صادرات 1.5 میلیون تن میوه و سبزی تازه در 4 ماه

به گزارش وبلاگ مهیار، مدیرکل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات بیش از 1.5 میلیون تن میوه و سبزیجات طی دوره 4ماهه نخست سال جاری به کشور های هدف نشان از قابلیت های کم نظیر بخش کشاورزی کشورمان است.

صادرات 1.5 میلیون تن میوه و سبزی تازه در 4 ماه

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ مهیار محمود بازاری گفت: توسعه صادرات محصولات کشاورزی طی برنامه های پنج ساله توسعه به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور مورد توجه و اهتمام وزارت صمت قرار داشته و کماکان در صدر برنامه های حمایتی این وزارتخانه است.

وی افزود: تامین امنیت غذایی مردم و کمک به تأمین منابع ارزی مورد نیاز کشور از محل تولیدات متنوع بخش کشاورزی از مهم ترین و ارزنده ترین دستاورد های بخش کشاورزی و بهره برداران پرتلاش این حوزه طی سال های طولانی است.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: توسعه صادرات محصولات کشاورزی طی برنامه های پنج ساله توسعه به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور مورد توجه و اهتمام وزارت صمت قرار داشته و کماکان در صدر برنامه های حمایتی این وزارتخانه است.

وی افزود: به منظور فعال شدن بیش از پیش ظرفیت های بالفعل این بخش و تسهیل شرایط تولید و بازاررسانی محصولات کشاورزی برای کمک به اشتغال و بهره وری اقتصادی این حوزه نیازمند تجهیز و توسعه زیرساخت های صادراتی هستیم.

بازاری اظهار داشت: نگهداری و حمل استاندارد محصولات کشاورزی از مبداء مناطق تولید تا تحویل کالا به مصرف کننده نهایی این اقلام از مهم ترین دغدغه های وزارت صمت برای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و جلوگیری از افزایش ضایعات و خسارت محصولات است که در حوزه صادرات یکی از مهم ترین برنامه ها معین مبادی تولید و همچنین مبادی مرزی خروج محصولات صادراتی بخش کشاورزی جهت ایجاد زیرساخت های نگهداری و انبارش موقت محصولات فسادپذیر است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی در دست پیگیری است.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران تأکید کرد: صادرات بیش از 1.5 میلیون تن محصولات تازه خوری اعم از میوه و سبزیجات طی دوره 4 ماهه نخست سال جاری به کشور های هدف نشان از قابلیت های کم نظیر بخش کشاورزی کشورمان است که باید الزامات مورد نیاز با اقدام و کمک دستگاه های متولی و مسئول به ویژه در امر حمل و نقل و زیرساخت های لجستیکی برای تجهیز ناوگان حمل سرد و ایجاد زیرساخت ها در بخش تولید و صادرات عملیاتی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "صادرات 1.5 میلیون تن میوه و سبزی تازه در 4 ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 1.5 میلیون تن میوه و سبزی تازه در 4 ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید