دو بنای تاریخی ابرکوه برای نخستین بار در نوروز 1402 در معرض دید گردشگران قرار می گیرند

به گزارش وبلاگ مهیار، میراث آریا/ براساس اخبار واصله، دو بنای تاریخی ابرکوه برای نخستین بار در نوروز 1402 در معرض دید گردشگران قرار می گیرند.

دو بنای تاریخی ابرکوه برای نخستین بار در نوروز 1402 در معرض دید گردشگران قرار می گیرند

جواد عادل گفت: با توجه به تمهیدات صورت گرفته، نوروز 1402 شاهد بازگشایی مقبره پیر حمزه سبزپوش و برج خانه امید سالار برای نخستین بار خواهیم بود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ابرکوه اضافه نمود: مقبره پیر حمزه سبزپوش یا عزیزالدین نسفی به عنوان زیباترین پیوند هنر ایرانی اسلامی دارای محرابی است که از نفایس هنری و تاریخی در ایران و دنیا محسوب می گردد.

عادل ادامه داد: عزیزالدین نسفی از دانشمندان و عرفای بزرگ قرن هفتم هجری است که از آثار او به عنوان مرجع علوم انسانی در دانشگاه های مختلف یاد می گردد.

او یادآور شد، خانه امید سالار که از خانه های زیبا و قدیمی شهرستان ابرکوه محسوب می گردد، در حال آماده سازی برای ایام عید به منظور بازدید گردشگران داخلی و خارجی است.

عادل با اشاره به اینکه خانه امید سالار مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان ابرکوه، محله قدیمی دروازه میدان واقع شده، افزود: یکی از جاذبه های این بنا برج بزرگ و مرتفع آن است که قرار شد در سال 1402 برای بازدید علاقمندان بازگشایی گردد.

خانه امید سالار در تاریخ 7 مهر 1381 با شماره ثبت 6306 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع: همگردی

به "دو بنای تاریخی ابرکوه برای نخستین بار در نوروز 1402 در معرض دید گردشگران قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو بنای تاریخی ابرکوه برای نخستین بار در نوروز 1402 در معرض دید گردشگران قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید