به یادماندنی به همراه دوستان و خانواده تان به دست می آورید.

خانه وارونه در پارک ایپک در محله شرفیه و در فاصله تقریبا 15 کیلومتری خانه گربه های وان در ترکیه واقع شده است. در این پارک علاوه بر خانه وارونه می توانید از سایر امکانات تفریحی، زمین های بازی و ورزشی و کافه هم بهره ببرید.

اقامت در نزدیکی خانه گربه های وان

اگر قصد اقامت در این منطقه را دارید باید بدانید هیچ هتل یا اقامتگاهی در نزدیکی خانه گربه ها وجود ندارد. فاصله نزدیک ترین هتل ها تا خانه گربه های وان ترکیه تقریبا 15 کیلومتر است.

از آن جایی که خانه گربه ها در نزدیکی دریاچه وان قرار گرفته است، کمپینگ در نزدیکی دریاچه می تواند گزینه دیگری برای اقامت در این منطقه باشد. با توجه به سبک زندگی، بودجه و… این انتخاب شماست که کدام گزینه را انتخاب کنید.

توصیه هایی برای بازدید از خانه گربه های وان

  • گربه های وان نژاد خاصی از گربه ها هستند. پس رعایت نکات بهداشتی را از قلم نیاندازید. برای لمس گربه ها از دستکش استفاده و از لمس چشم و دهان آن ها خودداری کنید.
  • بدون هماهنگی و اجازه مسئولین مرکز، به گربه ها غذا و تنقلات ندهید.
  • هنگام بازدید و بازی با گربه ها رفتاری ملایم داشته باشید.
  • برای ثبت لحظات به یادماندنی از گربه های دوست داشتنی دوربین عکاسی را از قلم نیاندازید.
منبع: علی بابا

به "خانه گربه های وان؛ مکانی برای دوستداران گربه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه گربه های وان؛ مکانی برای دوستداران گربه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید